Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

marc.roose05 apr 2018, 11:06

 193  Sven
Op de kalender achter Jeffreys rug in de bar staat de datum 6 januari 1955 ...
Iemand enig idee..
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2018, 11:45

 3423  Yens
Dit is een leuke site om datums op te zoeken en te zien wat er in verschillende deelgebieden gebeurd is op een specifieke datum. Dit komt naar voren als je 6 januari 1955 zoekt:
https://takemeback.to/06-January-1955#.WsXt6UxuK70

Verder kan je ook op Wikipedia een dag ingeven: in dit geval dus 6 januari. Je krijgt dan een overzicht van gebeurtenissen en andere trivia (geboortes, sterfdatum, etc.) die gebeurd zijn op 6 januari. Je gaat dan op zoek naar 1955 in de verschillende deelgebieden:
https://nl.wikipedia.org/wiki/6_januari

Ik heb beide pagina's eens snel doorgenomen, maar op het eerste zicht zie ik er niet echt iets in dat me doet denken aan De Mol.
Gebruikersavatar

Klaartje05 apr 2018, 14:05

 2245  Uma
eveline.vanhemel schreef:Dit is een leuke site om datums op te zoeken en te zien wat er in verschillende deelgebieden gebeurd is op een specifieke datum. Dit komt naar voren als je 6 januari 1955 zoekt:
https://takemeback.to/06-January-1955#.WsXt6UxuK70

Verder kan je ook op Wikipedia een dag ingeven: in dit geval dus 6 januari. Je krijgt dan een overzicht van gebeurtenissen en andere trivia (geboortes, sterfdatum, etc.) die gebeurd zijn op 6 januari. Je gaat dan op zoek naar 1955 in de verschillende deelgebieden:
https://nl.wikipedia.org/wiki/6_januari

Ik heb beide pagina's eens snel doorgenomen, maar op het eerste zicht zie ik er niet echt iets in dat me doet denken aan De Mol.
Op die manier kan je altijd dingen vinden en linken aan bepaalde kandidaten. Sommigen gebruiken daarvoor soms heel veel fantasie en allerlei moeilijk te nemen bochten en gedachtenkronkels (ik heb hier al het een en ander gelezen qua associaties, soms te zot om los te lopen). Mits wat fantasie kan je alles aan iedereen linken, soms in twee, drie stappen.

Neem nou die datum 6 januari 1955.

Blijkt de geboortedatum te zijn van een aantal bekende personen. Effen wat linken dus:

Patrick Lefevere, huidig teammanager van wielerformatie Quickstep Floors, maar zelf ook een ex-profwielrenner. Hij was prof tussen 1976 en 1979; in die periode reed hij meerdere koersen tegen ene Rik Vanlinden, de vader van jawel, Jeffrey, die zelf ook ex-wielrenner is.

René Ijzerman, ex-voetballer bij de Nederlandse club PEC Zwolle, die in de clubkleuren blauw-wit spelen, net als AA Gent, waarvan Bahador supporter is.

Rowan Atkinson, Brits acteur, bekend van onder meer de film Johnny English, waarin de schurk (gespeeld door John Malkovich) ene Pascal Sauvage is, zet er een e achter en je hebt een link met Pascale.

3 voorbeelden van hoe je alles aan iedereen kan linken. Doe zelf de oefening. Ik kan mezelf bvb in 1 stap linken aan Hans (kandidaat vorig seizoen), of in 2 stappen aan Channy, of in 3 stappen aan Stijn. Overal is wel een verband of link te vinden.

The madness continues.... 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2018, 14:33

 8153
Klaartje schreef:Ik kan mezelf bvb in 1 stap linken aan Hans (kandidaat vorig seizoen)
Ik ben benieuwd hoe je dat doet 😛
Ik heb hier ook al theorieën en hints zien passeren waarvan ik mij afvraag waar het gaat eindigen.
We krijgen vast en zeker een finale met de H. Drievuldigheid in de hoofdrol: Pieter is natuurlijk God de Vader. Omdat Steve zoveel tot God gesproken heeft, mag hij De Zoon zijn. We zullen Joke dan maar de rol van de duif toekennen, aangezien zij dagelijks tussen de dieren zit.
Er zijn in de afleveringen vóór de finale nog bijrollen weggelegd voor Lot, de ongelovige Thomas en de vurige tongen.
En na afloop mag iedereen zich Lazarus drinken. Tiens... heeft niemand David Bowie in zijn playlist? Misschien wordt er in één van de volgende afleveringen een geëlimineerde kandidaat tot leven gewekt?
:mrgreen:
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 05 apr 2018, 14:41, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2018, 16:34

 3423  Yens
Klaartje schreef:The madness continues...
Ik denk toch dat je mijn beweegreden voor het zoeken naar die datum, verkeerd inschat.

