Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

marjan.bert27 apr 2018, 20:20

 25
Eventjes aan het brainstormen...
Stel dat het handgebaar dat Gilles met zijn rechterhand maakt terwijl hij het woord 'afvaller' zegt, wil zeggen: "Mol, de afvaller is degene die op de vierde plaats zit aan je rechterhand." (als het effectief vier is wat hij toont).
Als dat zo zou zijn dan vallen er heel wat mollen weg. Ik ga ervan uit dat iedereen die geen pasvragen nam (ik ga er ook van uit dat Jeffrey niet de oorspronkelijke uitvaller was) geen afvaller kan zijn. Dus dat wil zeggen dat Loyd, Katrien, Pascalle, Baha en Jeffrey niet de afvaller zijn. Als je dan vanuit hun positie vier stoelen links opschuift vallen Katrien, Joke, Pieter, Jeffrey en Steve af als Mol. M.a.w. Loyd, Pascalle en Baha zijn de enige overblijvende mogelijke mollen.

Is dit mogelijk? Of een kromme redenering? En moest iemand dit alles al gezegd hebben... Sorry voor de forumvervuiling. Ik bedacht me dat het misschien wel een mogelijkheid was om de Mol op een eenvoudige manier op de hoogte te brengen.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen27 apr 2018, 21:39

 182
marjan.bert schreef:Eventjes aan het brainstormen...
Stel dat het handgebaar dat Gilles met zijn rechterhand maakt terwijl hij het woord 'afvaller' zegt, wil zeggen: "Mol, de afvaller is degene die op de vierde plaats zit aan je rechterhand." (als het effectief vier is wat hij toont).
Als dat zo zou zijn dan vallen er heel wat mollen weg. Ik ga ervan uit dat iedereen die geen pasvragen nam (ik ga er ook van uit dat Jeffrey niet de oorspronkelijke uitvaller was) geen afvaller kan zijn. Dus dat wil zeggen dat Loyd, Katrien, Pascalle, Baha en Jeffrey niet de afvaller zijn. Als je dan vanuit hun positie vier stoelen links opschuift vallen Katrien, Joke, Pieter, Jeffrey en Steve af als Mol. M.a.w. Loyd, Pascalle en Baha zijn de enige overblijvende mogelijke mollen.

Is dit mogelijk? Of een kromme redenering? En moest iemand dit alles al gezegd hebben... Sorry voor de forumvervuiling. Ik bedacht me dat het misschien wel een mogelijkheid was om de Mol op een eenvoudige manier op de hoogte te brengen.
Denk inderdaad dat het zoiets is geweest, maar het kan evengoed bij eender ander woord zijn afgesproken. Denk dat er nog eenvoudigere mogelijkheden zijn dan wat jij zegt. Mijn gedacht was dat GDC op een afgesproken woord of gebaar de mol aankijkt. Complexe codetaal zal het volgens mij niet geweest zijn.

Persoonlijk zocht ik hier meer rechtstreeks naar de mol en dan vond ik vooral Baha verdacht.

Jouw redenering leidt tot een verdenking van 3 van de 5 resterende kandidaten... you know 😂
Gebruikersavatar

marjan.bert27 apr 2018, 22:32

 25
Oeps... Ik draaide Katrien en Loyd om van zitplaats. Dus in feite blijven volgens die redenering baha en pascale over. Maar ja... 't is zoals je zegt. Het kon eender welk handgebaar zijn. En misschien toonde hij wel een vijf in plaats van een vier. Het is te onduidelijk. Vergeet maar mijn beredenering. 🙂
Gebruikersavatar

james.waker28 apr 2018, 09:38

 417
persoonlijk geloof ik wel in de theorie dat de kandidaten genummerd werden adhv eerste opdracht in aflevering 1

ttz :
Lloyd 0
Kelly 1
Pieter 2
Bahador 3
Katrien 4
Pascale 5
Channy 6
Jeffey 7
Joke 8
Steve 9

Gilles toont een "2" dus Pieter was hier normaal afgevallen denk ik....

maar de toekomst zal het moeten uitwijzen of deze redenering correct is, zekerheid zal maar komen na laatste aflevering

mvg
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 apr 2018, 10:54

 8153
james.waker schreef:persoonlijk geloof ik wel in de theorie dat de kandidaten genummerd werden adhv eerste opdracht in aflevering 1

ttz :
Lloyd 0
Kelly 1
Pieter 2
Bahador 3
Katrien 4
Pascale 5
Channy 6
Jeffey 7
Joke 8
Steve 9

Gilles toont een "2" dus Pieter was hier normaal afgevallen denk ik....

