Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 17:48

 3483  Uma
louis.bruyneel schreef:...
SPELEN MET CIJFERTJES
Mij vallen de cijfers op die geplakt staan op de koffertjes. Het lettertype moet je al bewust met spelen om die zo omhoog en omlaag te zetten > de afgesneden letters betekenen die iets?
Wat bedoel je met omhoog en omlaag te zetten? Bedoel dat ze niet mooi op 1 lijntje staan?
En afgesneden letters? over welke letters heb je het?
Gebruikersavatar

louis.bruyneel09 apr 2018, 18:07

 16
ex-molinator schreef:Wat bedoel je met omhoog en omlaag te zetten? Bedoel dat ze niet mooi op 1 lijntje staan?
En afgesneden letters? over welke letters heb je het?
Inderdaad de cijfers staan niet op 1 lijn €1500 de vijf is extreem afgesneden, nochtans de witte sticker bestaat uit 1 stuk.
De cijfers zijn dus bewust hoger of lager geplaatst.
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 18:40

 3483  Uma
louis.bruyneel schreef:Inderdaad de cijfers staan niet op 1 lijn €1500 de vijf is extreem afgesneden, nochtans de witte sticker bestaat uit 1 stuk.
De cijfers zijn dus bewust hoger of lager geplaatst.
Bewust? Dat denk ik niet, immers dat zou een doel gehad moeten hebben, en op dat moment kon niemand weten wie welk bedrag zou kiezen.
Gebruikersavatar

nieuws.gierig09 apr 2018, 20:26

 7
chicawah schreef:Het is inderdaad bizar om niet door te schuiven. Er zijn 2 posities waarbij het voor de anderen moeilijk is om je gezicht te zien: helemaal achteraan (Steve), want dan moeten de anderen achterom kijken en niet naar Gilles als ze jou in de gaten willen houden. Of... helemaal vooraan, waar je je zelf met je rug naar de anderen zet, want je wil natuurlijk Gilles zo goed mogelijk zien. En daar zat Baha.
Maar er is ook nog een rij aan de overkant.
Kijkt steve hier naar een markering op de stoel? Om vervolgens direct daar te gaan zitten? Zie midden boven rugleuning in afbeelding hieronder
Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar

louis.bruyneel09 apr 2018, 20:41

 16
nieuws.gierig schreef:Kijkt steve hier naar een markering op de stoel? Om vervolgens direct daar te gaan zitten? Zie midden boven rugleuning in afbeelding hieronder
Afbeelding


Afbeelding
STERK GEVONDEN! zo ga je toch ook niet gaan zitten hé?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 20:46

 8153
louis.bruyneel schreef:STERK GEVONDEN! zo ga je toch ook niet gaan zitten hé?
Ik zie er niet echt het nut van in om Steve aan te duiden waar hij moet gaan zitten, vooral omdat je niet weet waar de rest zal gaan zitten.
Gebruikersavatar

Holmes09 apr 2018, 20:56

 395
nieuws.gierig schreef:Kijkt steve hier naar een markering op de stoel? Om vervolgens direct daar te gaan zitten? Zie midden boven rugleuning in afbeelding hieronder
Als iemand een vergrootglas op zijn TV heeft of betere kwaliteit : rond 59:19 (als ze terugkomen met hun koffertjes) kan je het nog beter zien, maar ik kan er niets van maken.

Afbeelding
Gebruikersavatar

louis.bruyneel09 apr 2018, 21:03

 16
Holmes schreef:Als iemand een vergrootglas op zijn TV heeft of betere kwaliteit : rond 59:19 (als ze terugkomen met hun koffertjes) kan je het nog beter zien, maar ik kan er niets van maken.

Afbeelding
Als wij het zo zien, zou Baha, Lloyd het dan ook niet gezien hebben nadat Steve wegging?
Gebruikersavatar

nieuws.gierig09 apr 2018, 21:08

 7
louis.bruyneel schreef:Als wij het zo zien, zou Baha, Lloyd het dan ook niet gezien hebben nadat Steve wegging?
Kan een onopvallend stickertje zijn... ze zijn op een openbare plaats dus kan van alles aan de zetels hangen toch? Vond get alleen verdacht dat steve specifiek naar de leuning leek te kijken en zich dan vervolgens op een toch onlogische plaats zette aangezien er nog achter hem kwamen. Waarom hij op een gemarkeerde plek zou moeten zitten weet ik niet maar viel gewoon op. 🙂
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle09 apr 2018, 21:51

 263
nieuws.gierig schreef:Kijkt steve hier naar een markering op de stoel? Om vervolgens direct daar te gaan zitten? Zie midden boven rugleuning in afbeelding hieronder
Afbeelding


Afbeelding
Wat staat op die rij stoelen achter hen, tweede stoel? Is dat een mollogo of een logo voor gehandicapten?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 22:08

 8153
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Wat staat op die rij stoelen achter hen, tweede stoel? Is dat een mollogo of een logo voor gehandicapten?
Kan net zo goed een scheur in de bekleding zijn. Of een of andere sticker die iemand erop kleefde. Of de sporen van het verwijderen van die sticker. Enz.
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert09 apr 2018, 23:37

 26
Zou het ook niet kunnen dat er een hint zit in de manier waarop het geld is verdeeld?
€14200 kan je heus wel op verschillende andere manieren verdelen over 6 kistjes (er reeds vanuit gaande dat er 2 kistjes zijn met €0).

Enkele mogelijkheden qua hints waar ik aan dacht: letters van het alfabet, een kleine berekening die gemaakt moet worden, ...
Ik kan er zelf momenteel niet meteen iets in vinden, maar ik vind het op zich wel een interessante denkpiste.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14