Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

sjackie.hoffman10 apr 2018, 21:41

 48
Mochten zei idd meerdere koffers aan 1 persoon toe-eigenen ? En is er iemand die eventueel wat gebarentaal kent die de gebaren van Gilles kan ontleden?
Gebruikersavatar

Jay-Lo10 apr 2018, 23:21

 1690  Sven
sjackie.hoffman schreef:Mochten zei idd meerdere koffers aan 1 persoon toe-eigenen ? En is er iemand die eventueel wat gebarentaal kent die de gebaren van Gilles kan ontleden?
In elk geval is de kant waar hij naar wijst, niet degene waar de afvaller zit. Nl Katrien, Lloyd, Pascale en Baha nemen geen pasvragen.
Gebruikersavatar

jos.jansen11 apr 2018, 00:08

 328  Uma
katrien.cocquyt schreef: GDC maakt een nogal vreemde beweging met zijn rechterhand. Hij houdt die beweging ook lang aan en herhaalt die. Duidt hij hier het cijfer twee aan (de afvaller is de tweede persoon uit de rij die hij daarnet aanwees)?
Afbeelding
De beweging die GDC maakt lijkt nogal hard op de letter V in gebarentaal
Afbeelding

het is niet 100% juist want dan zou hij zijn vingers moeten strekken (wat mss te veel zou opvallen voor andere kandidaten)
de V zou hier kunnen verwijzen naar Steve (de enige kandidaat met een v in zijn naam).
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen11 apr 2018, 00:32

 182
Jay-Lo schreef:In elk geval is de kant waar hij naar wijst, niet degene waar de afvaller zit. Nl Katrien, Lloyd, Pascale en Baha nemen geen pasvragen.
Goed gevonden. Volgens mij kijkt hij naar de afvaller bij een bepaald woord of gebaar dat vooraf werd afgesproken. Denk dat een complexe codetaal te moeilijk is voor de mol tenzij hij of zij die codetaal voorheen al meester was.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen11 apr 2018, 00:33

 182
pieter-jan.jorissen schreef:Goed gevonden. Volgens mij kijkt hij naar de afvaller bij een bepaald woord of gebaar dat vooraf werd afgesproken. Denk dat een complexe codetaal te moeilijk is voor de mol tenzij de mol die codetaal voorheen al meester was.
Gebruikersavatar

masterveecee11 apr 2018, 10:22

 3547  Sven
jos.jansen schreef:De beweging die GDC maakt lijkt nogal hard op de letter V in gebarentaal
Afbeelding

het is niet 100% juist want dan zou hij zijn vingers moeten strekken (wat mss te veel zou opvallen voor andere kandidaten)
de V zou hier kunnen verwijzen naar Steve (de enige kandidaat met een v in zijn naam).
Gisteren ook gekeken of er geen gebarentaal aan te pas komt. Het probleem is dat er verschillende manieren van gebarentaal zijn. De gebaren die ik "ken", zie ik niet doen door GDC
Nu, sowieso, zijn hand beweegt te weinig om bijv. een hele naam te zeggen. En de eerste letter is lastig, zeker bij de J (Joke/Jeffrey) en de P (Pascal/Pieter)
Gebruikersavatar

beagle11 apr 2018, 14:08

 77
2 mogelijk valabele sporen : (werd ons anders te makkelijk gemaakt om mol te vinden. 🙂)
Afbeelding

1. Mexico City = C(ee) EXIT whY I(nternational) M(aritime) Organization Code
P=Papa The blue Peter.
In harbour: All persons should report on board as the vessel is about to proceed to sea.
At sea: It may be used by fishing vessels to mean: "My nets have come fast upon an obstruction."
Afbeelding

Code zeker gekend door Pascale, misschien ook door Katrien (vaarbewijs)

Peter/Pieter bevestigd door anagram Neckermann = C(ee) RK Man neen - kan dubbele betekenis hebben?
Gilles handengebaren hebben wel iets van een prekende priester, en kind (Jezus) eren is dan ook weer iets super katholiek.

