Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Bakkieryer09 apr 2018, 00:33

 183  Sven
Na de race staan de deelnemers met Gilles de resultaten te bespreken wanneer Steve in een flinke hoestbui uitbarst, mogelijk nog een gevolg van zijn blijkbaar overmatige inspanning tijdens de fietsproef.

Gilles DC reageert daar nogal laconiek op met de woorden " Bij ons blijven hé Steve ! "

Is deze uitspraak een inside joke tussen de Quizmaster en de Mol ? Als dat zo is weten beiden natuurlijk dat Steve bij hen gaat blijven tot het bitterzoete eind en is dat voor hen natuurlijk een grapje met wat extra...

Dat gehoest kan trouwens best komedie zijn, want als Steve de Mol is is die halve hartaanval op die hometrainer natuurlijk op voorhand ingecalculeerd en is die hoestbui enkel onderdeel van de camouflage en weet Gilles DC dat het fake nieuws is. Dan is zo'n opmerking natuurlijk dubbel grappig voor hen...
Gebruikersavatar

habel.gaan09 apr 2018, 00:36

 43
wow mooie denkpiste!
Gebruikersavatar

valérie.vandenbogaerde09 apr 2018, 07:53

 2
Vreemd ook dat Steve bij deze proef quasi meteen uitgeput was, terwijl hij in een eerdere aflevering makkelijk enkele kilometers kon lopen tijdens de stadswandeling! Ruikt naar sabotage! 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 09:06

 3483  Uma
Bakkieryer schreef:...
Gilles DC reageert daar nogal laconiek op met de woorden " Bij ons blijven hé Steve ! "
Yep, dit had ik genoteerd op een van mijn fameuze (en ondertussen verloren) briefjes. En ik was het ondertussen ook al vergeten :oops: (dus staat het nu in mijn elektronisch documentje - een nieuw, want het vorige ben ik ook al kwijt 😲 ).
Gebruikersavatar

Suspicious15 apr 2018, 13:56

 106
valérie.vandenbogaerde schreef:Vreemd ook dat Steve bij deze proef quasi meteen uitgeput was, terwijl hij in een eerdere aflevering makkelijk enkele kilometers kon lopen tijdens de stadswandeling! Ruikt naar sabotage! 😉
Iemand die de laps van de racepiloot al eens 1 per 1 heeft geanaliseerd? In de ronde waarbij de racepiloot nog niet vertraagd werd lijkt het Steve te lukken om 1km te fietsen (is toch niet zo gek moeilijk?). De laps waarin de racepiloot vertraagd wordt, lukt het hem niet om 1km te fietsen terwijl hij in principe dan meer tijd krijgt om die ene kilometer te fietsen, toch?
Gebruikersavatar

Cedric15 apr 2018, 14:00

 2834  Uma
Suspicious schreef:Iemand die de laps van de racepiloot al eens 1 per 1 heeft geanaliseerd? In de ronde waarbij de racepiloot nog niet vertraagd werd lijkt het Steve te lukken om 1km te fietsen (is toch niet zo gek moeilijk?). De laps waarin de racepiloot vertraagd wordt, lukt het hem niet om 1km te fietsen terwijl hij in principe dan meer tijd krijgt om die ene kilometer te fietsen, toch?
De eerste kilometer fietsen is afgerond in ronde 3.
De tweede kilometer fietsen is door Katrien afgerond in ronde 5 (door Steve net niet).
Gemakkelijkheidshalve kan je dus zeggen dat ze 2.5 rondjes van de racecar nodig hadden om 1 kilometer te fietsen.
Dat lijkt "fair".

Alleen.. De kandidaten hadden 2 minuten voorsprong gekregen op de racepiloot...
Dus de eerste kilometer werd afgerond in 2.5 race-rondjes + 2 minuten.
Terwijl de tweede kilometer werd afgerond in 2.5 race-rondjes.
Dus ook al hadden ze het zo lastig, toch werd de tweede kilometer sneller afgehaspeld?

Ofwel reken ik helemaal verkeerd...