Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

JKpowned15 apr 2018, 23:45

 259
Toen de mol begon had ik reeds wat opzoek werk gedaan rond het woord Topos in Mexico hierbij vond ik Los Topos maar vond ik nog geen link met de Mol tot de aflevering van vandaag.

Dat men de vrijstelling geeft in het gebouw Torre Latinoamericana verbaasd me niet en al zeker niet aangezien men de aardbeving van 1985 aanhaalt. De aardbeving van 1985 heeft naam en faam in Mexico door het vele leed was er een beweging gestart genaamd Los Topos (de Mollen) die mensen met hun handen opgroef (https://en.wikipedia.org/wiki/Topos_de_Tlatelolco)

Hierbij wordt Hector "El Chino" gezien als oprichter van Los Topos. In de opdracht met de kar kreeg Lloyd en Pieter een verkeerd adres. U raad het al "El Chino" hierbij herhaalde Lloyd El Chino wat doelde als tip naar de Mol hemzelf de oprichter van Los Topos vandaar dat Gilles dit ook meegaf met Lloyd en Pieter. Lloyd deed ook enorm veel om de opdracht te doen mislukken door zolang te blijven plakken met Pascale en door het juiste antwoord Washington pas te vermelde na het falen van de opdracht.

Nog leuke links:

De Coordinaten van Torre Latinoamericano starten met 19°26′ (genesis) u herkent het wel.
Los Topos één van hun bekendste reddingsacties (ook één van hun eerste) was in San Salvador (de gids) u herkent dit ook wel.
Gebruikersavatar

Moleskine16 apr 2018, 00:17

 88
Mooi gevonden! Als ik me niet vergis is Lloyd ook de enige die bij de levend begraven-proef zijn kistmaatje (Kelly) met zijn blote handen opgraaft en haar als een gentleman uit de kist helpt! De rest doet dit niet.
Gebruikersavatar

Kobe16 apr 2018, 00:19

 429
Ik duizel een beetje 😲
Hoe kan het toch dat dit zo perfect uitkomt?? Toeval, geen toeval? De makers zijn tot veel in staat, maar dit is wel heel straf en misschien zelfs té moeilijk, alhoewel ik het zeer tof gevonden vind!n 😃
Gebruikersavatar

JKpowned16 apr 2018, 00:43

 259
Kobe schreef:Ik duizel een beetje 😲
Hoe kan het toch dat dit zo perfect uitkomt?? Toeval, geen toeval? De makers zijn tot veel in staat, maar dit is wel heel straf en misschien zelfs té moeilijk, alhoewel ik het zeer tof gevonden vind!n 😃
Hoezo moelijk? Alles wordt maanden op voorhand gepland en het is al eerder gebleken dat aflevering hints vaak gelinkt zijn met events van eerdere opdrachten of toekomstige opdrachten 😛. De QR code vorig jaar en het kruiswoordraadsel is een mooi voorbeeld zorgvuldig gepland door de programmamakers.
Gebruikersavatar

bart.drossaert16 apr 2018, 01:20

 1
In de opdracht in dat hoge gebouw moeten ze uit de lift uitstappen op verschillende verdiepingen. Ook daar weer 19 en 26

12 - 16 - 19 - 23 - 26 - 31
Of
Pieter - Pascale-Steve-Joke-Lloyd-Baha

In de jeep waar ook dat 19:26 voorkwam zat Lloyd en de 2 andere zijn huiswaarts

Dit missch wel vergezocht
Uurwerk Baha 19:26 .. met wie doet Baha meest opdrachten voorlopig? Lloyd

Of zou ik nu teveel Lloyd gericht denken 😃

Maar Lloyd zei inderdaad El Chino dat was me niet opgevallen eerst. Weer een teken?

Niet geheel toevallig is mijn andere mol Steve..iets te weinig verdacht voorlopig.
Al gaat hij in de pinataproef wel iets te gretig missen. Btw heilige stephanus of de gestenigde.. niet toevallig vielen er ook steentjes uit die pinatas ..
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 13:47

 2834  Uma
Die 19 en 26 beginnen wel deftig opvallend te worden...
Een kandidaat geboren in 1926? :mrgreen:

Van geboortedata gesproken... 1985... Ik ben in 1985 geboren, nog niet jarig geweest dit jaar, dus 32 jaar. Dit kan dus ook het geboortejaar zijn van Joke.. Ik spreek nu wel tegen mijn eigen winkel omdat ik haar niet verdenk, maar die aardbeving werd iets te expliciet vermeld om er niets achter te gaan zoeken..
Gebruikersavatar

