Ik heb me pas vandaag geregistreerd en heb dus niet alles gevolgd hier, maar als ik even snel door dit topic ga, dan vind ik de theorie rond Gilles' lichaamstaal de meest plausibele:
Die andere theorieën van gememoriseerde nummers per kandidaat en de eventuele gebruikte vlaggen en zo, allemaal heel erg mooi en leuk om lezen, maar zijn die niet iets té vergezocht?
Mocht ik Mol zijn en de mensen van de productie komen af met zo'n dingen, ik zou zoiets hebben van "gasten, doe ne keer normaal

".
Allé ja, we mogen ook niet vergeten dat op het moment dat Gilles zegt van "ik heb het net aan de Mol laten weten", dat tot dan toe geen kat van de aanwezigen daar er ook maar een halve seconde aan gedacht heeft van te letten op zo'n tips. De Mol zelf, ja, maar de rest zal zoiets gehad hebben van "oei, shit, ik had iets moeten kunnen opmerken maar nu is het te laat".
Dan zullen ze ook niet die "vlag" flagrant in het zicht gaan houden hé.. Ik zou er eerder van uitgaan dat wanneer Gilles zegt dat hij de Mol die info heeft gegeven, dat alle "tips" op dat moment verleden tijd zijn.
En vanuit het standpunt van de Mol zelf... Dat memoriseren van nummers/codes voor de kandidaten, ok, al goed en wel, maar je zal maar in een zin het woordje "één" over het hoofd zien en daardoor compleet verkeerd zitten... Er zijn toch wel risico's aan verbonden.
Met de vraag rond de kinderen van de Mol ben ik ook geneigd geen rekening mee te houden, om de simpele reden dat het té opvallend is. Als er íets is wat je onthoudt uit Gilles' relaas, dan is het die vraag en het feit dat de afvaller er 'neen' op antwoordde.
Ik heb nog even gedacht dat misschien in die vragenronde er 8 vragen zouden gezeten hebben die puur aan 1 kandidaat konden gelinkt worden (vb kinderen => 'neen' => Pieter als priester kinderloos), maar zou de Mol dan echt van alle kandidaten weten (1) welke vraag aan hen gelinkt werd én (2) welk antwoord ze erop moeten gegeven hebben om die vraag te kunnen aanhalen in dit geval? Iets te veel factoren, naar mijn mening.
Dat vind ik de theorie van de handgebaren een pak plausibeler..