Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Lodewijk09 apr 2018, 16:10

 146
Mateo schreef:Ik zie ook eerder 08 04 en niet 09 04. Heeft iemand misschien een screenprint waarop de cijfers wat duidelijker te zien zijn?

Ik ga nu even uit van 08 04 en borduur voort op mijn veronderstelling zoals geuit in het opdrachtentopic.

Acht stoelen. De Mol is de vierde op de rij rechts (vanaf het scherm of liever terwijl de kijker het scherm beschouwt rechts
- dus Steve - of vanuit Gilles gezien de vierde aan de rechterkant, dus toch Bahador.

Als het inderdaad een hint is die ook voor de kijker is bedoeld, en als mijn veronderstelling klopt, dan lijkt mij de eerste optie de meest waarschijnlijke.
Correct me if I'm wrong, maar de enige keer dat ik het scherm gezien heb is vóór iedereen zijn plek inneemt. M.a.w., het is onmogelijk dat de info die dan daarop staat naar een plaats van een kandidaat wijst. TENZIJ voor Steve, want Steve is de eerste die een stoel kiest, niet toevallig de 4e van rechts. Baha kan ook, hij neemt (bewust?) de laatst overgebleven stoel.

Verder valt het op dat het scherm niet meer in beeld wordt gebracht tijdens de discussie en de eliminatie. Wat wél wordt getoond, net ervoor bij het "Zo Dadelijk" previewtje (rond 45:22), is Baha die opkijkt terwijl Gilles zegt "Ik heb de mol net op de hoogte gebracht..." Kijkt hij naar het scherm?

Jammer trouwens dat de kwaliteit op de website slechts 480p is, bij seizoen 4 stond alles op youtube in HD 720p, dan hadden we misschien wel nog duidelijkheid kunnen scheppen in de 0804/0904/0004 discussie 🙂
Gebruikersavatar

james.waker09 apr 2018, 16:58

 417
chicawah schreef:Als je de verjaardag (geboortedatum) van Lloyd echt wil weten, kan ik die waarschijnlijk vinden, maar dan heb ik zijn familienaam nodig.
Lloyd Vermeulen

alvast bedankt 😉
Gebruikersavatar

JKpowned09 apr 2018, 17:19

 259
Ik vermoed gewoon dat 0904 naar vandaag verwijst wanneer normaal de mol zou uitgezonden worden. Echter hebben ze dit na de opnames veranderd. Vlucht 0904 bestaat trouwens wel maar heeft niets te maken met dit. Wie weet moet je wel een telefoonnummer vormen met alles cijfers en krijg je dan te horen wie de mol is. Spelletjeslijnen krijgen 0904 als prefix dusja :p
Gebruikersavatar

Dontor09 apr 2018, 19:41

 64
Even een theorie-tje op vluchtnummer 08-04.
Volgens mij zit er mogelijks onderstaande in:

- De afvaller zit op 4 sprongen van de mol zowel naar links als naar rechts
- Als we vanaf de die persoon gezien 8 stappen nemen komen we terug uit bij de mol in beide richtingen
Lloyd = De Mol 😉


Afbeelding
Gebruikersavatar

Dontor09 apr 2018, 20:29

 64
nieuws.gierig schreef:Misschien is dit een duidelijkere afbeelding
Afbeelding
Ja lap, daar gaat m'n theorie :roll: 😉
Gebruikersavatar

nieuws.gierig09 apr 2018, 20:40

 7
Dontor schreef:Ja lap, daar gaat m'n theorie :roll: 😉
Misschien nog niet helemaal... volgens mij kan er wel iets van waarheid in zitten: zie opmerking in andere topic "hoe geraakt de mol op de hoogte van de afvaller?" Theorie dat steve bewust zijn stoel kiest aan de hand van markering... dat in combo met de 0904 cijfers misschien? Even weg van de lloyd tunnelvisie... of ik probeer toch even 😉
Gebruikersavatar

Dontor09 apr 2018, 20:43

 64
nieuws.gierig schreef:Misschien nog niet helemaal... volgens mij kan er wel iets van waarheid in zitten: zie opmerking in andere topic "hoe geraakt de mol op de hoogte van de afvaller?" Theorie dat steve bewust zijn stoel kiest aan de hand van markering... dat in combo met de 0904 cijfers misschien? Even weg van de lloyd tunnelvisie... of ik probeer toch even 😉
We kunnen er met de 9 geraken als we GDC meetellen, maar zijn we dan niet een theorie aan het verzinnen om gelijk te krijgen 😲
Als we in de leesrichting tellen klopt het wel weer.
Gebruikersavatar

Mateo09 apr 2018, 21:35

 870
chicawah schreef:Mocht er 9040 gestaan hebben, dan had het kunnen zijn dat de mol de postcodes van alle kandidaten uit zijn hoofd geleerd had. Maar er staat 0904, dus daar 9040 van maken is weer van dat gefoefel om het in je eigen theorie te laten passen. Tenzij de makers de postcodes te doorzichtig vonden en daarom steeds de eerste 2 cijfers omwisselden. Maar je zou het net zo goed kunnen uitleggen als 09 - 04 = 05 => de afvaller zit op stoel 5.
Dat laatste vermoed ik ook. Maar waar begin je met tellen? Vanaf stoel 1? Is stoel 1 de stoel waar Steve zit? Waar hij dus (als eerste...) is gaan zitten?
Of begin je met tellen links (of juist rechts, om het wat makkelijker te maken :mrgreen: ) vooraan, vanaf Gilles gezien?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 21:37

 8153
Mateo schreef:Dat laatste vermoed ik ook. Maar waar begin je met tellen? Vanaf stoel 1? Is stoel 1 de stoel waar Steve zit? Waar hij dus (als eerste...) is gaan zitten?
Of begin je met tellen links (of juist rechts, om het wat makkelijker te maken :mrgreen: ) vooraan, vanaf Gilles gezien?
Je begint natuurlijk bij jezelf en werkt met de methode van de paardensprong 😛
Gebruikersavatar

Lodewijk09 apr 2018, 21:41

 146
Ik heb het al in een van de topics vermeld, maar het scherm komt al in beeld voor de kandidaten zijn gaan zitten. Buiten Steve, die heel bewust zijn plek koos, en Baha die misschien bewust als laatste plaats nam, kan er op dat moment niets van het scherm afgelezen worden ivm de positie waar de afvaller zou zitten tov de mol. Wat wél kan is dat de code verwijst naar een specifieke kandidaat, losstaand van de plaats waar hij/zij zit.
Gebruikersavatar

Mateo09 apr 2018, 21:50

 870
Maar hoe weet je zo zeker dat de kandidaten/of op zijn minst één daarvan, dat scherm even later niet toch heeft kunnen zien? Ik moet de aflevering nog terugkijken, want dit was (en is) mij niet duidelijk.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7