Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

jarne.april11 apr 2018, 20:16

 16
Tijdens de elliminatie-vragen in aflevering 3 is mij een beeld opgevallen:

Afbeelding

Er zitten op dat moment nog 8 kandidaten in het spel maar er worden slechts 7 leeftijden getoond, stel dat je mol-verdachte er dan niet tussen staat met zijn leeftijd?
Voor elke kandidaat staat er een leeftijd behalve voor Jeffrey (40 jaar). Ok nu weten we dat hij de mol niet is én het is ook zeker mogelijk dat dit niet de exacte vraag is dat de kandidaten te zien kregen maar ik vind dit toch zeer vreemd.

Link fragment: https://www.vier.be/video/de-mol/de-mol ... levering-3
Tijdstip: 44.42
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 apr 2018, 20:32

 1690  Sven
Afgekeken van de mol Nederland?
Daar hadden ze ook een montagefout waar je al kon zien wie de afvaller was in de volgende aflevering.
Gebruikersavatar

Elysia198511 apr 2018, 20:34

 105
Goed opgemerkt! Ik had bij een andere vraag ook eens zoiets opgemerkt, er waren minder antwoorden dan kandidaten. Ik kan me wel niet meer herinneren waar dat juist was. Als we zo'n schermen nu eens vergelijken en kijken welke opties steeds ontbreken vertelt ons dat misschien al wie we kunnen uitsluiten?
Gebruikersavatar

jarne.april11 apr 2018, 20:37

 16
Jay-Lo schreef:Afgekeken van de mol Nederland?
Daar hadden ze ook een montagefout waar je al kon zien wie de afvaller was in de volgende aflevering.
Ik heb enkel de Belgische afleveringen gezien 🙂
Vrees ook dat er weinig info uit te vallen haalt want Jeffrey is toch al naar huis... :/
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 apr 2018, 20:39

 1690  Sven
Elysia1985 schreef:Goed opgemerkt! Ik had bij een andere vraag ook eens zoiets opgemerkt, er waren minder antwoorden dan kandidaten. Ik kan me wel niet meer herinneren waar dat juist was. Als we zo'n schermen nu eens vergelijken en kijken welke opties steeds ontbreken vertelt ons dat misschien al wie we kunnen uitsluiten?
Was bij de baseball proef. Er stond "hoeveel rode ballen heeft de mol binnen gehaald ?" Er stonden 3 aantallen, een x dat de mol de vragen beantwoordde en dat de mol niet meedeed aan deze proef.
Gebruikersavatar

Elysia198511 apr 2018, 20:42

 105
Jay-Lo schreef:Was bij de baseball proef. Er stond "hoeveel rode ballen heeft de mol binnen gehaald ?" Er stonden 3 aantallen, een x dat de mol de vragen beantwoordde en dat de mol niet meedeed aan deze proef.
Ah juist!! Dankjewel! 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2018, 21:17

 8153
Maar krijgen we wel altijd alle mogelijke antwoorden te zien?
Soms lijken de antwoorden verticaal voorbij te scrollen als een soort lichtkrant (ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, dus ik hoop dat iedereen een beetje begrijpt wat ik bedoel) en krijgen de kijkers (volgens mij) niet alle mogelijke keuzes te zien. Ik heb in ieder geval bij dergelijke scenes vaak een stippeltje-stippeltje-gevoel (en weer hoop ik dat iedereen een beetje begrijpt wat ik bedoel).
Gebruikersavatar

james.waker11 apr 2018, 21:53

 417
ik dit geval denk ik dat er echt wel een optie ontbreekt.... of we er veel uit halen? Jeffrey is naar huis

misschien te interpreteren als "volgende slachtoffer van de in beeld zijnde mol (Lloyd)
Gebruikersavatar

james.waker14 apr 2018, 11:44

 417
verwijderen aub
Gebruikersavatar

evelien.nerinckx14 apr 2018, 13:36

 3
In de eerste aflevering komt bij de vraag 'Hoeveel geld is het duo van de mol waard in de kisten?' de antwoordmogelijkheid € 2500 ook niet in beeld (1:10:36). Maar het lijkt wel dat er gewoon niet genoeg 'tijd' was om dat nog te laten zien.

In de tweede aflevering vind ik het inderdaad wel vreemd dat bij de vraag 'Hoeveel vragen verzamelde de mol op het baseballveld?' er enkel de keuzemogelijkheden 6, 9 en 11 zijn (1:01:28). Ik denk niet dat er, als je weet dat er in totaal 40 vragen zijn verzameld door 5 spelers, geen optelsom van deze getallen kan gemaakt worden dat in totaal gelijk is aan 40... Toch? Zou hier dan ook een antwoord zijn dat ontbreekt?
Gebruikersavatar

james.waker14 apr 2018, 17:56

 417
evelien.nerinckx schreef: In de tweede aflevering vind ik het inderdaad wel vreemd dat bij de vraag 'Hoeveel vragen verzamelde de mol op het baseballveld?' er enkel de keuzemogelijkheden 6, 9 en 11 zijn (1:01:28). Ik denk niet dat er, als je weet dat er in totaal 40 vragen zijn verzameld door 5 spelers, geen optelsom van deze getallen kan gemaakt worden dat in totaal gelijk is aan 40... Toch? Zou hier dan ook een antwoord zijn dat ontbreekt?
aangezien ze met 5 spelers waren ontbreken er wellicht 2 variabelen in die lijst , maar we weten niet hoeveel ballen elke speler verzamelde, dus ik kan er ook geen conclusies aan verbinden
Gebruikersavatar

james.waker16 apr 2018, 15:31

 417
de vraag "hoe heet de mol" waarbij we hem in beeld zien ?

Afbeelding

hint of afleiding ?