Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 15:53

 8153
Ik heb gezocht, maar vind op het forum nergens een topic over een mogelijke hint die iemand twitterde naar Café De Mol: met het aantal lucifers bij de fietskoerierproef kan je ook BAHA maken.
Misschien toch wel een echte hint?
Gebruikersavatar

Jansen23 apr 2018, 17:33

 3423  Yens
chicawah schreef:Ik heb gezocht, maar vind op het forum nergens een topic over een mogelijke hint die iemand twitterde naar Café De Mol: met het aantal lucifers bij de fietskoerierproef kan je ook BAHA maken.
Misschien toch wel een echte hint?
Ik dacht dat toch al ergens gezien en gelezen te hebben... maar weet niet meer waar. Effe zoeken.
Gebruikersavatar

Jansen23 apr 2018, 17:42

 3423  Yens
eveline.vanhemel schreef:Ik dacht dat toch al ergens gezien en gelezen te hebben... maar weet niet meer waar. Effe zoeken.
Nergens terug te vinden, niet op het forum, ook niet via google of zo... en toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat ik het al ergens gezien heb.
Gebruikersavatar

rolhad23 apr 2018, 17:43

 434
.
Laatst gewijzigd door rolhad op 23 apr 2018, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 18:28

 8153
eveline.vanhemel schreef:Nergens terug te vinden, niet op het forum, ook niet via google of zo... en toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat ik het al ergens gezien heb.
Blijkbaar stond het toch wel ergens, want een mod heeft mijn topic netjes samengevoegd met wat al bestond. Waarvoor dank.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 18:32

 8153
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Het schijnt dat het in Café De Mol is gekomen, maar ik heb het zelf nog niet gezien en ik zie het hier ook nergens staan.

Van het cijfer 5008 kun je het woord BAHA maken, er zijn exact genoeg stokjes hiervoor.

Toch wel een bijzondere vondst!
Terug on topic.
Het is inderdaad in CDM gekomen, maar niet bedacht door CDM. De vondst kwam van een kijker die het naar CDM getwitterd heeft en de tweet is aan bod gekomen tussen een aantal andere.
Vandaar dat ik er wél een mogelijke hint in zie.
Gebruikersavatar

Jansen23 apr 2018, 18:34

 3423  Yens
chicawah schreef:Blijkbaar stond het toch wel ergens, want een mod heeft mijn topic netjes samengevoegd met wat al bestond. Waarvoor dank.
Ah zo, bedoel je 🙂. Ik was aan het denken aan een afbeelding met lucifers waar effectief het woord BAHA stond. De tweet hierboven lijkt er in elk geval op en het kan best zijn dat het deze afbeelding was, die ik gezien heb 🙂.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 19:35

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ah zo, bedoel je 🙂. Ik was aan het denken aan een afbeelding met lucifers waar effectief het woord BAHA stond. De tweet hierboven lijkt er in elk geval op en het kan best zijn dat het deze afbeelding was, die ik gezien heb 🙂.
De twitteraar had een foto toegevoegd en die was ook te zien in CDM.
Gebruikersavatar

niels.debecker25 apr 2018, 19:36

 6
Vind het raar dat het nog gepost is geweest of heb ik er gewoon over gekeken? :p

De juiste combinatie van het raadsel met de lucifers was 811105. Als je dit dan ingeeft in google maps, kom je uit bij 'Bihar' in India. Op zich al wat verdacht, maar als je nog even verder uitzoomt, kom je uit bij een dorpje dat 'Baha(durpur)' heet.
Gebruikersavatar

Taupe07725 apr 2018, 20:01

 767  Yens
niels.debecker schreef:Vind het raar dat het nog gepost is geweest of heb ik er gewoon over gekeken? :p

De juiste combinatie van het raadsel met de lucifers was 811105. Als je dit dan ingeeft in google maps, kom je uit bij 'Bihar' in India. Op zich al wat verdacht, maar als je nog even verder uitzoomt, kom je uit bij een dorpje dat 'Baha(durpur)' heet.
😂
Ik zie ook een ziekenhuis dus moet het Lloyd wel zijn!
Of is het een ziekenhuis voor dieren dus Joke.
En ik zie water voor een boot, dus Pascale?
Nee, een grote moskee en dus moet het Pieter zijn!

Nu serieus, goed gevonden maar denk niet dat dit een tip is.