Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

stefany.gysels13 apr 2018, 21:22

 10
perro schreef:Ik denk dat het zo simpel is als gewoon te tellen, en ik staaf het zo...

In de eerste proef heeft de Mol de volgorde van de kandidaten bepaald zoals hij/zij zelf wou, dat wordt heel erg duidelijk gezegd.

Dus die volgorde is 1. Lloyd - 2. Kelly - 3. Pieter - 4. Bahador - 5. Katrien - 6. Pascal - 7. Channy - 8. Jeffrey - 9. Joke - 10. Steve.

Dus als je de cijfer verwerkt die Gilles zegt kom je bij het volgende...

Eliminatie 1 // Het eerste (=1) gevreesde moment is aangebroken ... we zijn drie (=3) dagen ver ... een (=-1) reis waar (nadruk) niet (= - of min) iedereen de eindbestemming haalt ... een (=1) zoektocht naar de Mol (= eindpunt). Dus 1 + 3 = 4, en dan - 1 en - 1 = 2 = Kelly --> het zij 1 + 3 + 1 - 1 = 4 = Bahador, want er was een ex aequo, maar Baha was sneller met invullen.

Eliminatie 2 // Dat waren een (=1) paar ( =2) bewogen dagen... een (=1) smak geld verdiend ... gisteren was een (=1) ander verhaal... Er waren 20 (2 + 0 = 2) pasvragen in het spel... 1+2+1+1+2= ...



Dit had ik ook gezien en dacht dat het toeval was maar nu je dat zegt klopt denk ik wel wat je zegt goed gevonden!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2018, 21:34

 8153
perro schreef:Ik denk dat het zo simpel is als gewoon te tellen, en ik staaf het zo...

In de eerste proef heeft de Mol de volgorde van de kandidaten bepaald zoals hij/zij zelf wou, dat wordt heel erg duidelijk gezegd.

Dus die volgorde is 1. Lloyd - 2. Kelly - 3. Pieter - 4. Bahador - 5. Katrien - 6. Pascal - 7. Channy - 8. Jeffrey - 9. Joke - 10. Steve.

Dus als je de cijfer verwerkt die Gilles zegt kom je bij het volgende...

Eliminatie 1 // Het eerste (=1) gevreesde moment is aangebroken ... we zijn drie (=3) dagen ver ... een (=-1) reis waar (nadruk) niet (= - of min) iedereen de eindbestemming haalt ... een (=1) zoektocht naar de Mol (= eindpunt). Dus 1 + 3 = 4, en dan - 1 en - 1 = 2 = Kelly --> het zij 1 + 3 + 1 - 1 = 4 = Bahador, want er was een ex aequo, maar Baha was sneller met invullen.

Eliminatie 2 // Dat waren een (=1) paar ( =2) bewogen dagen... een (=1) smak geld verdiend ... gisteren was een (=1) ander verhaal... Er waren 20 (2 + 0 = 2) pasvragen in het spel... 1+2+1+1+2= ...
Prachtige theorie, heel knap gevonden en geen speld tussen te krijgen, maar praktisch vergt het wel heel veel van Gilles en de mol.
Gilles gebaarde veel met zijn handen, veel meer dan we van hem gewoon zijn. Op een bepaald ogenblik steekt hij beide handen met gespreide vingers uit: 10. Ik herinner mij niet of hij dat deed toen hij 10.000 zei, maar het is alleszins weer een nadruk op 10.
Gebruikersavatar

Klaartje13 apr 2018, 21:50

 2245  Uma
perro schreef:Ik denk dat het zo simpel is als gewoon te tellen, en ik staaf het zo...

In de eerste proef heeft de Mol de volgorde van de kandidaten bepaald zoals hij/zij zelf wou, dat wordt heel erg duidelijk gezegd.

Dus die volgorde is 1. Lloyd - 2. Kelly - 3. Pieter - 4. Bahador - 5. Katrien - 6. Pascal - 7. Channy - 8. Jeffrey - 9. Joke - 10. Steve.

Dus als je de cijfer verwerkt die Gilles zegt kom je bij het volgende...

Eliminatie 1 // Het eerste (=1) gevreesde moment is aangebroken ... we zijn drie (=3) dagen ver ... een (=-1) reis waar (nadruk) niet (= - of min) iedereen de eindbestemming haalt ... een (=1) zoektocht naar de Mol (= eindpunt). Dus 1 + 3 = 4, en dan - 1 en - 1 = 2 = Kelly --> het zij 1 + 3 + 1 - 1 = 4 = Bahador, want er was een ex aequo, maar Baha was sneller met invullen.

Eliminatie 2 // Dat waren een (=1) paar ( =2) bewogen dagen... een (=1) smak geld verdiend ... gisteren was een (=1) ander verhaal... Er waren 20 (2 + 0 = 2) pasvragen in het spel... 1+2+1+1+2= ...
Inventief gevonden, hoedje af, het zou kunnen kloppen.

Maar ik heb toch nog een vraagje en een paar opmerkingen:

Vraag:

Waarom tel je bij de eerste eliminatie -1 bij "een reis waar..;" , terwijl je elders elke "een" een waarde +1 geeft. En waarom hou je daar geen rekening met het woord "iedereen" wat daar dan waarde 10 zou hebben?

Opmerkingen:

1. Waarom zou GDC dezelfde codetaal gebruiken in zijn teksten bij de eliminatie? Om de mol te vertellen wie eruit ligt? Dat weet op het einde van de eliminatie toch iedereen. Daarvoor heeft hij toch geen codetaal nodig.
2. De mol moet wel heel geconcentreerd luisteren naar de tekst van GDC om geen "een" te missen en de tel niet kwijt te raken. Is dat niet wat veel gevraagd qua concentratie en tegelijkertijd vatbaar voor vergissingen bij de Mol en foute interpretatie van de code door de Mol?
Gebruikersavatar

perro13 apr 2018, 21:54

 39  Bert
Misschien ja, maar zelfs als de Mol zich mistelt en de verkeerde kandidaat voorheeft die zou afvallen, so what? Het vormt hier een serieuze link voor de mollenjagers, de Mol zelf kan je later écht inlichten, en vooral : het brengt de kandidaten serieus van hun stuk. Ons ook. Of niet? 😃
Gebruikersavatar

Klaartje13 apr 2018, 22:08

 2245  Uma
perro schreef:Misschien ja, maar zelfs als de Mol zich mistelt en de verkeerde kandidaat voorheeft die zou afvallen, so what? Het vormt hier een serieuze link voor de mollenjagers, de Mol zelf kan je later écht inlichten, en vooral : het brengt de kandidaten serieus van hun stuk. Ons ook. Of niet? 😃
Getuige de negen pagina's tekst in dit topic beroert het ten zeerste de gemoederen. Tel daarbij de bijna twintig bladzijden die over de opdracht 'Geldkoffers aan de gate' zijn volgeschreven en je hebt meteen de "heetste" opdracht van dit seizoen. 🙂
Gebruikersavatar

perro13 apr 2018, 22:10

 39  Bert
Klaartje schreef:Getuige de negen pagina's tekst in dit topic beroert het ten zeerste de gemoederen. Tel daarbij de bijna twintig bladzijden die over de opdracht 'Geldkoffers aan de gate' zijn volgeschreven en je hebt meteen de "heetste" opdracht van dit seizoen. 🙂
Uhu, exactly 😎
Gebruikersavatar

Jimmy13 apr 2018, 22:22

 197  Anke
perro schreef:Dus die volgorde is 1. Lloyd - 2. Kelly - 3. Pieter - 4. Bahador - 5. Katrien - 6. Pascal - 7. Channy - 8. Jeffrey - 9. Joke - 10. Steve.
jimmy.dedauw schreef:Dus welke andere variabelen zaten er nog in de uitleg van GDC? De 3000 euro!
Als we jouw telling gebruiken en mijn 3000 eur (het te winnen bedrag waarin de hint zit) komen we uit op Pieter, waarvan velen dachten dat hij de originele afvaller was!
Gebruikersavatar

perro13 apr 2018, 22:35

 39  Bert
jimmy.dedauw schreef:Als we jouw telling gebruiken en mijn 3000 eur (het te winnen bedrag waarin de hint zit) komen we uit op Pieter, waarvan velen dachten dat hij de originele afvaller was!
Jep, heb ik daarnet ook gezien. Als je enkel het aantal keer “een” optelt, kom je idd bij Pieter uit. Dat kan het ook zijn ... Wie weet...

