Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 15:05

 2834  Uma
Deze cijfers beginnen toch iets té vaak voor te komen, naar mijn mening. Maar wat kunnen ze betekenen?

Waargenomen in de uitzendingen:
- Aflevering 1: Bijbelvers 'Genesis 19:26'
- Aflevering 4: Verdiepingen waar Steve (19) en Lloyd (26) uit de lift stappen en beginnen lopen. Van deze twee is 19 wel het enige priemgetal.
- De Torre Latinoamericana (aflevering 4) ligt op de coördinaten 19°26'02" N - 99°08'26" W.

Wat kunnen we zoeken achter de cijfers zelf:
- Niemand is 19 of 26 jaar. Uiteraard is ook niemand geboren in 1926.
- 19+26 = 45. Geen enkele kandidaat is 45 jaar, tenzij Pascale (officieel 44) tijdens de opnames haar verjaardag vierde..
- 26-19 = 7. Pascale en Bahador enigen met 7 letters in hun naam. 7 ook een belangrijk cijfer in de Bijbel (Pieter).. Bij het telefoonnummer uit aflevering 1 hangt het cijfer 7 vast aan de begrafenissong van Jeffrey ('Forever Young' van Alphaville).
- 1+9+2+6 = 18. Niemand is 18 jaar. Op de lijst begrafenissongs (aflevering 1) komt dit overeen met de song 'Old and wise' van de groep The Alan Parsons Project. Een nummer dat op niemands playlist staat.
- '19' staat op de lijst begrafenissongs (aflevering 1) voor het nummer 'Dust in the wind' van de groep Kansas. Deze komt op niemands playlist voor.. Waar het nummer '26' voor stond op deze lijst weten we niet.
- Geboortemaanden uit '1926' te halen zijn 1 (januari), 2 (februari), 6 (juni), 9 (september), 12 (december), wat staat voor de sterrenbeelden Tweeling/Kreeft (juni), Maagd/Weegschaal (september), Boogschutter/Steenbok/Waterman/Vissen (december, januari, februari). Overeenkomende sterrenbeelden van: Bahador (tweeling), Lloyd (maagd), Pieter (kreeft).

Wat kunnen we er nog achter zoeken:
Wat gebeurt in de afleveringen op 19 minuten en 26 seconden:
- aflevering 1: te zien: Pieter, Lloyd, Channy en Jeffrey - te horen: stem van Kelly
- aflevering 2: te zien: Pieter en Steve - te horen: stem van Baha
- aflevering 3: te zien: Joke - te horen: Joke
- aflevering 4: te zien: Katrien die de foto van Leandro Valle vasthoudt - te horen: Steve spreekt aan de telefoon

Wat gebeurde er in 1926? => https://nl.wikipedia.org/wiki/1926 (NL) / https://en.wikipedia.org/wiki/1926 (EN)
- Oprichting van de NMBS
- Eerste keer dat een vrouw het Kanaal over zwemt.. => Link met Pascale?
- Geboorte Mexicaanse actrices María Elena Marqués en Beatriz Aguirre (Kwam die naam van Beatriz Aguirre al niet ergens voor, of beeld ik mij dat in?)
- Geboorte Belgische wielrenner Lionel Van Brabant (Brabant => Vlaams-Brabant => Steve?)

Links met kandidaten en hun woonplaatsen?
- Bahador, 27 jaar, Gent: 'Gent 1926' googlen geeft links naar een torpedobootjager.. Eerder iets voor Pascale dan voor Baha. https://en.wikipedia.org/wiki/HNLMS_Van_Ghent_(1926)
- Joke, 32 jaar, Tielt: 'Tielt 1926' googlen geeft een briefkaart als resultaat, een briefkaart geschreven door Joris Lannoo (jawel) aan Stijn Streuvels. http://edities.kantl.be/streuvels/ed/DA ... edit&link=
- Lloyd, 21 jaar, Avelgem: 'Avelgem 1926' geeft links naar de Sint-Martinuskerk, een molen, wat woningen, ... niets opvallends.
- Pascale, 44 jaar, De Haan: 'De Haan 1926' googlen geeft personen als resultaten. De eerste persoon is de heer 'Fokje IJtsma (de Haan)'. Een subtiele 'fuck you' naar de groepspot?
- Pieter, 33 jaar, Assebroek: 'Assebroek 1926' googlen geeft enkel wat stadswoningen en onroerend erfgoed.. niets opvallends.
- Steve, 60 jaar, Boutersem: 'Boutersem 1926' googlen geeft wat nieuwsartikelen uit Boutersem, geen echte link met 1926, laat staan met Steve.