2. Mexico City : C(ee) exit Y IMOC - kan ook op Jeffrey slaan met Y aan einde naam, maar : Neckermann : C(ee) kern (hart) namen, kan een Y tussen eerste en laatste letter van naam betekenen en dan hebben we Lloyd?
Y=Yankee I am dragging my anchor." (Pascale)

Afbeelding

Moet nog eens kijken of ik of er ergens een "inkijk" is in ramen of zo waar dit patroon te zien is?

Weet niet of dit sluitend is, want zou mol te veel verraden?
Had ook nog een paar andere (grappige) ideeën : 10.000 (luchtballonnen op Steve's pet). CK als onderbroeken van Lloyd na Gilles "de mol op de hoogte gebracht VAN wie de afvaller (broek) is"
CKlein kon ook op "de kleine" (Steve) slaan.
En dan was er nog Maxi-Mum (Katrien), uit-slag (op huid of op baseball veld). We zien wel iets op Lloyd's hand, en Baha gaf een "out"slag, maar ook Pascale viel af na 3 ijdele slagen. En de uit zonder lijk kan dan ook weer naar Joke's graf wijzen, en dan hebben we ze allemaal gehad, denk ik.
Gebruikersavatar

james.waker11 apr 2018, 14:32

 417
ik vind jouw post redelijk ingewikkeld moet ik toegeven...

maar als ik het goed snap zou die vlag de naam verraden van de afvalller?

die onderste staat voor Y... (opvallend wel dat alle afvallers hun namen eindigen op Y ), maar dat is gewoon het neckermann logo , dus volgens mij is dat niks

bovenste vlag zou dan op P(eter) slaan? dus Pieter zou afgevallen geweest zijn ware het niet van zijn pasvragen

ik vind het iig een leuke vondst dat de mol de afvaller kent door dat symbool, denk wel dat dit correct is
Gebruikersavatar

Klaartje11 apr 2018, 15:16

 2245  Uma
james.waker schreef:ik vind jouw post redelijk ingewikkeld moet ik toegeven...
Dan ben je niet de enige. Toen ik dat een eerste keer las, begreep ik er eerlijk gezegd geen snars van. Pas bij een tweede lezing werd het mij een heel klein beetje duidelijker, dat het hier om die figuren gaat. Maar hoe die dan kaderen in het onderwerp van dit topic 'hoe geraakt de mol op de hoogte van de afvaller?', om dat te snappen mis ik blijkbaar toch een paar IQ-punten. 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2018, 15:18

 8153
Klaartje schreef:Dan ben je niet de enige. Toen ik dat een eerste keer las, begreep ik er eerlijk gezegd geen snars van. Pas bij een tweede lezing werd het mij een heel klein beetje duidelijker, dat het hier om die figuren gaat. Maar hoe die dan kaderen in het onderwerp van dit topic 'hoe geraakt de mol op de hoogte van de afvaller?', om dat te snappen mis ik blijkbaar toch een paar IQ-punten. 🙂
Ik sluit mij bij jou aan.
Gebruikersavatar

masterveecee11 apr 2018, 15:19

 3547  Sven
Klopt dat dan nog wel met "Met wat ik hier gezegd heb, heb ik de mol op de hoogte gebracht wie de afvaller is"
Plus, op het moment van uw movie/screenshot, zijn de kistjes al weg
Gebruikersavatar

james.waker11 apr 2018, 15:29

 417
masterveecee schreef:Klopt dat dan nog wel met "Met wat ik hier gezegd heb, heb ik de mol op de hoogte gebracht wie de afvaller is"
Plus, op het moment van uw movie/screenshot, zijn de kistjes al weg
het symbool blauw/wit is meteen zichtbaar.... ik vroeg me al af wat staat zo'n raar symbool daar te doen... maar mijn frank is gevallen.... elke kandidaat kan zo'n vlag gehad hebben, en zo werd de naam van de afvaller gecommuniceerd naar de mol... het meeste logische is dat de blauwwitte vlag verwijst naar Pieter, het is immers de blue Peter vlag

anderzijds kan die vlag ook gehezen zijn bij de afvaart naar Mexico city en is er gewoon niks uit te halen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Peter

en mogelijks natuurlijk een link naar Marine (Pascalle)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14