Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

yevo06 apr 2018, 18:47

 281  Uma
In de nieuwe video op VIER zeggen ze elk dat ze niet de mol zijn. Behalve bahador.

Bahador antwoord gewoon 'neen'. De rest antwoordt 'nee ik ben de mol niet'. Lijkt me heel expres gedaan en misschien zelf té expres. Wat denken jullie?
Gebruikersavatar

Jay-Lo06 apr 2018, 19:10

 1690  Sven
Ik denk net hetzelfde, Baha hoort bij velen tot de topverdachten, dat een beetje voeden kan geen kwaad, denken ze bij de mol.
Gebruikersavatar

arthur.vanobost06 apr 2018, 20:20

 29
Had ik inderdaad ook opgemerkt. Bij deze nog eens alle quotes uit die trailer. Er vallen 2 dingen op.

1. Iedereen behalve Pascale zegt 'nee'.
2. Bahador antwoordt gewoon 'nee'.

Jeffrey: Neen... Ik ben de mol niet (rustig)
Joke: Neen, ik ben niet de mol (diepe zucht)
Pieter: Neen, ik ben niet de mol (rustig)
Baha: Nee. (zenuwachtig, ja knikken)
Steve: Nee, ik ben de mol niet (rustig)
Pascale: Ik ben de mol niet (rustig, kleine beweging in mond)
Katrien: Nee, ik ben de mol niet (rustig)
Lloyd: Hooo, nee, ik ben niet de mol (knippert met ogen terwijl hij praat)
Gebruikersavatar

Mateo06 apr 2018, 20:48

 870
Ik heb nog enkele kleine toevoegingen, Arthur. Ik heb speciaal gelet op oogbewegingen.

Jeffrey: Neen... Ik ben de mol niet (rustig). Knippert HELEMAAL niet met zijn ogen. Schudt 'nee' met zijn hoofd.
Joke: Neen, ik ben niet de mol (diepe zucht). Knippert met haar ogen bij het woord 'NIET'. Haalt daarna lichtelijk versneld extra adem door de neus.

Pieter: Neen, ik ben niet de mol (rustig). Knippert meerdere malen met de ogen, staart even en knippert nogmaals.
Baha: Nee. (zenuwachtig, ja knikken). Knippert HELEMAAL niet met de ogen. De vraag is: is hij zenuwachtig of gewoon beweeglijk van nature?

Steve: Nee, ik ben de mol niet (rustig) Knippert even en staart vervolgens. Heeft de ogen vrij wijd open daarbij.
Pascale: Ik ben de mol niet (rustig, kleine beweging in mond). Bijna onmerkbaar knipperen bij het woordje 'niet'.

Katrien: Nee, ik ben de mol niet (rustig). Knippert bij het woord 'niet, schudt lichtjes 'nee'.
Lloyd: Hooo, nee, ik ben niet de mol (knippert met ogen terwijl hij praat. ). Hij knippert óók bij het woord 'niet'.


Ik vraag me af hoe vaak deze opnames moesten worden overgedaan, om tot dit resultaat te komen...


Ik denk dat zelfs iemand die in het geheel NIET met de ogen knippert, niet per se de mol hoeft te zijn.
Hoewel ik normaal gesproken iemand die me zo uiterst onbeweeglijk en trouwhartig blijft aanstaren het meest verdacht vind. De volledige 'staarders' zijn Bahador en Jeffrey. Partiële staarders zijn Steve en Pieter.

Juist DEZE partiële staarders vind ik extra verdacht, omdat zij hoogstwaarschijnlijk beiden heel goed op de hoogte zijn van de gangbare opvatting dat juist iemand die BLIJFT staren vaak de leugenaar is.

Degenen die bij het woordje 'niet' knipperen en dan gelijktijdig heel zachtjes 'nee' schudden, zou ik in de categorie 'minder verdacht' scharen.

Iemand die nog eens extra en versneld ademhaalt en bovendien met de ogen knippert bij het woord 'niet' wordt hierdoor bij mij verdachter. Het kan ook komen, omdat de regisseur heeft gezegd: "Take 13". Dan wil je wel eens je geduld verliezen...


Al met al: de makers hebben ook hier weer prima werk geleverd.
Gebruikersavatar

Gian-Luca9806 apr 2018, 21:01

 49
yevo schreef:In de nieuwe video op VIER zeggen ze elk dat ze niet de mol zijn. Behalve bahador.

Bahador antwoord gewoon 'neen'. De rest antwoordt 'nee ik ben de mol niet'. Lijkt me heel expres gedaan en misschien zelf té expres. Wat denken jullie?

Ik kwam naar het forum met de bedoeling om hierover een topic aan te maken, blijkbaar is dat al gebeurd. Het kan goed zijn dat de crew aan Bahador gevraagd heeft 'Ben je een (gewone) kandidaat?'
Op die manier hoeft hij niet eens te liegen...
Gebruikersavatar

jens.vanavondt09 apr 2018, 01:19

 1
Aan de start van aflevering 3 zegt iedereen op een bepaalde manier: "Neen, ik ben niet de mol" of " Nee, ik ben de mol niet". Maar Bahador, die zegt gewoon "Nee". Hij kan hier dus op eender welke vraag antwoorden, niet per se op de zelfde vraag als de andere kandidaten. Stof tot nadenken. Zeker na zijn rare gedrag gedurende de kofferronde.

Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 08:59

 3483  Uma
Het meest frappante voor mij is dat hij absoluut niet knippert met de ogen.

Probeer eens 10 seconden in de spiegel te kijken en te zeggen "Ik ben de mol niet" zonder te knipperen. Dit vergt concentratie en is geen natuurlijk gedrag. ( maar bewijst ook niets)
Gebruikersavatar

Taupe07709 apr 2018, 09:22

 767  Yens
Mij lijkt het gewoon het antwoord op een andere vraag EN schudt hij zijn hoofd op de tonen van de muziek in de achtergrond.
Hierop verder broeden ... vorige week werd Jeffrey heel de aflevering getoond als een mogelijke mol voor de meeste TV kijkers (zag je ook aan de poll) en jij ligt eruit ... Nu tonen ze Steve en deels ook Baha als mogelijke mollen. Gewild van de productie?
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 09:25

 3483  Uma
Taupe077 schreef:... Gewild van de productie?
That's the question. Shakespeare vroeg zich dat ook af 😎
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh09 apr 2018, 09:34

 344  Sven
yevo schreef:In de nieuwe video op VIER zeggen ze elk dat ze niet de mol zijn. Behalve bahador.

Bahador antwoord gewoon 'neen'. De rest antwoordt 'nee ik ben de mol niet'. Lijkt me heel expres gedaan en misschien zelf té expres. Wat denken jullie?
Het zal me niets verbazen als bij hem de vraag "Ben je een kandidaat?" was ipv "Ben je de Mol?". Aangezien de rest echt expliciet 'Ik ben niet de mol' uit spreekt, denk ik dat zoiets wel gedaan kan zijn. Time will tell.
Gebruikersavatar

bentxi09 apr 2018, 10:04

 43  Emanuelle
Vorig seizoen hadden we eenzelfde situatie op het golfterrein als ik mij niet vergis. Je kan daar zoveel keer naar kijken dat je er tureluurs van wordt maar extra info over wie nu wel de mol is ga je daar denk ik niet vinden...