Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Jansen04 mei 2018, 08:20

 3423  Yens
james.waker schreef:zeer interessant dat hier verder over nagedacht wordt... hier zit ongetwijfeld meer in dan wat we nu weten

wat me ook opvalt is dat de baskelballen in opdracht 1 rij per rij fkes verkleuren in de kleur van het gebouw, precies of ze willen aantonen dat er een link is....

ik zet hier nog eens de letters van die opdracht :

KRDNU
LPSAOE
TMEONIL

Afbeelding
Beste James,

Ik weet niet waar je deze foto vandaan haalt, maar dit is overduidelijk een (zeer slecht) gephotoshopte foto... Dat blauw is er naderhand op bijgevoegd.

Dit is de originele foto:

Afbeelding
Gebruikersavatar

james.waker04 mei 2018, 08:41

 417
eveline.vanhemel schreef:Beste James,

Ik weet niet waar je deze foto vandaan haalt, maar dit is overduidelijk een (zeer slecht) gephotoshopte foto... Dat blauw is er naderhand op bijgevoegd.

Dit is de originele foto:

Afbeelding
ik ga me niet bezig houden met te photo shoppen hoor, de ballen waren niet echt blauw, er was gewoon een lijn te zien die van boven naar beneden liep en de ballen rij per rij als het ware half "oplicht"
Laatst gewijzigd door james.waker op 04 mei 2018, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2018, 08:43

 8153
Over die RAT is al veel te doen geweest, maar ik vraag mij nog altijd af waarom die ene bal anders is dan de andere.
Als er 12 ballen zouden zijn + die ene, zou het ook weer een bijbelse verwijzing zijn.
Maar dit is een topic over de toren, dus nu maar terug naar on topic...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2018, 08:44

 8153
james.waker schreef:ik ga me niet bezig houden met te photo shoppen hoor, de ballen waren niet echt blauw, er was gewoon een lijn te zien die van boven naar beneden liep en de ballen rij per rij als het ware "oplicht"
Dus een soort lichteffect toen ze de ballen toonden?
Gebruikersavatar

james.waker04 mei 2018, 08:45

 417
chicawah schreef:Dus een soort lichteffect toen ze de ballen toonden?
inderdaad
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 mei 2018, 08:51

 1690  Sven
chicawah schreef:Dus een soort lichteffect toen ze de ballen toonden?
Ja, ze laten die rij per rij zien om duidelijk te maken dat er een woord gevormd moet worden.

En nu terug naar de toren.
Gebruikersavatar

Jansen04 mei 2018, 08:59

 3423  Yens
james.waker schreef:ik ga me niet bezig houden met te photo shoppen hoor, de ballen waren niet echt blauw, er was gewoon een lijn te zien die van boven naar beneden liep en de ballen rij per rij als het ware half "oplicht"
Ik heb niet gezegd dat jij gephotoshopt hebt. Ik werk beroepshalve met Photoshop en ik zie dat dit een slechte poging is om te Photoshoppen. Ik ging er van uit dat je die foto ergens gevonden had.
Gebruikersavatar

sandra.govers04 mei 2018, 10:18

 45
eveline.vanhemel schreef:Ik heb niet gezegd dat jij gephotoshopt hebt. Ik werk beroepshalve met Photoshop en ik zie dat dit een slechte poging is om te Photoshoppen. Ik ging er van uit dat je die foto ergens gevonden had.

Als je de aflevering her-bekijkt zie je dat de ballen rij per rij even blauw worden opgelicht. Dit enkel wanneer ze de uitleg geven hoe de opdracht in elkaar zit. 😉
Dit is zo bij alle opdrachten, weg in het blauw, gebouw in het blauw,... Telkens het molteken in de rechter bovenhoek verschijnt.
Het is dus effectief later door de makers zelf toegevoegd.
Gebruikersavatar

james.waker04 mei 2018, 10:18

 417
eveline.vanhemel schreef:Ik heb niet gezegd dat jij gephotoshopt hebt. Ik werk beroepshalve met Photoshop en ik zie dat dit een slechte poging is om te Photoshoppen. Ik ging er van uit dat je die foto ergens gevonden had.
oké, geen probleem.... 😉

wat ik eigenlijk wou zeggen is dat er MISSCHIEN een verband is tussen de verdiepen basketballen en deze toren

verder kom ik voorlopig nog niet
Gebruikersavatar

Frolva04 mei 2018, 10:23

 2204
james.waker schreef:oké, geen probleem.... 😉

wat ik eigenlijk wou zeggen is dat er MISSCHIEN een verband is tussen de verdiepen basketballen en deze toren

verder kom ik voorlopig nog niet

oké, geen probleem.... 😉

Ik ken een topic dat begonnen is met één piepje, en je raadt nooit wat daar allemaal van gekomen is (en hopelijk nog moet komen!).

:mrgreen:
Gebruikersavatar

Cedric04 mei 2018, 10:31

 2834  Uma
Die belichting doet dan eerder denken aan met zo'n blacklight-lamp over de basketballen gaan? Hint dat er een verborgen verwijzing te vinden is?
Gebruikersavatar

Frolva04 mei 2018, 10:49

 2204
Cedric schreef:Die belichting doet dan eerder denken aan met zo'n blacklight-lamp over de basketballen gaan? Hint dat er een verborgen verwijzing te vinden is?
Of hint naar het feit dat de kandidaten al heel de tijd een geheim met zich meedragen?

Iets in elk molboekje dat enkel leesbaar wordt met een blacklight?

In de volgende aflevering kan één kandidaat x minuten blacklight verdienen met een opdracht? :mrgreen:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11