[Steve] Stenen

Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 09:35

 8153
Empathische Steve die het helemaal niet zo empathisch speelt...
"Kann ein Herz aus Stein sein"?
Gebruikersavatar

Moleskine17 apr 2018, 10:46

 88
Ik ben eens door de antwoorden van de Torre Latinoamericana aan het gaan. Ik vond Manneke Pis een vreemde vraag, gezien ik er eerder een over Mexico verwacht had. Net nog eens wat info over Manneke Pis opgezocht:

"Tijdens het bombardement van 1695 werd het beeldje verborgen om op 19 augustus van dat jaar in triomf weer op zijn voetstuk te worden geplaatst. Bij die gelegenheid werd boven zijn hoofd de volgende psalmtekst geplaatst: In petra exaltavit me, et nunc exaltavi caput meum super inimicos meos (De Heer plaatste mij op een stenen sokkel, en vandaag steek ik met mijn hoofd boven mijn vijanden uit)"

Het beeldje verdween ook eens op 26 juni.
Gebruikersavatar

Moleskine17 apr 2018, 10:57

 88
F*** man, net iets ontdekt dat mij compleet van mol doet veranderen!
SPOILER
Later zit er ook nog een stukje à la "want vader en moeder hebben mij begraven".
Gebruikersavatar

Moleskine17 apr 2018, 10:58

 88
Moleskine schreef:F*** man, net iets ontdekt dat mij compleet van mol doet veranderen!
SPOILER
Later zit er ook nog een stukje à la "want vader en moeder hebben mij begraven".
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 12:13

 2834  Uma
Moleskine schreef:F*** man, net iets ontdekt dat mij compleet van mol doet veranderen!
SPOILER
Later zit er ook nog een stukje à la "want vader en moeder hebben mij begraven".
Bedoel je Joke of Steve?

Verborgen in een tent => Slapen in een tent => Joke
Hoog op een rots => Abseilen => Joke de snelste
Heft mijn hoofd zich omhoog => Torre Latinoamericana => Joke de enige die niet omhoog kijkt
Ik zal zingen => Piñataproef => Joke

Hoog op een rots => Stenen => Steve
Ik zal zingen => Piñataproef => Steve
Gebruikersavatar

Moleskine17 apr 2018, 12:25

 88
Joke. Ik vind vooral de rots in combinatie met de tent heel flagrant!
Ik zit/zat dus wel op Steve (al van voor de eerste aflevering), maar dit brengt me toch aan het twijfelen.
Gebruikersavatar

Taupe07717 apr 2018, 12:32

 767  Yens
Moleskine schreef:Joke. Ik vind vooral de rots in combinatie met de tent heel flagrant!
Ik zit/zat dus wel op Steve (al van voor de eerste aflevering), maar dit brengt me toch aan het twijfelen.
En bevestigt mijn molletje ...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 15:33

 8153
Ik heb Joke nooit verdacht maar vandaag op het forum 2 zaken gelezen/gezien die mij de Joketunnel in katapulteren. Zo diep dat ik denk er nooit meer uit te geraken.
Als ik daarbij denk aan Lot die een vrouw is die niet achterom mocht kijken...
Ik moet dringend een aantal zaken opnieuw lezen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 18:08

 8153
chicawah schreef:Ik heb Joke nooit verdacht maar vandaag op het forum 2 zaken gelezen/gezien die mij de Joketunnel in katapulteren. Zo diep dat ik denk er nooit meer uit te geraken.
Als ik daarbij denk aan Lot die een vrouw is die niet achterom mocht kijken...
Ik moet dringend een aantal zaken opnieuw lezen.
Het is er nog niet van gekomen opnieuw te lezen. De twijfel slaat toe, maar die is beïnvloed door wishful thinking.
Gebruikersavatar

mollig1817 apr 2018, 18:09

 229  Bert
ik vind de links tussen steve en stenen omdat de heilige stefanus gestenigd werd toch wat ver gezocht.
Vooral omdat er volgens mij nogal

Vooral dan omdat ik niet vind dat "stenen" een nadrukkelijke rol hebben in de afleveringen/opdrachten, tenzij je ernaar gaat zoeken. Ja de kisten waren begraven onder stenen ( logisch, je wil ze toch niet echt onder aarde of zand begraven. dat is veel meer werk en houdt meer risico in). En ja er zaten steentjes in de pinata's maar er moet iets inzitten dat wat gewicht heeft zodanig dat het valt als de pinata's worden kapot geslagen en dan zijn kiezelsteentjes nu eenmaal gemakkelijk.

Voor de rest zie ik weinig tot niks dat effectief naar stenen verwijst. Stenen/rotsen zou trouwens eerder associëren met Pieter wiens naam letterlijk rots/steen wil zeggen ( Petrus in bijbel is "rots" waarop Jezus de kerk wou bouwen, Pieter ih frans is Pierre wat steen wil zeggen).

Dan vind ik lloyd die met zijn handen Kelly uit het graf haalt zoals die mollen bij die reddingsactie na de aardbeving waar wordt naar verwijzen eerder plausibel. Maar dat vind ik nog altijd ver gezocht
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 18:27

 8153
chicawah schreef:Het is er nog niet van gekomen opnieuw te lezen. De twijfel slaat toe, maar die is beïnvloed door wishful thinking.
Bij nader inzien ga ik het toch maar houden bij mijn eigen mol.
Gebruikersavatar

ruben.lodewijckx17 apr 2018, 21:39

 65
Moleskine schreef:Opnieuw Rammstein (cfr. playlist Steve) en in de lyrics van het nummer vind ik:
"Kann ein Herz aus Stein sein"

(Blb bevat de single naast dit nummer ook het niet eerder uitgebrachte "Hallelujah" (cfr. religieuze verwijzingen) dat over een pedofiele priester gaat... Maar ik vermoed dat de makers Pieter zo'n link niet zouden aandoen.)
jij ook in de steve tunnel ? 😃