Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

pieter.grauwels16 apr 2018, 00:52

 69
Volgens mij zit de tip eerder in het aantal verdiepingen. Ik vond dit echt vreemd en willekeurig gekozen. Te willekeurig?

12 - 16 - 19 - 23 - 26 - 31

Tijdens de aflevering zelf keek ik eigenlijk automatisch naar priemgetallen. Toevallig kwam er dan zelfs nog een vraag zijnde wat zijn de eerste drie priemgetallen. Verder kan ik hier voorlopig nog niets uithalen, maar deze willekeurige volgorde vind ik wel verdacht.

**De enige wiskundige rij die ik hieruit kan halen is +4 dan +3 dan opnieuw + 4 en + 3 , maar dan wijkt Bahador af. Zijn verdieping zou immers +4 moeten zijn en hij heeft +5. Ik denk niet dat het antwoord in deze wiskundige rij zit.**

De tip zit hem in het feit dat de makers iets duidelijk willen maken met de priemgetallen. Drie verdiepingen zijn zo gekozen dat ze net op een priemgetal uitkomen, de andere lijken mij als opvulsel - iemand die dit kan aanvullen?
Gebruikersavatar

Moleskine16 apr 2018, 00:55

 88
Opvallend ook 19 en 26 keren weer terug.
Cfr. de bijbelvers uit Genesis en het uurwerk van Bahador op de groepsfoto.
Gebruikersavatar

Mateo16 apr 2018, 01:06

 870
Of duiden de makers erop dat getallen van belang zijn, dat we op getallen moeten letten, en ik denk dan met name aan de nummering bij de graven in aflevering 1?
Ik meen dat ik in deze aflevering ook weer 4 en 6 (bij elkaar genoemd) hoorde. Moet de aflevering nog eens terugkijken. Ben daar nu te moe voor. 🙂

4 plus 6 = 10. Lag Steve niet in de tiende kist?
Gebruikersavatar

masterveecee16 apr 2018, 10:15

 3547  Sven
Een beetje de verdeling van het gebouw:
Afbeelding

En:
Piso 37: Cafetería y tienda de Souvenirs.
Piso 44: Terraza.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 14:39

 8153
:roll: 12 en 16 zijn toch geen priemgetallen :?:
Of mis ik hier iets :?:
Gebruikersavatar

masterveecee16 apr 2018, 14:44

 3547  Sven
chicawah schreef::roll: 12 en 16 zijn toch geen priemgetallen :?:
Of mis ik hier iets :?:
26 ook niet
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 14:46

 8153
masterveecee schreef:26 ook niet
Ah ja, inderdaad. Ik was blijven steken bij 23.
Gebruikersavatar

hans.dewitte16 apr 2018, 15:10

 7
Kunnen jullie mijn geheugen even opfrissen?

Op welke verdieping was de vraag "Op welke verdieping ben je nu", en welke verdieping moesten ze bereiken voor de vrijstelling?
Gebruikersavatar

Frolva16 apr 2018, 15:21

 2204
hans.dewitte schreef:Kunnen jullie mijn geheugen even opfrissen?

Op welke verdieping was de vraag "Op welke verdieping ben je nu", en welke verdieping moesten ze bereiken voor de vrijstelling?
uit het hoofd: 31 en 37
Gebruikersavatar

hans.dewitte16 apr 2018, 16:13

 7
Ah, dan is het simpel!

Als je alle verdiepingen omzet in letters (en opnieuw begint te tellen na 26), krijg je de letters LPSWZE en eventueel K voor de laatste verdieping.
Dan heb je nog de antwoorden 2-3-5 en antwoord “31” voor letters BCEE. Tesamen letters BC(K)LPSWZEEE

Afhankelijk van het feit of de laatste verdieping meetelt, zijn we dus ofwel op zoek naar iemand die in de WC’S een ZEEPBEL zit te blazen, ofwel naar iemand die ZWEEPLES gaf in de KBC.

Hoe moeilijk kan die te vinden zijn?!
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 16:16

 2834  Uma
hans.dewitte schreef:Ah, dan is het simpel!

Als je alle verdiepingen omzet in letters (en opnieuw begint te tellen na 26), krijg je de letters LPSWZE en eventueel K voor de laatste verdieping.
Dan heb je nog de antwoorden 2-3-5 en antwoord “31” voor letters BCEE. Tesamen letters BC(K)LPSWZEEE

Afhankelijk van het feit of de laatste verdieping meetelt, zijn we dus ofwel op zoek naar iemand die in de WC’S een ZEEPBEL zit te blazen, ofwel naar iemand die ZWEEPLES gaf in de KBC.

Hoe moeilijk kan die te vinden zijn?!
Je bedoelt dat we iemand zoeken die met zweepjes overweg kan? :drunken: