Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle09 apr 2018, 10:38

 263
Op de luchthaven zegt Gilles "ik heb nu trouwens ook, door wat ik allemaal net verteld heb, de mol op de hoogte gebracht van wie die afvaller is"

Ik heb het fragment al verschillende keren bekeken, maar heb er nog niet kunnen opmaken hoe Gilles dat aan de mol duidelijk maakt.

Iemand anders hier wel? Ik blijf evenwel zoeken 😃
Gebruikersavatar

Taupe07709 apr 2018, 10:39

 767  Yens
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Op de luchthaven zegt Gilles "ik heb nu trouwens ook, door wat ik allemaal net verteld heb, de mol op de hoogte gebracht van wie die afvaller is"

Ik heb het fragment al verschillende keren bekeken, maar heb er nog niet kunnen opmaken hoe Gilles dat aan de mol duidelijk maakt.

Iemand anders hier wel? Ik blijf evenwel zoeken 😃
Gaan we dan met zijn allen opnieuw moeten bekijken. Ik had het niet zo begrepen. Ik had gedacht aan een verborgen hint zoals die 09.04 (zie andere topic) die een tip kon zijn voor de mol. Ik had niet gedacht aan wat GDC gezegd had als tip ... nice!
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle09 apr 2018, 10:43

 263
GEEN kinderen:
- Bahador
- Joke
- Pieter
- Llloyd

WEL kinderen:
- Katrien
- Steve
- Pascale
- Jeffrey (maar die viel sowieso af)

--> nu moet er een bepaalde logica te ontdekken zijn (bv. de mol weet sowieso zelf of hij kinderen heeft of niet), zodat je uiteindelijk tot de juiste oplossing komt

--> beetje extra breinwerk vereist 🙂
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle09 apr 2018, 10:46

 263
Het kan natuurlijk ook zijn dat inderdaad die 0904 (of 0804) de mol de juiste info geeft, nl. de elke kandidaat een nummer kreeg vooraf, en dat de mol weet bv. 09 = Pieter.
Gebruikersavatar

james.waker09 apr 2018, 11:06

 417
volgens mij hebben ze toch de mogelijkheid te overleggen als de kandidaten hun test afleggen
Gebruikersavatar

james.waker09 apr 2018, 11:14

 417
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Op de luchthaven zegt Gilles "ik heb nu trouwens ook, door wat ik allemaal net verteld heb, de mol op de hoogte gebracht van wie die afvaller is"
excuses, onderstaande had ik fkes over het hoofd gezien...

"ik heb nu trouwens ook, door wat ik allemaal net verteld heb, de mol op de hoogte gebracht van wie die afvaller is"

dit werpt ander licht op de zaak natuurlijk.... nog geen idee hoe het gegaan is, voer voor grondige analyse
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle09 apr 2018, 11:20

 263
james.waker schreef:excuses, onderstaande had ik fkes over het hoofd gezien...

"ik heb nu trouwens ook, door wat ik allemaal net verteld heb, de mol op de hoogte gebracht van wie die afvaller is"

dit werpt ander licht op de zaak natuurlijk.... nog geen idee hoe het gegaan is, voer voor grondige analyse
ah, ik dacht al, dat je het niet zo goed begrepen had 😉
Gebruikersavatar

Elysia198509 apr 2018, 12:05

 105
Ik ga even kopiëren wat ik gisterenavond geschreven heb in het topic van de opdracht zelf...

Als ik nadenk over de manier waarop de mol de kandidaat zou kunnen identificeren met behulp van die tip, denk ik dat Pieter de afvaller was. De vraag op zich kan zowel juist als fout beantwoord zijn, en vertelt ons dus niets, en eender welke kandidaat kan die optie gekozen hebben. Tenzij... de vraag zelf een tip geeft over de kandidaat. Het wel of niet hebben van kinderen is typisch kenmerkend voor priesters die celibatair (horen te) leven.

Dat zou meteen twee dingen ‘op hun plaats laten vallen’:
-De mol identificeert Pieter aan het feit dat ‘kinderen hebben’ enkel speciaal wijst naar priesters (die dus geen kinderen zouden horen te hebben) en
- het verklaart waarom brave Pieter absoluut geen koffertje met nul euro wilde nemen en al zwetend en met een duidelijk schuldgevoel twéé pasvragen koopt (hij wist van zichzelf natuurlijk dat hij dan zal hebben aangeduid dat de mol geen kinderen heeft en dus dat hij serieus gevaar loopt).

Bovendien komt Baha hier voor mij het meest verdacht naar voor, en ik hoop echt dat hij de mol niet is, want samen met Steve valt hij gewoon te hard op en is het niet zo’n subtiele slim te werk gaande mol als ik zou hopen.

Natuurlijk zijn er nog andere verklaringen, dus ik ben benieuwd naar jullie interpretaties.
Gebruikersavatar

Mateo09 apr 2018, 12:32

 870
Ik heb mijn interpretatie gezet in het topic van de opdracht.
Gebruikersavatar

katrien.cocquyt09 apr 2018, 13:02

 4
Er zijn verschillende manieren om iets te vertellen...
Je kunt iets vertellen met woorden, je kunt iets vertellen met lichaamstaal, met beelden,...
Misschien moeten we kijken naar de lichaamstaal van GDC hoe hij "aan de mol verteld heeft wie de afvaller is".

Volgende zaken vallen mij op:
Steve komt als eerste aan, maar neemt onmiddellijk en zonder aarzelen de stoel op het hoekje. Waarom schuift hij niet door, wetende dat er nog mensen achter hem komen? Wil hij op de hoek zitten, zodat hij GDC steeds goed in het oog kan houden zonder dat dit te hard opvalt?
Afbeelding
Afbeelding
Wijst GDC met zijn rechterhand de rij aan waar de afvaller zich bevindt?
Afbeelding
Als "de mol" ter sprake komt, kijkt GDC naar links (naar rechts voor de kijker), de rij waar de mol zich bevindt?
Afbeelding
Als "de afvaller" ter sprake komt, kijkt GDC naar rechts (naar links voor de kijker), de rij waar de afvaller zich bevindt?
Afbeelding
GDC maakt een nogal vreemde beweging met zijn rechterhand. Hij houdt die beweging ook lang aan en herhaalt die. Duidt hij hier het cijfer twee aan (de afvaller is de tweede persoon uit de rij die hij daarnet aanwees)?
Afbeelding
GDC beweegt beide handen tijdens zijn woorden "door wat ik allemaal net verteld heb". Wil hij hiermee zeggen dat hij dit niet verteld heeft met woorden maar met zijn handen? Merk op dat zijn handen steeds onzichtbaar zijn achter de toog waar de koffers staan, tenzij hierboven vermeld.
Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 13:08

 3483  Uma
Zeer goeie vragen die je stelt!!
Trouwens ook een zeer duidelijke post met die printscreens.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14