Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

wim.geuens15 apr 2018, 17:48

 57  Uma
Deze theorie gaat over de 1e opdracht in de kist en de bijhorende fotoreeks die we te zien kregen.

Dankzij de vriendelijke mensen op dit forum (die mij de laatste namen op de foto's gaven met hun respectievelijke namen) heb ik iets kleins getracht te "onderzoeken" en te zien of er een patroon zit in dewelke de deelnemers het spel zullen verlaten/of wie overblijft.

Ik ben uitgegaan van het beeld te zien op 0:05:26 in Aflevering 1:

Afbeelding


Als we iedere deelnemer een nummer geven, beginnende van links naar rechts (in dezelfde volgorde als dewelke te zien zijn op de foto in de kist) dan krijgen we volgende lijst:

Lloyd 0. Hugh Hefner (overleden)
Kelly 1. Annie Geeraerts
Pieter 2. Margaret Thatcher (overleden)
Bahador3. Dora Van der Groen (overleden)
Katrien 4. Paul McCartney
Pascale 5. Jef Geeraerts (overleden)
Channy 6. Chris Lomme
Jeffey 7. Will Ferdy
Joke 8. Koningin Fabiola (overleden)
Steve 9. Mikhail Gorbachev

Als we dit zo bekijken zien we het volgende:
Levende groep: 1(Kelly) 4(Katrien) 6(Channy) 7(Jeffrey) 9(Steve)
Overleden groep: 0(Lloyd) 2(Pieter) 3(Bahador) 5(Pascale) 8(Joke)
Nu zijn er (tot op aflevering 3) nog maar enkel mensen uit de "levende" groep naar huis gegaan, en afgaande dat de productie de foto van de volgorde van de graven zo heeft kunnen aanpassen achteraf (volgorde gewijs) zou het dus plausibel zijn dat de 2 "overblijvende" personen uit de "levenden" groep binnenkort ook het spel zullen moeten verlaten.
Deze personen zijn Katrien en Steve.

Nu we onze deelnemers gelinkt hebben aan onze beroemdheden, viel mij ook iets op. Het geslacht van bepaalde deelnemers komt ook overeen met het geslacht van de beroemde persoon waarmee ze gelinkt zijn, en raar maar waar maar tot nu toe zijn onze 3 deelnemers die het spel al moeten verlaten hetzelfde geslacht als hun beroemde "counterpart".

Om het gemakkelijker te maken heb ik hier nogmaals een lijstje (ditmaal aangepast om duidelijker weer te geven wat ik bedoel. Het "V" teken wil zeggen dat ze overeen komen en het "X" teken wil zeggen van niet.

Lloyd 0. Hugh Hefner (V)
Kelly 1. Annie Geeraerts (V)
Pieter 2. Margaret Thatcher (X)
Bahador3. Dora Van der Groen (X)
Katrien 4. Paul McCartney (X)
Pascale 5. Jef Geeraerts (X)
Channy 6. Chris Lomme (V)
Jeffey 7. Will Ferdy (V)
Joke 8. Koningin Fabiola (V)
Steve 9. Mikhail Gorbachev (V)

Ik ben dus beginnen denken en heb "geconcludeerd" dat
1: degenen die in de "levende groep" er eerst uit zullen gaan (of toch met redelijke zekerheid, vermits er al 3/5 uit zijn)
2: degenen die gelinkt zijn (geslachtsgewijs) aan hun beroemdheid ook het spel zullen verlaten.
3: de enige 3 personen die zich noch in de "levende" groep bevinden en noch een overeenkomst hebben met het geslacht van de beroemdheid in kwestie zijn: Pieter, Bahador en Pascale.

Afwachten voor aflevering 4 en zien wie er deze week uit gaat om te zien of mijn "theorie" onderbouwd kan worden.

Afbeelding

Dit was een snelle excellsheet dat ik had gemaakt om een gemakkelijker overzicht te hebben wie er al uit lag en en aan wie gelinkt was (het ziet er rommelig uit dus zoek er niet té veel achter).
Dit alles kan puur toeval zijn, maar het lijkt me vreemd dat er al 3 van de 5 kandidaten uit dezelfde "pool" al uit het spel liggen. Ik zal ook de aflevering nogmaals herbekijken en zien of ik de andere opdrachten die ze moesten doen hieraan kan linken.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen15 apr 2018, 17:59

 182
wim.geuens schreef:Deze theorie gaat over de 1e opdracht in de kist en de bijhorende fotoreeks die we te zien kregen.

