Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

pieter.grauwels09 apr 2018, 00:49

 69
Het viel mij op dat in de intro van aflevering 3 het enkel Steve was die bij de glitchy editing een gezicht te zien was. Heel vreemd want bij de andere kandidaten wordt er een ander effect gebruikt en bij Steve wordt er expliciet een RGB split gebruikt!

Dit slaat voor mij op het feit dat Steve de mol is en "twee gezichten" heeft 😉
Afbeelding
Gebruikersavatar

davy.staelens09 apr 2018, 01:40

 27
Nice gevonden, veel hints naar Steve in deze afl.
Gebruikersavatar

james.waker09 apr 2018, 09:20

 417
Steve weer heel verdacht inderdaad , net zoals aan het schoolbord... van subtiele sabotage is echter geen sprake.... ofwel is het zijn tactiek ofwel is hij gewoon de mol

er zijn ook wel wat hints die in zijn richting wijzen, dit hier had ik ook opgemerkt, maar ziet er gewoon leuk uit, dus of dat echt een hint is?
Gebruikersavatar

Moleskine15 apr 2018, 13:37

 88
pieter.grauwels schreef:Het viel mij op dat in de intro van aflevering 3 het enkel Steve was die bij de glitchy editing een gezicht te zien was. Heel vreemd want bij de andere kandidaten wordt er een ander effect gebruikt en bij Steve wordt er expliciet een RGB split gebruikt!

Dit slaat voor mij op het feit dat Steve de mol is en "twee gezichten" heeft 😉
Afbeelding
Ik moest plots terugdenken aan de eerste aflevering en de "levend begraven"-proef. Steve en Joke krijgen daar een rijtje personen waarvan ze moeten gokken of die nog leven om tot een code te komen. Eén van die personen is Jef Geeraerts. Nu dacht ik plots laat ik eens door zijn oeuvre scrollen.

De roman Double-face, ofte Het Tweede Gelaat (die vorig jaar nog in de zalen kwam!) deed me direct denken aan jouw post over Steve.

In de beschrijving lezen we:
"De heren Vincke en Verstuyft van de Antwerpse politie worden geconfronteerd met de eerste seriemoord in België, als zeven gruwelijk verminkte lijken worden opgegraven"

Er zit een verwijzing in naar de eerste proef: er worden 'lijken' opgegraven.
Het getal zeven: voor we aan de finale geraken zullen 7 kandidaten het slachtoffer worden.
Klein toemaatje (dat écht te ver gezocht is volgens mij en puur toeval): Je kan STEVE maken met de letters in Vincke en Verstuyft.

Ik ga de biografieën van de anderen uit die fotoreeks nog eens uitpluizen... 🙂