Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2018, 10:23

 8153
katrin.schäfer schreef:ja maar het is toch uit een gesprek tussen museum en fietskoeriers?
Ah ja, da's waar. Pascale stond met de foto in haar handen en Steve stelde de vraag. :o
Gebruikersavatar

masterveecee20 apr 2018, 10:25

 3547  Sven
katrin.schäfer schreef:ja maar het is toch uit een gesprek tussen museum en fietskoeriers?
yep!
enja, moet "Steve" zijn 😉
Gebruikersavatar

Klaartje20 apr 2018, 10:53

 2245  Uma
masterveecee schreef:Even gedaan dus, ter aanvulling op Cedric zijn post.
iedere keer op 19:26:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het begon goed, maar aflevering 3 is dan anders.
Bij aflevering 4 heb je 2 shots op hetzelfde tijdstip. ==> is dus iets anders dan bij Cedric
Wel 3x Pieter
Zoiets kan toch onmogelijk steek houden? Het gaat om de online-versies van de afleveringen, niet om de originele die op tv komen.

Dergelijke tijdsaanduidingen heb je niet als je op tv kijkt, noch live noch als je naar een opname kijkt.

En als je live kijkt, kan je toch moeilijk zelf gaan timen? Wat doe je dan met de tijd die die twee reclameblokken duren? Stel dat de makers een vergelijkbare tip zouden steken na exact 66 minuten, wanneer is dat dan precies?

Als die 19 en 26 een hint zijn, dan toch niet naar het tijdstip in een online-versie van het programma, me dunkt.
Gebruikersavatar

Jay-Lo21 apr 2018, 22:00

 1690  Sven
Ze konden toch nooit zeker zijn dat Channy en Jeffrey tot aan het laatste raadsel zouden geraken? Dan was de hele Lot, genesis 19:26 nooit gezien door ons. Om die reden vind ik niet dat dit een hint kan zijn.
Gebruikersavatar

Cedric21 apr 2018, 22:04

 2834  Uma
Jay-Lo schreef:Ze konden toch nooit zeker zijn dat Channy en Jeffrey tot aan het laatste raadsel zouden geraken? Dan was de hele Lot, genesis 19:26 nooit gezien door ons. Om die reden vind ik niet dat dit een hint kan zijn.
Niet alleen Channy en Jeffrey, ook Joke en Steve moesten dit raadsel voorbij.
Gebruikersavatar

Jay-Lo21 apr 2018, 22:35

 1690  Sven
Cedric schreef:Niet alleen Channy en Jeffrey, ook Joke en Steve moesten dit raadsel voorbij.
Dat zit dan toch niet in de aflevering. Ik zie hen de eerste 3 raadsels oplossen: PLUIM, het sleuteltje in de zaklamp en de nog levende bv's, met die code kregen zij de telefoon en de code voor de kist. De rest was afhankelijk van degenen die al uit hun kist waren.
Op het bijbehorend briefje stond wel: Jullie lot ligt nu in de handen van de rest.
Gebruikersavatar

Frolva21 apr 2018, 23:54

 2204
Jay-Lo schreef:Ze konden toch nooit zeker zijn dat Channy en Jeffrey tot aan het laatste raadsel zouden geraken? Dan was de hele Lot, genesis 19:26 nooit gezien door ons. Om die reden vind ik niet dat dit een hint kan zijn.
Lijkt me een terechte opmerking.
Goed opgemerkt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2018, 08:31

 8153
Inderdaad. Raar dat het zo lang duurde voor iemand dat doorhad.
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2018, 09:05

 3423  Yens
Jay-Lo schreef:Ze konden toch nooit zeker zijn dat Channy en Jeffrey tot aan het laatste raadsel zouden geraken? Dan was de hele Lot, genesis 19:26 nooit gezien door ons. Om die reden vind ik niet dat dit een hint kan zijn.
Je hebt helemaal gelijk... Volgens mij is het ook gewoon een vertaalfout. Ik heb de originele Bijbeltekst Genesis 19:26 erbij gehaald. In het Nederlands staat er: "En zijn huisvrouw zag om van achter hem; en zij werd een zoutpilaar." Er is dus in deze tekst geen sprake van Lot of de vrouw Lot. Als we echter naar de Engelse tekst kijken dan staat er: "But Lot's wife looked back, and she became a pillar of salt." Er heeft, volgens mij, iemand een lapsus geslagen en van "Lot's wife", "de vrouw Lot" gemaakt. We weten ook dat in het begin de playlists van de kandidaten vol met "kemels" stonden. Ik denk dat er iemand met iets te weinig "Engelse taal skills" aan het werk geweest is. :mrgreen:
Gebruikersavatar

david.vierstraete22 apr 2018, 22:11

 73  Yens
Op het einde toen Pieter de autobioscoop moest verlaten, kregen ze een papier tussen de ruitenwisser. 60 peso’s. Terwijl alles betaald wordt door Vier.
Hoeveel is 60 Mexicaanse peso’s in euro’s?
Juist.
2,6 euro!
Dus volgens mij daarom een hint. Waarom anders vermelden dat ze moeten betalen
Gebruikersavatar

Cedric22 apr 2018, 23:34

 2834  Uma
Ik heb de aflevering onvoldoende goed opgenomen blijkbaar, waardoor ik het stukje voorafgaand aan 'De Mol' (het stukje Café De Mol vooraf) gemist heb. Naar het schijnt ging het daarin over 19 en 26?
Zou dat stukje toevallig ergens online staan? Of heeft iemand er nog wat meer uit gehaald?
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle22 apr 2018, 23:43

 263
eveline.vanhemel schreef:Je hebt helemaal gelijk... Volgens mij is het ook gewoon een vertaalfout. Ik heb de originele Bijbeltekst Genesis 19:26 erbij gehaald. In het Nederlands staat er: "En zijn huisvrouw zag om van achter hem; en zij werd een zoutpilaar." Er is dus in deze tekst geen sprake van Lot of de vrouw Lot. Als we echter naar de Engelse tekst kijken dan staat er: "But Lot's wife looked back, and she became a pillar of salt." Er heeft, volgens mij, iemand een lapsus geslagen en van "Lot's wife", "de vrouw Lot" gemaakt. We weten ook dat in het begin de playlists van de kandidaten vol met "kemels" stonden. Ik denk dat er iemand met iets te weinig "Engelse taal skills" aan het werk geweest is. :mrgreen:
Dat is echt wel heel triestig dan, voor zo'n programma...