Dankzij de vriendelijke mensen op dit forum (die mij de laatste namen op de foto's gaven met hun respectievelijke namen) heb ik iets kleins getracht te "onderzoeken" en te zien of er een patroon zit in dewelke de deelnemers het spel zullen verlaten/of wie overblijft.

Ik ben uitgegaan van het beeld te zien op 0:05:26 in Aflevering 1:

Afbeelding


Als we iedere deelnemer een nummer geven, beginnende van links naar rechts (in dezelfde volgorde als dewelke te zien zijn op de foto in de kist) dan krijgen we volgende lijst:

Lloyd 0. Hugh Hefner (overleden)
Kelly 1. Annie Geeraerts
Pieter 2. Margaret Thatcher (overleden)
Bahador3. Dora Van der Groen (overleden)
Katrien 4. Paul McCartney
Pascale 5. Jef Geeraerts (overleden)
Channy 6. Chris Lomme
Jeffey 7. Will Ferdy
Joke 8. Koningin Fabiola (overleden)...
Schitterend. Dit ga ik ook volgen straks
Gebruikersavatar

Cedric15 apr 2018, 18:08

 2834  Uma
Dat zou betekenen dat Steve of Katrien eruit gaat. Voor mij ok!
(Zo lang Joke en Pieter erin blijven, ben ik tevreden.)
Gebruikersavatar

wim.geuens15 apr 2018, 18:18

 57  Uma
Cedric schreef:Dat zou betekenen dat Steve of Katrien eruit gaat. Voor mij ok!
(Zo lang Joke, Baha enPieter erin blijven, ben ik tevreden.)
Ook al is het iemand anders (van de "overleden" groep), zolang het niet Pieter, Baha of Pascale is dan ben ik blij 😂
Laatst gewijzigd door wim.geuens op 15 apr 2018, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen15 apr 2018, 18:20

 182
Cedric schreef:Dat zou betekenen dat Steve of Katrien eruit gaat. Voor mij ok!
(Zo lang Joke en Pieter erin blijven, ben ik tevreden.)
Ben je zeker dat Baha niet de mol is? 😃
Gebruikersavatar

Moleskine15 apr 2018, 18:26

 88
Dit zou dan wel betekenen dat de mol op voorhand exact weet wie hem niet zal verdenken?!

Is dat niet vreemd (en tegenstrijdig)?
Gebruikersavatar

Laleia15 apr 2018, 18:38

 306
Deze theorie zou betekenen dat de productie bij het spelen van de eerste proef de volgorde van de afvallers wist. > Dat kan dus niet.

Of dat er met de volgorde van de graven of de foto's in postproductie nog geknoeid is. > Kan volgens mij ook niet omdat je ze over de nummers hoort overleggen en je iedereen uit zijn graf ziet kruipen. Wie waar ligt en de nummers op de foto's zijn beiden een cruciaal deel van de proef.

Hoewel het creatief gevonden is, lijkt het me dus niet echt mogelijk en wat te ver gezocht.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen15 apr 2018, 20:02

 182
Laleia schreef:Deze theorie zou betekenen dat de productie bij het spelen van de eerste proef de volgorde van de afvallers wist. > Dat kan dus niet.

Of dat er met de volgorde van de graven of de foto's in postproductie nog geknoeid is. > Kan volgens mij ook niet omdat je ze over de nummers hoort overleggen en je iedereen uit zijn graf ziet kruipen. Wie waar ligt en de nummers op de foto's zijn beiden een cruciaal deel van de proef.