Ik ben iemand met een aangeboren nieuwsgierigheid en als iemand een bepaalde naam, feit of zoals in dit geval een bepaalde datum aangeeft die hem is opgevallen, dan ga ik op zoek naar die datum gewoon omdat ik nieuwsgierig ben en wil weten of er iets speciaals op de dag gebeurd is. Mijn passie voor geschiedenis is daar zeker niet vreemd aan.

Wat betreft een link met iets of iemand in de mol, heb ik - dacht ik - toch duidelijk gemaakt in de laatste zin van mijn post waarin ik vermeld dat er wat mij betreft geen link is.

Ik ben zelf geen aanhanger van alle theorieën die hier op het forum circuleren om op die manier de mol te vinden. Ik vind ze wel - met momenten - een leuke, intellectuele uitdaging 😉 .
Gebruikersavatar

ex-molinator05 apr 2018, 16:48

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:...
Ik ben zelf geen aanhanger van alle theorieën die hier op het forum circuleren om op die manier de mol te vinden. Ik vind ze wel - met momenten - een leuke, intellectuele uitdaging 😉 .
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Gebruikersavatar

Klaartje05 apr 2018, 17:14

 2245  Uma
eveline.vanhemel schreef:Ik denk toch dat je mijn beweegreden voor het zoeken naar die datum, verkeerd inschat.

Ik ben iemand met een aangeboren nieuwsgierigheid en als iemand een bepaalde naam, feit of zoals in dit geval een bepaalde datum aangeeft die hem is opgevallen, dan ga ik op zoek naar die datum gewoon omdat ik nieuwsgierig ben en wil weten of er iets speciaals op de dag gebeurd is. Mijn passie voor geschiedenis is daar zeker niet vreemd aan.

Wat betreft een link met iets of iemand in de mol, heb ik - dacht ik - toch duidelijk gemaakt in de laatste zin van mijn post waarin ik vermeld dat er wat mij betreft geen link is.

Ik ben zelf geen aanhanger van alle theorieën die hier op het forum circuleren om op die manier de mol te vinden. Ik vind ze wel - met momenten - een leuke, intellectuele uitdaging 😉 .
Ik heb ook helemaal geen bezwaar tegen het feit dat mensen iets opzoeken hé, begrijp me niet verkeerd. Nieuwsgierigheid is geen misdrijf.

Maar als je iets opzoekt op internet, dan krijg je meestal honderden, soms duizenden hits die allemaal "gelinkt" zijn aan je zoekterm. Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat je een link ook werkelijk iets te maken heeft met hetgeen je opzoekt.
Bvb: als ik mijn echte naam intik in Google, dan krijg ik 600 links naar websites en documenten waar mijn naam letterlijk in vermeld staat. Maar in slechts een tiental van die links ben ik het, al de rest heeft niks met mij te maken. Al de andere 590 links zouden leiden tot foutieve conclusies indien men daar een link in zag met mij. Op die manier zit de opzoeker dikwijls op een fout spoor.
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 apr 2018, 22:03

 2354  Uma
Is het op 6 januari niet drie koningen?
Veel Bijbelse dingen dit jaar..... Maar Pieter is voor mij totaal geen mol...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2018, 22:20

 8153
Pieter is niet de m...ol maar de m...ax!
Iemand dat filmpje op de fbpagina van De Mol gezien waarin Pieter het heeft over de rostjes die zijn gelovigen in de collecteschaal gooien? Om te gieren van het lachen. Wat een fantastisch sympathieke kerel!
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2018, 22:36

 3423  Yens
chicawah schreef:Pieter is niet de m...ol maar de m...ax!
Iemand dat filmpje op de fbpagina van De Mol gezien waarin Pieter het heeft over de rostjes die zijn gelovigen in de collecteschaal gooien? Om te gieren van het lachen. Wat een fantastisch sympathieke kerel!
Kwam bijna niet meer bij toen ik dit zag 😃 Ik hoop echt dat hij tot de finale meegaat!