Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2018, 16:22

 8153
brecht.denys schreef:Zouden deze vingerafdrukjes (?) op de 27e verdieping iets kunnen zeggen tonen? Ze staan boven Lloyds naam, en tijdens het spel zie je enkel Lloyd en Pascale op deze verdieping...denk ik.

Afbeelding
Op de bovenste rij past in de lichte vakjes "Pieter is de" en de rij daaronder heb je 3 donkere vakjes met telkens een mol-logo => Pieter is de mol?
Gebruikersavatar

Frolva03 mei 2018, 16:32

 2204
chicawah schreef:Op de bovenste rij past in de lichte vakjes "Pieter is de" en de rij daaronder heb je 3 donkere vakjes met telkens een mol-logo => Pieter is de mol?
Conclusie is juist, maar of de redenering helemaal snor zit, weet ik niet. :mrgreen:

Knap gevonden, alleszins. 👍🏻


Volgens mij zijn we (ttz, jullie :mrgreen: ) iets op het spoor.
Herinner je vorig jaar toen de QR code over de dierenpuzzel moest worden gelegd, maar ook nog eens in twee richtingen moest worden verschoven. Ze gaan het ons dit jaar niet makkelijker maken, vrees ik.
Gebruikersavatar

Jay-Lo03 mei 2018, 16:33

 1690  Sven
chicawah schreef:Op de bovenste rij past in de lichte vakjes "Pieter is de" en de rij daaronder heb je 3 donkere vakjes met telkens een mol-logo => Pieter is de mol?
😲 Maar zou dan dat halve vakje ervoor niet donker moeten zijn?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2018, 16:35

 8153
Jay-Lo schreef:😲 Maar zou dan dat halve vakje ervoor niet donker moeten zijn?
Eigenlijk wel, maar ik was aan het surfen, zag de afbeelding voorbijkomen en n.a.v. het rad van fortuin schoot die Pieter is de mol, mij plots te binnen. Maar eerlijk gezegd: ik heb er nog niet echt over nagedacht, laat staan geredeneerd, laat staan een hele theorie ontwikkeld.
Het is sowieso raar dat ze het gebouw in beeld brengen met aan de linkerkant halve raampjes.
Gebruikersavatar

Jay-Lo03 mei 2018, 16:40

 1690  Sven
chicawah schreef:Eigenlijk wel, maar ik was aan het surfen, zag de afbeelding voorbijkomen en n.a.v. het rad van fortuin schoot die Pieter is de mol, mij plots te binnen. Maar eerlijk gezegd: ik heb er nog niet echt over nagedacht, laat staan geredeneerd, laat staan een hele theorie ontwikkeld.
Het is sowieso raar dat ze het gebouw in beeld brengen met aan de linkerkant halve raampjes.
We zien op deze verdieping Pascale en Lloyd, de enige andere die daar gepasseerd is en nog in het spel zit is Pieter. Baha is hoger uitgestapt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2018, 16:56

 8153
We zitten daar ook nog met die rode schim op de 33ste verdieping: screenshot James Waker die opmerkte dat 3 + 3 = 6.
Ik heb er extra op gelet toen ik de aflevering opnieuw bekeek en daar zag ik die "rode persoon" duidelijker.
De enige die tijdens deze proef iets roods droeg is Pieter. Zou hij de 6de mol zijn?
In het "shoppingcenter" bij de standoff komt je ook ergens iets tegen met 3 zessen onder elkaar. Weer een verwijzing naar 6, maar 666 is ook het getal van de duivel.
Waarom heeft Pieter bij de beproevingen zo expliciet gezegd dat hij bang is van slangen?

Ik ben gewoon even heel snel aan het brainstormen, meer niet.
Gebruikersavatar

ex-molinator03 mei 2018, 18:12

 3483  Uma
chicawah schreef:...
Waarom heeft Pieter bij de beproevingen zo expliciet gezegd dat hij bang is van slangen?
Pieter = priester
In de Bijbel heeft de slang bijna steeds een negatieve betekenis (zie het verhaal van Adam en Eva, verwijzingen naar addervergif, Leviathan (de zeedraak) is eigenlijk een slang). Tevens is er een raar verhaal waarvan ik betekenis nooit gesnapt heb over de staf die Mozes op de grond moet gooien van God en die verandert dan in een slang (de staf, niet God 😉 ) en dan moet Mozes die weer oppikken en lappe, slang wordt opnieuw staf.

Misschien is de slang Pieter's achilleshiel, rekening houdend dat Pieter zo te zien nu zondag te maken zal hebben met een vertegenwoordigster van het clubje met Hathor, Isis, Venus, Diana, Aphrodite, Freyr en nog een paar anderen waar ik niet meteen op kan komen (pun intended :oops: ).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2018, 18:57

 8153
ex-molinator schreef:Pieter = priester
In de Bijbel heeft de slang bijna steeds een negatieve betekenis (zie het verhaal van Adam en Eva, verwijzingen naar addervergif, Leviathan (de zeedraak) is eigenlijk een slang). Tevens is er een raar verhaal waarvan ik betekenis nooit gesnapt heb over de staf die Mozes op de grond moet gooien van God en die verandert dan in een slang (de staf, niet God 😉 ) en dan moet Mozes die weer oppikken en lappe, slang wordt opnieuw staf.

Misschien is de slang Pieter's achilleshiel, rekening houdend dat Pieter zo te zien nu zondag te maken zal hebben met een vertegenwoordigster van het clubje met Hathor, Isis, Venus, Diana, Aphrodite, Freyr en nog een paar anderen waar ik niet meteen op kan komen (pun intended :oops: ).
Het was eigenlijk geen vraag maar een suggestie :mrgreen:
Pieter verwijst met die slang naar de duivel, het duivelsgetal is 666.
666 vind je in het shoppingcenter.
Pieter draagt vaak een sweater met een kanjer van een 6.
Is Pieter misschien de 6de mol? 😉

:roll: Ik denk dat er meer kans is dat Pieter verleid zal worden door Eva.
En Freyr is een man - maar misschien vindt Pieter dat net leuk? Anders moet hij het maar doen met Freya 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator03 mei 2018, 19:02

 3483  Uma
chicawah schreef:...
Is Pieter misschien de 6de mol? 😉
Misschien moeten we gewoon ervan uitgaan dat hij een duivels goede mol is. 😛
Gebruikersavatar

ex-molinator03 mei 2018, 19:03

 3483  Uma
chicawah schreef:...
En Freyr is een man - maar misschien vindt Pieter dat net leuk? Anders moet hij het maar doen met Freya 🙂
Ow, een beetje (veel te ) snel getypt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2018, 19:33

 8153
ex-molinator schreef:Misschien moeten we gewoon ervan uitgaan dat hij een duivels goede mol is. 😛
Verduiveld! Daar zeg je zowat! 😃
Gebruikersavatar

james.waker04 mei 2018, 08:11

 417
zeer interessant dat hier verder over nagedacht wordt... hier zit ongetwijfeld meer in dan wat we nu weten

wat me ook opvalt is dat de baskelballen in opdracht 1 rij per rij fkes verkleuren in de kleur van het gebouw, precies of ze willen aantonen dat er een link is....

ik zet hier nog eens de letters van die opdracht :

KRDNU
LPSAOE
TMEONIL

Afbeelding
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11