Elysia198516 apr 2018, 14:01

 105
Cedric schreef:Die 19 en 26 beginnen wel deftig opvallend te worden...
Een kandidaat geboren in 1926? :mrgreen:

Van geboortedata gesproken... 1985... Ik ben in 1985 geboren, nog niet jarig geweest dit jaar, dus 32 jaar. Dit kan dus ook het geboortejaar zijn van Joke.. Ik spreek nu wel tegen mijn eigen winkel omdat ik haar niet verdenk, maar die aardbeving werd iets te expliciet vermeld om er niets achter te gaan zoeken..
Een leeftijdsgenoot! 🙂

Ik vermoed nu ook wel dat die 19 - 26 een hint moet zijn. Het komt te vaak voor!
Gebruikersavatar

james.waker16 apr 2018, 14:17

 417
bart.drossaert schreef:
In de jeep waar ook dat 19:26 voorkwam zat Lloyd en de 2 andere zijn huiswaarts
dat kan ik me niet herinneren? waar kwam dat juist voor?
Gebruikersavatar

Jansen17 apr 2018, 13:56

 3423  Yens
Ik vind dit een heel mooi gevonden theorie 🙂. En ze lijkt absoluut steek te houden. Ik ben alleen maar bang om opnieuw in een tunnel te kruipen. Op basis van de laatste aflevering is Lloyd zeker in mijn ranglijst opgeklommen, naar minstens een twijfelgeval, maar ik heb er moeite mee om hem echt topverdachte te maken, vooral op basis van zijn gedrag in de kofferproef, waar hij zijn 6.000 € onaangeroerd laat.

Tot nu toe zijn er al in elke aflevering pogingen geweest om bepaalde mensen verdacht te maken en ik sluit niet uit dat ze dat in deze aflevering met Lloyd gedaan hebben. Deze theorie is echter zo goed gevonden dat ik betwijfel dat dit met opzet kan gedaan zijn. Ik hou hem in elk geval met grotere belangstelling in het oog :!: :?: :!:
Gebruikersavatar

JKpowned17 apr 2018, 20:39

 259
eveline.vanhemel schreef:Ik vind dit een heel mooi gevonden theorie 🙂. En ze lijkt absoluut steek te houden. Ik ben alleen maar bang om opnieuw in een tunnel te kruipen. Op basis van de laatste aflevering is Lloyd zeker in mijn ranglijst opgeklommen, naar minstens een twijfelgeval, maar ik heb er moeite mee om hem echt topverdachte te maken, vooral op basis van zijn gedrag in de kofferproef, waar hij zijn 6.000 € onaangeroerd laat.

Tot nu toe zijn er al in elke aflevering pogingen geweest om bepaalde mensen verdacht te maken en ik sluit niet uit dat ze dat in deze aflevering met Lloyd gedaan hebben. Deze theorie is echter zo goed gevonden dat ik betwijfel dat dit met opzet kan gedaan zijn. Ik hou hem in elk geval met grotere belangstelling in het oog :!: :?: :!:
Het zou pas verdacht zijn als hij aan de die 6000 zou gekomen zijn. Je wilt je namelijk minder in belangstelling doen komen en als je er geld uitneemt kom je in een slecht dag licht te staan met weinig vertrouwen. Het hoogste bedrag zou je eigenlijk sowieso aan de mol moeten geven omdat je weet dat die niet naar huis zal gaan. Natuurlijk als lloyd zeker is van zijn mol is het ook logisch dat hij er niet van neemt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 21:29

 8153
JKpowned schreef:Het hoogste bedrag zou je eigenlijk sowieso aan de mol moeten geven omdat je weet dat die niet naar huis zal gaan.
De mol gaat niet naar huis, maar hij kan wel de centjes opdoen door pasvragen te kopen (die hij/zij niet nodig heeft).
Gebruikersavatar

JKpowned17 apr 2018, 22:51

 259
chicawah schreef:De mol gaat niet naar huis, maar hij kan wel de centjes opdoen door pasvragen te kopen (die hij/zij niet nodig heeft).

Zou teveel opvallen. Hij zou dat dus nooit doen het hoogste bedrag van een kandidaat is 1000 euro dat uit de pot ging niet bepaald hoog. Als je wil dat je nog een beetje onopvallend te werk kan gaan en met vertrouwen doe je het niet en kan je nog meer saboteren. Ze zouden het anders ook niet zo mooi in beeld gebracht hebben 😛