Ik heb ook nog eens op de VIER-website de profielen van de kandidaten doorgenomen, maar zie daar zelf niet echt iets tussen staan wat met 19 of 26 gelinkt kan worden..

Wat kan er nog allemaal achter gezocht worden?
Gebruikersavatar

masterveecee16 apr 2018, 15:06

 3547  Sven
aanvulling: 19 = Kalium / 26 = Ijzer
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 19:19

 2834  Uma
Cedric schreef:- 19+26 = 45. Geen enkele kandidaat is 45 jaar, tenzij Pascale (officieel 44) tijdens de opnames haar verjaardag vierde..
Ik zou mijn post editten, maar dat kan blijkbaar niet. Ik heb net gemerkt dat mijn notities fout waren en dat Pascale weldegelijk 45 jaar oud is en dus niet 44..
Gebruikersavatar

Moleskine16 apr 2018, 19:38

 88
masterveecee schreef:aanvulling: 19 = Kalium / 26 = Ijzer
Goed gevonden! Zie mijn eerdere topic: Tip Iron

+ beiden zijn mineralen.

Was de eerste proef niet op de Mineral de Pozos? 😃
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 20:39

 2834  Uma
james.waker schreef:niet vergeten vermelden dat het uurwerk van baha op de groepsfoto 19:26 aanwijst
Topvondst trouwens, dit. Enfin, het werd hier ongetwijfeld ook al eerder vermeld, maar ik had het zelf nog niet opgemerkt.

Dit en de "topo" op die affiche van de worstelproef, zijn voor mij perfecte voorbeelden van tips die ik de makers van De Mol wel zie maken.

Ik ben overtuigd van Baha zie :-D
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 13:52

 2834  Uma
james.waker schreef:Jago Sint-Amandsberg is een Belgische voetbalclub uit Sint-Amandsberg. De club is aangesloten bij de KBVB met stamnummer 9636 en heeft rood, wit en blauw als kleuren.

https://www.jagosintamandsberg.be/165/4 ... iel/?tab=1

Verjaardag: 6 juni (6/6)
Deze ploeg deed me ook eens naar voetbalploegen kijken, al was het maar vanuit mijn Bahador-tunnelvisie. (In de Decathlonbrochure wordt Bahador voorgesteld als zowel voetballer als voetbalfan.)

Op Wikipedia is een lijst te vinden van Belgische voetbalploegen naar stamnummer: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... stamnummer

19 = KV Kortrijk
26 = RFC Tournai (Doornik)
1926 = ?

Waarschijnlijk niets uit op te maken dus, maar ik geef het maar mee 😛
Gebruikersavatar

mollig1817 apr 2018, 14:29

 229  Bert
de geboorte van lionel van brabant en het feit dat steve van provincie vlaams brabant is, lijkt mij inderdaad zeer verdacht
Gebruikersavatar

Marie mollie17 apr 2018, 23:47

 4  Uma
Of gewoon van achter naar voor. 6/2/91
Misschien geboortedatum bahador? Hij is 27?
Gebruikersavatar

mollig1817 apr 2018, 23:51

 229  Bert
hij is tweeling

6/2/91 zou wel kunnen :om tweeling te zijn maar dan zou hij nu maar 27 mogen zijn 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 10:09

 8153
Ik las ergens dat Baha verjaart op 6/6 (iemand vond dat op de site van de voetbalploeg waar Baha trainer is - ik vernam uit goede bron dat hij nu wel die club inruilen voor een worstelclub).
Gebruikersavatar

james.waker19 apr 2018, 22:46

 417
Cedric schreef: - De Torre Latinoamericana (aflevering 4) ligt op de coördinaten 19°26'02" N - 99°08'26" W.
ze konden de toren natuurlijk geen graadje verzetten :mrgreen: mooi werk, maar voorlopig lijkt me dit een dooplopend straatje. belangrijk blijft natuurlijk de verwijzing naar LOT en de geslachtswissel, daar moet een betekenis achter zitten