Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Klaartje11 apr 2018, 18:42

 2245  Uma
james.waker schreef:ter aanvulling :

[ external image ]
Als dat de juiste kleuren zijn van die vlag, dan is het toch duidelijk: de kleur van de voorkant van die desk komt zelfs niet in de buurt van het blauw van die P-vlag. Zelfs ik zie dat, iemand die rood-groen kleurengestoord is. 🙂
Gebruikersavatar

Elysia198511 apr 2018, 18:50

 105
Klaartje schreef:Indrukwekkende theorie over die vlag.

Het gaat hier dus om een blauwe vlag met een wit vierkant in het midden.

Ik heb toch verschillende problemen hiermee....
Mag ik dit méér dan 1 keer liken? Helemaal akkoord!

Ik denk trouwens echt dat we het in de woorden van GDC moeten zoeken. Hij zegt letterlijk: "door wat ik net allemaal heb verteld..." Ja, daar kun je vanalles achter zoeken, en zeggen dat lichaamstaal, etc... ook spreekt, maar ik kan me oprecht niet inbeelden dat je in de laatste aflevering waarin de mollenstreken onthuld worden GDC zult horen zeggen: "en bij de luchthavenopdracht kon je de identiteit van de afvaller onthullen als je goed luistert naar wat ik vertel, maar je kunt óók iets vertellen met lichaamstaal/symbolen/... Wie goed kijkt, kon zo de identiteit van de afvaller ontdekken door te kijken naar..."

Zo'n miswijzing gaan ze er volgens mij echt niet in steken. Dat zou niet eerlijk zijn voor de gewone doorsnee kijker. Ze steken er tips in voor de echte mollenjager, maar die worden in geen enkel seizoen aangeduid door letterlijk te zeggen dat je iets kunt ontdekken met A, en dan ontdekken dat hij eigenlijk B bedoelt, ha, dubbele betekenis, gotcha! Die echte moeilijke hints worden niet aangekondigd: pixels op een achtergrond die een sterrenbeeld vormen, een kruiswoordraadsel waar je "Eline is de mol" kunt uit halen, ... Nooit wordt er gezegd: "en met deze webpagina kunnen jullie ontdekken wie de mol is" als je zo'n trukjes moet gaan uithalen.

Ik denk dat we echt moeten luisteren naar wat GDC zégt: "door wat ik net allemaal heb verteld". Misschien niet alleen in de vraag, mogelijk ook in de rest van zijn tekst. Ze briefen de mol natuurlijk op voorhand, en vertellen hem/haar in dit geval hoe hij of zij kan ontcijferen wie de afvaller is - zoiets konden we vorige seizoenen ook telkens zien.

🙂
Gebruikersavatar

Klaartje11 apr 2018, 18:56

 2245  Uma
james.waker schreef:deze opmerking snap ik niet

Gilles spreekt met de mol vooraf af dat ze de afvaller gaan communiceren via het vlaggenalfabet, wie de mol is weten we niet, maar een vlaggenalfabet is snel geleerd (zie boven)

Pascalle en mogelijks Katrien kennen het vlaggenalfabet.... maar de kans dat ze de manier van communiceren achterhalen lijkt me heel gering. 't is natuurlijk mogelijk dat één van hen de mol is.... het feit dat ze communiceren met vlaggen uit de scheepvaart maakt Pascalle inderdaad wel extra verdacht
Ah wel je zegt het zelf. Iedereen kan het vlaggenalfabet leren.

Dus Pascale (als kandidaat) kan het ook herkennen (zij is de enige die dat beroepsmatig tegenkomt).