Maar die nadruk op TIENduizend en dan nog eens maximaal 10.000 euro pp vond ik ook opvallend.
Gebruikersavatar

Mateo13 apr 2018, 23:50

 870
perro schreef:Ik denk dat het zo simpel is als gewoon te tellen, en ik staaf het zo.
In de eerste proef heeft de Mol de volgorde van de kandidaten bepaald zoals hij/zij zelf wou, dat wordt heel erg duidelijk gezegd.
(...)
Dus die volgorde is 1. Lloyd - 2. Kelly - 3. Pieter - 4. Bahador - 5. Katrien - 6. Pascal - 7. Channy - 8. Jeffrey - 9. Joke - 10. Steve.
(..)
Mooie vondst, Perro, en ik denk dat dit zeker kan kloppen bij de koffertjesopdracht, mede om het volgende (als jij dit ook al zo begrepen had, dan alvast bij voorbaat mijn excuus voor de in dat geval overbodige uitleg 😉).

Gilles zegt (bij de koffertjesopdracht) : (..) wat ik allemaal verTELD heb (..), dus ik denk dat het heel goed mogelijk is dat er hier geTELD moet worden en dat de mol uiteraard weet dat de telling en indeling van aflevering 1 wordt aangehouden. Makkelijk genoeg voor de mol om te onthouden, juist omdat hij die verdeling zelf heeft gemaakt.

Daarbij heb ik inderdaad ook gezien dat Katrien, precies op het moment dat Gilles het woord 'afvaller' zegt, richting Steve kijkt. Nummer tien.

Of de door jou verduidelijkte telling ook wordt gebruikt bij de eliminatie? Wie weet, hoewel ik dat iets onwaarschijnlijker acht dan de telling bij de koffertjesopdracht.
Gebruikersavatar

perro14 apr 2018, 10:53

 39  Bert
Ja, inderdaad. En ook door het bord. Katrien negeert Steve en loopt door naar de voorste stoelen. Tijd genoeg dus om even op dat bord te kijken. Daar staat MOL - 0904. Dus dat zou dan via de telling code kunnen zijn voor "Dag Mol, we hebben weer een ex aequo, de afvallers zijn normaal gezien nummer 10 en nummer 3." Want, optellen zoals altijd, 9+4=13, nummer 10 en nummer 3. En daarna kan je het aantal keer "een" optellen om ook weer bij drie te komen, en wordt er twee keer nadruk gelegd op 10, zowel bij "maximaal TIENduizend" en het handgebaar 10. Drie zat in de telling, dus zou op tijd de werkelijke afvaller geweest zijn, maar tien had maar evenveel vragen correct.

Of het is een tip voor de andere kandidaten. Er staat tussen MOL en 0904 een - teken. Dus via de telling geeft het de mol weg --> 9-4 = 5 = Katrien.

Of beide... Of ik heb vakantie en veel te veel tijd... 😂 :oops:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2018, 11:07

 8153
perro schreef:Of beide... Of ik heb vakantie en veel te veel tijd... 😂 :oops:
En een rijke fantasie 😉
Maar om tot creatieve oplossingen te komen is dat een vereiste.
Gebruikersavatar

james.waker14 apr 2018, 11:39

 417
perro schreef: Tijd genoeg dus om even op dat bord te kijken. Daar staat MOL - 0904. Dus dat zou dan via de telling code kunnen zijn voor
volgens mij was het scherm dat de kandidaten te zien kregen niet gelijk aan het scherm dat in de uitzending zat. de aankondigingsborden zien er daar heel anders uit, de makers hebben volgens mij de lokale info verwijderd en hebben en er het neckermann logo (sponsor?) opgezet

hieruit besluit ik:
1) in het aankondigingsbord kan een hint gezeten hebben naar de mol ttz vlucht MOL0904 (hoe te interpreteren?)
2) de afvaller is niet via het bord bekend gemaakt
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14