Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

xMalin10 apr 2018, 01:46

 6
Even om terug te komen op wie de afvaller geweest zou moeten zijn (voor de pasvragen gekocht werden) op een bepaald moment word er gezegd dat er maar 1 iemand nee heeft geantwoord op de vraag 'heeft de mol kinderen'. Er van uitgaand dat Pieter de waarheid spreekt en hij er dus uit had moeten liggen, kan hij de mol niet zijn?

Toch? Of mis ik iets..
Gebruikersavatar

james.waker10 apr 2018, 03:14

 417
malin.vanrompay schreef:op een bepaald moment word er gezegd dat er maar 1 iemand nee heeft geantwoord op de vraag 'heeft de mol kinderen'.
kan me die uitsprak toch niet herinneren hoor ? wanneer werd dit gezegd :?:
Gebruikersavatar

Holmes10 apr 2018, 08:33

 395
louis.bruyneel schreef:Als wij het zo zien, zou Baha, Lloyd het dan ook niet gezien hebben nadat Steve wegging?
Om nog te zwijgen over de rest. Steve verliet als 2e (qua bedrag) of als derde (in de montage) zijn stoel => minstens 5 andere kandidaten konden het zien.

Stel dat het een teken was, welke actieve rol heeft Steve gespeeld in het proberen weghalen van geld uit de pot ?
Geen.
Gebruikersavatar

Holmes10 apr 2018, 08:47

 395
brecht.driesschaert schreef:Zou het ook niet kunnen dat er een hint zit in de manier waarop het geld is verdeeld?
€14200 kan je heus wel op verschillende andere manieren verdelen over 6 kistjes (er reeds vanuit gaande dat er 2 kistjes zijn met €0).

Enkele mogelijkheden qua hints waar ik aan dacht: letters van het alfabet, een kleine berekening die gemaakt moet worden, ...
Ik kan er zelf momenteel niet meteen iets in vinden, maar ik vind het op zich wel een interessante denkpiste.
Je kan idd op verschillende manieren verdelen, maar door er geen gelijke bedragen in te steken moeten er meer keuzes gemaakt worden.
Als je start van 1-2-3-4-5-6 pasvragen, dan blijven er nog 7 over. Door de 2 duurste koffers meer waarde te geven en 1 ervan het dubbel van de 2e, heb je meer kans op (pittige) discussies.
En zo kom je aan 1-2-3-4-6-12, wat me een logische verdeling lijkt zonder er meer te moeten achter zoeken ?
Gebruikersavatar

masterveecee10 apr 2018, 15:55

 3547  Sven
Wat ik raar vind, is dat GDC het volgende zegt (let op de klemtoon, vooral het rode):
"Jullie zullen dus de groepspot onder ELKAAR moeten verdelen."

Zie 46'14"
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2018, 15:57

 8153
masterveecee schreef:Wat ik raar vind, is dat GDC het volgende zegt (let op de klemtoon, vooral het rode):
"Jullie zullen dus de groepspot onder ELKAAR moeten verdelen."

Zie 46'14"
K = Katrien?
Maar die kocht geen pasvragen en had er dan toch uit moeten liggen?
Gebruikersavatar

masterveecee10 apr 2018, 15:59

 3547  Sven
chicawah schreef:K = Katrien?
Maar die kocht geen pasvragen en had er dan toch uit moeten liggen?
Mja, ook al gedacht ze. Maar ik vond het nogal beklemtoond
Gebruikersavatar

masterveecee10 apr 2018, 16:35

 3547  Sven
Man man, dit intrigeert mij dus e!


Ook raar: "Je mag maar max 10000 EUR per persoon meenemen op de vlucht." (46'13")
Waarom dan maar tot 6000 EUR in de kistjes steken? Of van die 10000 EUR spreken?
Gebruikersavatar

Holmes10 apr 2018, 17:09

 395
masterveecee schreef:Ook raar: "Je mag maar max 10000 EUR per persoon meenemen op de vlucht." (46'13")
Waarom dan maar tot 6000 EUR in de kistjes steken? Of van die 10000 EUR spreken?
Waarom ? Omdat ze terug een voorzet van GDC gemist hebben : een persoon mocht meer dan 1 koffertje meenemen, zo lang de som maar minder dan 10.000 EUR was. Er is niet gezegd geweest dat elke persoon exact 1 koffer moest meenemen.... 😉
Gebruikersavatar

Lodewijk10 apr 2018, 17:21

 146
masterveecee schreef:Man man, dit intrigeert mij dus e!


Ook raar: "Je mag maar max 10000 EUR per persoon meenemen op de vlucht." (46'13")
Waarom dan maar tot 6000 EUR in de kistjes steken? Of van die 10000 EUR spreken?
Die "max 10.000 euro" komt van een douane-wet binnen de EU. Op BRU zie je bij de douane denk ik wel iets hangen ivm meer dan 10.000 euro cash meenemen als passagier. Voor hier is het natuurlijk gewoon een excuus om koffertjes met geld te verdelen aan de passagiers. Maar zou het daarom ook toestaan om wat "out of the box" te denken en bepaalde kandidaten meer koffertjes mee te laten nemen? Of geld versteken/herverdelen? Misschien... Iig heeft de groep dat niet gedaan
Gebruikersavatar

nele.vs10 apr 2018, 19:21

 1
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Op de luchthaven zegt Gilles "ik heb nu trouwens ook, door wat ik allemaal net verteld heb, de mol op de hoogte gebracht van wie die afvaller is"

Ik heb het fragment al verschillende keren bekeken, maar heb er nog niet kunnen opmaken hoe Gilles dat aan de mol duidelijk maakt.

Iemand anders hier wel? Ik blijf evenwel zoeken 😃
Het staat wel in de ondertiteling maar GDC zegt het woord DOOR niet ,raar of niet ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14