Bovendien is de P-vlag uit dit alfabet mbt de kandidaten niet éénduidig: als bvb Lloyd de mol is en die heeft dat alfabet uit zijn hoofd moeten leren, wie is dan de afvaller? Pieter of Pascale? Dat helpt mol Lloyd (of een andere mol wiens naam niet begint met een P) geen poot vooruit.
Gebruikersavatar

commisaris Witse11 apr 2018, 19:18

 260
djennix schreef:
Afbeelding
GEWELDIG... naar de prullenmand dus. 😂 😂
Gebruikersavatar

JKpowned11 apr 2018, 20:19

 259
Het kan gewoon heel simpel gedaan zijn:

Iedere vraag werd gelinkt aan een persoon. Bijvoorbeeld was de mol bij de tequila proef was code voor Bahador.
Heeft de mol kinderen voor Pieter enz. (waarbij het antwoord zelf niet uitmaakte)
De mol moet dan gewoon zien te onthouden wie welke vraag heeft en wij de kijkers zijn nog geen stap verder :p
Als iedereen de vragenlijst kreeg moest hij/zij dan gewoon onthouden wie wat had en memoriseren.

Opzet gelukt door de programmamakers om ons weer bezig te houden 😃
Gebruikersavatar

Elysia198511 apr 2018, 20:35

 105
JKpowned schreef:Het kan gewoon heel simpel gedaan zijn:

Iedere vraag werd gelinkt aan een persoon. Bijvoorbeeld was de mol bij de tequila proef was code voor Bahador.
Heeft de mol kinderen voor Pieter enz. (waarbij het antwoord zelf niet uitmaakte)
De mol moet dan gewoon zien te onthouden wie welke vraag heeft en wij de kijkers zijn nog geen stap verder :p
Als iedereen de vragenlijst kreeg moest hij/zij dan gewoon onthouden wie wat had en memoriseren.

Opzet gelukt door de programmamakers om ons weer bezig te houden 😃
Ik denk ook dat het zoiets zal zijn. 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2018, 21:22

 8153
james.waker schreef:de hint zat er hem in de mol in te lichten over de afvaller

besluit :
Pieter was de afvaller, bijgevolg is Baha de mol NIET

dat ze marinevlagjes gebruiken om de mol in te lichten is anderzijds een serieuze hint richting Pascalle, ze kent ongetwijfeld die vlagjes
Wat ik niet snap is dat iedereen op het forum alles met argusogen volgt, maar er toch in blijft volharden de namen van de kandidaten fout te schrijven. :roll:
Sorry dat ik je op fouten wijs, maar het is PASCALE, met 1L en dus niet Pascalle. En helaas ben je niet de enige die het steevast heeft over Pascalle-met-2-l'en :?
Gebruikersavatar

jessica.vankeirsbilck11 apr 2018, 21:55

 3
Afbeelding

Kan deze foto ergens aan gelinkt worden? Ik meen mij te herinneren dat Gilles vijf vingers toont op het moment dat hij afvaller zegt. Zou moeten opnieuw kijken om het zeker te weten. Wat mij brengt tot lloyd... nochtans een van mijn verdachten.

Afbeelding
Gebruikersavatar

JKpowned11 apr 2018, 22:52

 259
jessica.vankeirsbilck schreef:Afbeelding

Kan deze foto ergens aan gelinkt worden? Ik meen mij te herinneren dat Gilles vijf vingers toont op het moment dat hij afvaller zegt. Zou moeten opnieuw kijken om het zeker te weten. Wat mij brengt tot lloyd... nochtans een van mijn verdachten.

Afbeelding
Kan niet want Lloyd heeft geen geld in geruild voor pasvragen dus zou hij er nog steeds hebben uitgelegen volgens deze theorie.
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 apr 2018, 23:21

 1690  Sven
Ik heb de tekst van Gilles helemaal opgeschreven en daar viel me, buiten die handbewegingen (zijn handen zaten voor de rest netjes achter de balie), mij opviel dat hij bepaalde woorden benadrukt, te beginnen met "boarden", en dan volgen er nog een stuk of 6.
Maar met de tekst te herlezen viel vooral op dat hij de kandidaten niet inlicht over de 3000e die te verdienen valt indien het intacte bedrag mee de vlieger op gaat. Natuurlijk heeft hij dat wel gedaan, maar is het eruit geknipt bij de montage, wij horen het via de voice over. Als daar de tip in zat, kunnen we zoeken wat we willen, we zullen het weten in aflevering 9.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14