Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Frolva17 apr 2018, 23:03

 2204
JKpowned schreef:Zou teveel opvallen. Hij zou dat dus nooit doen het hoogste bedrag van een kandidaat is 1000 euro dat uit de pot ging niet bepaald hoog. Als je wil dat je nog een beetje onopvallend te werk kan gaan en met vertrouwen doe je het niet en kan je nog meer saboteren. Ze zouden het anders ook niet zo mooi in beeld gebracht hebben 😛

Dus jouw stelling is dat de mol geen pasvragen kocht?

Er is op zich toch niets opvallend aan om - als je 6.000 euro ter beschikking hebt twee pasvragen te kopen en zo 1000 euro uit de pot te halen? In deze fase van het spel is er volgens mij maar één iemand die geen pasvragen nodig heeft om zeker te zijn, en dat is de mol. 😉

Volgens mij zou het zo maar kunnen dat de mol er het volledige budget dat hij ter beschikking had heeft doorgejaagd. :mrgreen:
Gebruikersavatar

JKpowned17 apr 2018, 23:19

 259
Frolva schreef:Dus jouw stelling is dat de mol geen pasvragen kocht?

Er is op zich toch niets opvallend aan om - als je 6.000 euro ter beschikking hebt twee pasvragen te kopen en zo 1000 euro uit de pot te halen? In deze fase van het spel is er volgens mij maar één iemand die geen pasvragen nodig heeft om zeker te zijn, en dat is de mol. 😉

Volgens mij zou het zo maar kunnen dat de mol er het volledige budget dat hij ter beschikking had heeft doorgejaagd. :mrgreen:
Nee, 2 pasvragen is mogelijk maar alles is onmogelijk want dan geef je het gewoon weg. Vandaar dat het hoogste bedrag aan de mol te geven ook het slimst is dan staat die min of meer blok. Als hij teveel neemt valt het teveel op. Het was maar voor 3 personen onmogelijk om 1000 euro te gebruiken en 2 daarvan zijn al naar huis. Volgens mij gaat het ook afgehangen hebben van de andere kandidaten moest er meer gekocht worden kon de mol al eens wat zotter gedaan hebben want dan zou het niet opvallen.
Gebruikersavatar

Frolva17 apr 2018, 23:23

 2204
JKpowned schreef:Nee, 2 pasvragen is mogelijk maar alles is onmogelijk want dan geef je het gewoon weg. Vandaar dat het hoogste bedrag aan de mol te geven ook het slimst is dan staat die min of meer blok. Als hij teveel neemt valt het teveel op. Het was maar voor 3 personen onmogelijk om 1000 euro te gebruiken en 2 daarvan zijn al naar huis. Volgens mij gaat het ook afgehangen hebben van de andere kandidaten moest er meer gekocht worden kon de mol al eens wat zotter gedaan hebben want dan zou het niet opvallen.
Uiteraard zou Lloyd nooit voor 6000 euro pasvragen kopen. Maar een of twee kon toch wel zonder zich verdacht te maken?

En Steve heeft zijn volledig budget erdoor gejaagd ... 😉

Mogelijk is het (psychologisch) te verklaren dat wie weinig heeft (bv Katrien met 750 euro) geen pasvragen koopt, maar wie veel heeft (Lloyd met 6000 euro) dat ook niet doet.
Gebruikersavatar

JKpowned17 apr 2018, 23:28

 259
Frolva schreef:Uiteraard zou Lloyd nooit voor 6000 euro pasvragen kopen. Maar een of twee kon toch wel zonder zich verdacht te maken?

En Steve heeft zijn volledig budget erdoor gejaagd ... 😉

Mogelijk is het (psychologisch) te verklaren dat wie weinig heeft (bv Katrien met 750 euro) geen pasvragen koopt, maar wie veel heeft (Lloyd met 6000 euro) dat ook niet doet.
Dat was steve zijn honorarium voor het inwikkelen van Katrien haar enkel die tarieven swingen de pan uit tegenwoordig.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 07:01

 8153
Katrien vroeg om Lloyd, want als student geneeskunde zou hij dat gratis doen. Maar Steve rook geld 😉
Gebruikersavatar

karl.leenknegt18 apr 2018, 11:39

 45
JKpowned schreef:Toen de mol begon had ik reeds wat opzoek werk gedaan rond het woord Topos in Mexico ...
...
Hierbij wordt Hector "El Chino" gezien als oprichter van Los Topos. In de opdracht met de kar kreeg Lloyd en Pieter een verkeerd adres. U raad het al "El Chino" hierbij herhaalde Lloyd El Chino ...
El Chino is vertaald: de chinees OF die met krullen.
Gebruikersavatar

Délégee18 apr 2018, 11:41

 99
karl.leenknegt schreef:El Chino is vertaald: de chinees OF die met krullen.
Die met krullen --> Pascale ?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 11:48

 8153
karl.leenknegt schreef:El Chino is vertaald: de chinees OF die met krullen.
Bizar. Als er nu één "mensenras" (ik bedoel het niet negatief) is dat geen krullen heeft, dan zijn het toch Chinezen, Japanners, Koreanen, Vietnamezen enz.
Gebruikersavatar

karl.leenknegt18 apr 2018, 16:50

 45
JKpowned schreef:..
Hierbij wordt Hector "El Chino" gezien als oprichter van Los Topos. ...
Hier is em zie. Den Chino van Los Topos.
https://www.youtube.com/watch?v=NJIhvk5YhyQ
Zoals al gezegd. De link tussen de toren en de mol(len) is té duidelijk om geen hint te zijn.

We moeten nog wat verder graven ( :roll: ) op deze lead!

De GPS-coordinaten van de toren zijn 19°26' (dat hadden we al) op 19°08'.
Misschien is 19°08' iets?

Afbeelding
Gebruikersavatar

Frolva18 apr 2018, 17:29

 2204
karl.leenknegt schreef:De GPS-coordinaten van de toren zijn 19°26' (dat hadden we al) op 19°08'.

Ik kom dan uit voor de kust van Mauritanië. :?
Gebruikersavatar

JKpowned18 apr 2018, 19:39

 259
karl.leenknegt schreef:Hier is em zie. Den Chino van Los Topos.
https://www.youtube.com/watch?v=NJIhvk5YhyQ
Zoals al gezegd. De link tussen de toren en de mol(len) is té duidelijk om geen hint te zijn.

We moeten nog wat verder graven ( :roll: ) op deze lead!

De GPS-coordinaten van de toren zijn 19°26' (dat hadden we al) op 19°08'.
Misschien is 19°08' iets?

Afbeelding
Je kan er ver in gaan natuurlijk maar 1908 is het jaar dat de Titanic besteld is geweest om te bouwen en dat linkt ook weer naar Lloyd. Maar ik denk niet dat dit een hint is of de bedoeling was. Wat ik wel terug vind op de pagina van de Titanic is dit en best grappig “The White Star Line faced an increasing challenge from its main rivals Cunard, which had recently launched the Lusitania and the Mauretania—the fastest passenger ships then in service—and the German lines Hamburg America and Norddeutscher Lloyd.”
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 19:52

 8153
Moleskine schreef:Mooi gevonden! Als ik me niet vergis is Lloyd ook de enige die bij de levend begraven-proef zijn kistmaatje (Kelly) met zijn blote handen opgraaft en haar als een gentleman uit de kist helpt! De rest doet dit niet.
Het geluk hielp hier ook een handje: Kelly had net zo goed zelf uit haar kist kunnen kruipen, op hetzelfde moment als Lloyd.