Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

geertn44406 apr 2018, 23:59

 236
Geel is het molboekje van ...... Pascale
Gebruikersavatar

lotte.bracke08 apr 2018, 21:49

 11
Nu ook weer veel geel, niet?
We all live in a yellow submarine? 😃
Gebruikersavatar

BeaVer09 apr 2018, 13:04

 1293  Uma
De eerste minuten waren voor mij anders meer rood/roze getint.
Ik zoek er zelf niets achter. Mexico is nu eenmaal een kleurrijk land.
Als je naar de Provence in Frankrijk gaat, ga je ook veel tafelkleedjes zien die geel zijn, dat is daarom geen hint.
Gebruikersavatar

stefany.gysels13 apr 2018, 21:39

 10
ruben.lodewijckx schreef:Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan is er de basketball nog en het laken van de telefoonopdracht
Pascal heeft ook altijd haar ketting aan met geel hangertje
Gebruikersavatar

perro13 apr 2018, 21:43

 39  Bert
Geel zou volgens de "Dia de los Muertos"-theorie verwijzen naar de bloemen waarmee de graven versierd worden. Tagetes of Marigolds. Dat zijn gele en oranje bloemetjes. Moet je eens zien wat Katrien om haar hals draagt in de proef waar ze de hele dag zo blind zijn als een Mol... :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2018, 21:44

 8153
PascalE heb ik al vaker gezien met een andere halsketting dan die met het gele hangertje.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2018, 21:45

 8153
perro schreef:Geel zou volgens de "Dia de los Muertos"-theorie verwijzen naar de bloemen waarmee de graven versierd worden. Tagetes of Marigolds. Dat zijn gele en oranje bloemetjes. Moet je eens zien wat Katrien om haar hals draagt in de proef waar ze de hele dag zo blind zijn als een Mol... :mrgreen:
Moet ik dus dringend opnieuw bekijken.
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2018, 22:53

 3423  Yens
perro schreef:Geel zou volgens de "Dia de los Muertos"-theorie verwijzen naar de bloemen waarmee de graven versierd worden. Tagetes of Marigolds. Dat zijn gele en oranje bloemetjes. Moet je eens zien wat Katrien om haar hals draagt in de proef waar ze de hele dag zo blind zijn als een Mol... :mrgreen:
Marigold = Goudsbloem
Link op Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Goudsbloem
Volgende uitleg onder de hoofding "Symboliek" vond ik wel frappant:
In het christendom is de goudsbloem gewijd aan Maria. In de Middeleeuwen verbond men vaak de naam van Maria aan iets dat mooi was. Vandaar de naam 'Mariagold' voor de goudsbloem.
Dus "Mariagold" wordt Marigold in het Engels 🙂.
Gebruikersavatar

mollig1814 apr 2018, 00:03

 229  Bert
Mja Joke draagt ook heel vaak iets met bloemen 😃
Gebruikersavatar

james.waker16 apr 2018, 11:42

 417
om de verfbom te ontmantelen moesten ze de gele draad doorknippen
Gebruikersavatar

Taupe07716 apr 2018, 12:06

 767  Yens
eveline.vanhemel schreef:Marigold = Goudsbloem
Dus "Mariagold" wordt Marigold in het Engels 🙂.
Ik geloof niet in de "geel" theorie tot nader order , hoewel de gele draad gisteren leuk was.
Marigold is een song van de Foo Fighters en de foto van hun leadsinger Dave Grohl stond in de piñata foto's.
Gebruikersavatar

Jansen16 apr 2018, 12:10

 3423  Yens
Taupe077 schreef:Ik geloof niet in de "geel" theorie tot nader order , hoewel de gele draad gisteren leuk was.
Marigold is een song van de Foo Fighters en de foto van hun leadsinger Dave Grohl stond in de piñata foto's.
Juist... de gele kabel. Had de link met de "geel theorie" nog niet gelegd, maar het is wel een leuke associatie 😃
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7