maar de toekomst zal het moeten uitwijzen of deze redenering correct is, zekerheid zal maar komen na laatste aflevering

mvg
Waarom begin jij te tellen vanaf 0? Ik vind dit nogal bizar. Ik zou toch beginnen bij 1.
Gebruikersavatar

james.waker28 apr 2018, 11:34

 417
chicawah schreef:Waarom begin jij te tellen vanaf 0? Ik vind dit nogal bizar. Ik zou toch beginnen bij 1.
omdat de foto's van die bekenden ook begonnen vanaf "0" met Hugh Hefner op "0", toevallig geboren in 1926
Gebruikersavatar

annick.neskens29 apr 2018, 21:08

 128
marjan.bert schreef:Eventjes aan het brainstormen...
Stel dat het handgebaar dat Gilles met zijn rechterhand maakt terwijl hij het woord 'afvaller' zegt, wil zeggen: "Mol, de afvaller is degene die op de vierde plaats zit aan je rechterhand." (als het effectief vier is wat hij toont).
Als dat zo zou zijn dan vallen er heel wat mollen weg. Ik ga ervan uit dat iedereen die geen pasvragen nam (ik ga er ook van uit dat Jeffrey niet de oorspronkelijke uitvaller was) geen afvaller kan zijn. Dus dat wil zeggen dat Loyd, Katrien, Pascalle, Baha en Jeffrey niet de afvaller zijn. Als je dan vanuit hun positie vier stoelen links opschuift vallen Katrien, Joke, Pieter, Jeffrey en Steve af als Mol. M.a.w. Loyd, Pascalle en Baha zijn de enige overblijvende mogelijke mollen.

Is dit mogelijk? Of een kromme redenering? En moest iemand dit alles al gezegd hebben... Sorry voor de forumvervuiling. Ik bedacht me dat het misschien wel een mogelijkheid was om de Mol op een eenvoudige manier op de hoogte te brengen.


Zou het niet kunnen dat de mol de naam van de afvaller gewoon te zien krijgt op zijn laptop wanneer hij (als laatste) de vragen heeft beantwoord. Alle kandidaten vullen immers niet op hetzelfde moment de vragenlijst in.
Dat kan je zien op volgende afbeeldingen. De kandidaten vullen de vragen in van op dezelfde plaats in de ruimte ... het kan dus niet op hetzelfde moment zijn ...



Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

james.waker29 apr 2018, 22:02

 417
annick.neskens schreef:Zou het niet kunnen dat de mol de naam van de afvaller gewoon te zien krijgt op zijn laptop wanneer hij (als laatste) de vragen heeft beantwoord. Alle kandidaten vullen immers niet op hetzelfde moment de vragenlijst in.
Dat kan je zien op volgende afbeeldingen. De kandidaten vullen de vragen in van op dezelfde plaats in de ruimte ... het kan dus niet op hetzelfde moment zijn ...
neen, gilles zegt toch duidelijk... door wat ik net heb verteld is de mol op de hoogte van de afvaller.... je kan echter ook iets vertellen met gebaren ... er was trouwens genoeg tijd om de naam te communiceren want de tests werden niet ingevuld in de luchthaven, het leuke is dat het aan ons, kijkers, iets gaf om over te brainstormen.... hoe heeft gilles de naam gecommuniceerd
Gebruikersavatar

ruben.lodewijckx29 apr 2018, 22:40

 65
annick.neskens schreef:Zou het niet kunnen dat de mol de naam van de afvaller gewoon te zien krijgt op zijn laptop wanneer hij (als laatste) de vragen heeft beantwoord. Alle kandidaten vullen immers niet op hetzelfde moment de vragenlijst in.
Dat kan je zien op volgende afbeeldingen. De kandidaten vullen de vragen in van op dezelfde plaats in de ruimte ... het kan dus niet op hetzelfde moment zijn ...



Afbeelding
Afbeelding
Hotelkamers zien er normaal bijna allemaal hetzelfde uit , de lamp achteraan staat toch helemaal anders opgesteld ?
Gebruikersavatar

annick.neskens30 apr 2018, 03:33

 128
ruben.lodewijckx schreef:Hotelkamers zien er normaal bijna allemaal hetzelfde uit , de lamp achteraan staat toch helemaal anders opgesteld ?

De lamp is verplaatst maar het is op dezelfde plaats, in dezelfde kamer.
De vormen van de slijtage aan de muur en de tak met lampjes is exact hetzelfde ...
ik heb het uitgeknipt en bij elkaar geplakt om het goed te kunnen zien.
Hotelkamers lijken inderdaad op elkaar maar dit patroon is exact hetzelfde.


Afbeelding
Gebruikersavatar

james.waker30 apr 2018, 07:32

 417
't is goed mogelijk dat ze niet gelijktijdig de test invullen, lijkt me zelfs logisch, anders moeten ze 10 laptops meesleuren
maar dit doet hier niet ter zake, vind ik....
sowieso was er nog genoeg tijd om de mol in te lichten over de afvaller voor de koffertjesopdracht in de luchthaven, het punt is dat Gilles zegt "door wat ik hier net heb verteld is mol op de hoogte van de afvaller"

=> dit wil zeggen dat de kijker mogelijks ook kan achterhalen hoe de naam gecommuniceerd werd
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh30 apr 2018, 10:14

 344  Sven
ruben.lodewijckx schreef:Hotelkamers zien er normaal bijna allemaal hetzelfde uit , de lamp achteraan staat toch helemaal anders opgesteld ?
Klopt maar het is niet moeilijk om een ander eindscherm aan een speciale naam te linken qua software.
Ook kan het zijn dat De Mol op een speciaal knopje kan klikken, wat je alleen doet als je weet dat die er is. Je gaat als je er niet van op de hoogte bent random op het scherm klikken, lijkt mij. Mijn punt is, ze kunnen De Mol heel makkelijk op de hoogte brengen ook al maken de kandidaten op dezelfde laptop en in dezelfde kamer de test.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14