Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Cedric14 mei 2018, 12:45

 2834  Uma
Ik ben geen fan van vodcasts en heb er dus geen enkele bekeken, maar in elk geval knap werk, J&J!
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mei 2018, 13:38

 3483  Uma
Ik bekijk ook geen vodcasts en had dit topic zelfs niet opgemerkt.
Of het een echte hint was/is of niet speelt geen rol, vind ik. Het is scherp opgemerkt, zelfs met de eigen interpretatie (die ik trouwens zeer plausibel vind) en verdient ook die erkenning.
Gebruikersavatar

Frolva14 mei 2018, 13:45

 2204
lucu schreef:Het punt is wel of jouw versie een getrouwe weergave (transcriptie) is van de woorden van GDC. En daarop is het antwoord ondubbelzinnig: nee! :mrgreen:

Als je de pauzes die GDC gebruikt respecteert, dan kan je wel degelijk het woord 'GEBEDJE' vormen met de beginletters van de zinnen.
'k Heb nooit beweerd dat ik de waarheid in pacht heb, maar ik vind het geen duidelijke hint. 😉

Volgens de ondertitelaars is het trouwens: B d J E M G E. :mrgreen:

En als ik enkel op de pauzes let (en niet op de inhoud) dan is het (voor mij): B D J E M G E E.


Blijft knap gevonden natuurlijk. Maar dat geldt ook voor veel hints naar niet-mollen. 😉 :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mei 2018, 13:55

 8153
Frolva schreef:Blijft knap gevonden natuurlijk. Maar dat geldt ook voor veel hints naar niet-mollen. 😉 :mrgreen:
Ik vond het dit jaar nog niet al te wild. Best wel veel plausibele theorieën en hints (die er nu geen blijken te zijn). Vorig jaar daarentegen :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar

lucu14 mei 2018, 14:09

 551  Sven
Frolva schreef: Blijft knap gevonden natuurlijk. Maar dat geldt ook voor veel hints naar niet-mollen. 😉 :mrgreen:
:mrgreen: 😃

Inderdaad.
Ik denk dat we allemaal met spanning uitkijken naar de uitzending van a.s. zondag!
Gebruikersavatar

billie.holiday14 mei 2018, 15:51

 462  Bert
lucu schreef::mrgreen: 😃

Inderdaad.
Ik denk dat we allemaal met spanning uitkijken naar de uitzending van a.s. zondag!
Ik kan al niet meer wachten. Toen ik dat stukje met die prikkels zag gisteren, toen Pieter met dat beertje zwaait, vind ik al hilarisch.
Gebruikersavatar

Cedric14 mei 2018, 15:52

 2834  Uma
billie.holiday schreef:Ik kan al niet meer wachten. Toen ik dat stukje met die prikkels zag gisteren, toen Pieter met dat beertje zwaait, vind ik al hilarisch.
Echt wel. Su-bliem gewoon. Coolste mol ooit.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mei 2018, 15:58

 8153
billie.holiday schreef:Toen ik dat stukje met die prikkels zag gisteren, toen Pieter met dat beertje zwaait, vind ik al hilarisch.
Ja, was inderdaad supergrappig! Het deed mij denken aan het concert voor El Topo waarbij je Gilles op de eerste verdieping ziet staan wijzen naar zichzelf, terwijl onder hem Cathy en Hanne alleen oog hebben voor de muzikanten.
Gebruikersavatar

lucu14 mei 2018, 19:27

 551  Sven
ex-molinator schreef:Ik bekijk ook geen vodcasts en had dit topic zelfs niet opgemerkt.
Of het een echte hint was/is of niet speelt geen rol, vind ik. Het is scherp opgemerkt, zelfs met de eigen interpretatie (die ik trouwens zeer plausibel vind) en verdient ook die erkenning.
Wat mij intrigeert is dit: of het nu wel of geen bewuste hint was, het had vele kijkers al vanaf aflevering 2 naar Pieter kunnen leiden.

Ik vind het moeilijk in te schatten wat het minst erge van beide is: wel of geen hint.

Stel dat het geen bewuste hint was, dan moeten de makers van DE MOL zich meer dan één levensgrote sombrero geschrokken hebben. Temeer omdat men dan een onbedoelde hint niet zou hebben opgemerkt, terwijl de eerste code die men in de eerste aflevering moest breken ('PLUIM') op hetzelfde procédé gebaseerd is...

Maar wat als het wel een bewuste hint was? Dan heeft men toch vrij vroeg in het programma een groot risico genomen...

Het doet me denken aan seizoen 2 met Michiel De Vlieger als presentator: "DE MOL IS HUGO EN ALLEEN HUGO, NATUURLIJK". Geen 'acrostichon' weliswaar, maar dit was de zin die je na 8 afleveringen verkreeg als je telkens het eerste woord van Michiel bij de aanvang van elke aflevering aan elkaar plakte...

Maar goed, we laten het los en we zullen wel zien a.s. zondag.

Maar hoe dan ook zeer knap opgemerkt van Jenno & Jolien, of het nu een bewuste hint was of niet...
Gebruikersavatar

masterveecee15 mei 2018, 09:14

 3547  Sven
lucu schreef:Het doet me denken aan seizoen 2 met Michiel De Vlieger als presentator: "DE MOL IS HUGO EN ALLEEN HUGO, NATUURLIJK". Geen 'acrostichon' weliswaar, maar dit was de zin die je na 8 afleveringen verkreeg als je telkens het eerste woord van Michiel bij de aanvang van elke aflevering aan elkaar plakte...
Ha, dat was nog eens een tip zeg. Zeker in tijden waar je de afleveringen enkel kan herbekijken door ze eerst op te nemen op videocassette. Die konden toen een heeeeeeeeeeeeeeel stuk minder geanalyseerd worden zoals we nu doen