Hoewel het creatief gevonden is, lijkt het me dus niet echt mogelijk en wat te ver gezocht.
Juist. Maar het linken van de "beroemdheden" aan de kandidaten is wel iets waar een hint in kan verscholen zitten. Meer theorieën graag! 😃
Gebruikersavatar

Persephone15 apr 2018, 22:18

 42
Deze theorie kan wel eens kloppen gezien de aflevering van vandaag. Mooi gevonden!
Gebruikersavatar

wim.geuens15 apr 2018, 22:32

 57  Uma
Uit de groep van de "levenden" is enkel nog Steve over (nr9).
Gebruikersavatar

chiel.vandeneynde16 apr 2018, 18:43

 4
In de mol is er altijd wel één rode draad (kledingstukken, muziekkeuzes, ...). Ik denk dat dit in dit seizoen nummers is. In aflevering 1 verteld GDC dat de mol zelf de volgorde heeft bepaald van de kandidaten. Volgens mij kan deze volgorde vertaald worden in een nummeringssysteem dat gehanteerd wordt door de mol en GDC doorheen de afleveringen. Dit nummeringssysteem is:

Lloyd = 1, Kelly = 2 ,Pieter = 3, Bahador = 4 , Katrien = 5, Pascale = 6 ,Channy = 7, Jeffrey = 8 ,Joke = 9 ,Steve = 10

Gelinkt aan andere topics op het forum zie ik dan direct twee mogelijke momenten (waar er waarschijnlijk nog meer zijn) waar ze dit gebruikt hebben om te communiceren.

1. Het nummer 6
Eén van de topics is dat het nummer 6 heel vaak voorkomt dit seizoen. Dit verwijst volgens mij naar de mol. Hanteren we het nummeringssysteem dan zien we dat Pascale dan de mol zou moeten zijn. Dit is top op heden nog zeker mogelijk.

2. Proef met geldkoffers afl. 3
Er zijn vele theorieën over hoe GDC de afvaller heeft gecommuniceerd met de mol. De meest plausibele in mijn ogen is nog altijd de handgebarentheorie. Op dat topic is toen ook de nummering verschenen (thanks to Perro), maar niet helemaal correct gebruikt.

Op het moment dat GDC zegt "Ik heb nu trouwens ook, door wat ik net allemaal ver -TEL-d heb, aan de mol laten weten wie die afvaller is" legt hij heel duidelijk een nadruk op TEL. Dit is niet alleen een duidelijke hint voor ons over alle afleveringen, maar ook voor de mol. Als je op dat moment zijn aantal vingers telt zie je dat dit er 10 zijn, wat overeenkomt met Pieter, die vele toch ook verdenken als afvaller, had hij de pasvragen niet gekocht.

Iets verder gezocht is de link met het vluchtnummer 0904. Dit kan wijzen op Joke (=09) en Bahador (=04) die volgens mij goed op weg zijn om de finale te spelen (beiden heel gedreven en bezig met het spel).

Ik heb nog niet verder nagedacht, maar mocht dit correct zijn, dan zijn er ongetwijfeld nog vele hints verborgen in de vele nummers tijdens de afleveringen (Afl. 4: verdiepingen, Afl. 1: Telefoonnummer, Afl. 1: Cijferslotcombinatie, ...)

Tot slot wil ik nog vermelden dat 19:26 heel vaak terugkomt. TEL je dit op dan krijg je 45, de leeftijd van ... Pascale 😉
Afbeelding
Gebruikersavatar

stefany.gysels16 apr 2018, 20:33

 10
chiel.vandeneynde schreef:In de mol is er altijd wel één rode draad (kledingstukken, muziekkeuzes, ...). Ik denk dat dit in dit seizoen nummers is. In aflevering 1 verteld GDC dat de mol zelf de volgorde heeft bepaald van de kandidaten. Volgens mij kan deze volgorde vertaald worden in een nummeringssysteem dat gehanteerd wordt door de mol en GDC doorheen de afleveringen. Dit nummeringssysteem is:

Lloyd = 1, Kelly = 2 ,Pieter = 3, Bahador = 4 , Katrien = 5, Pascale = 6 ,Channy = 7, Jeffrey = 8 ,Joke = 9 ,Steve = 10

Gelinkt aan andere topics op het forum zie ik dan direct twee mogelijke momenten (waar er waarschijnlijk nog meer zijn) waar ze dit gebruikt hebben om te communiceren.

1. Het nummer 6
Eén van de topics is dat het nummer 6 heel vaak voorkomt dit seizoen. Dit verwijst volgens mij naar de mol. Hanteren we het nummeringssysteem dan zien we dat Pascale dan de mol zou moeten zijn. Dit is top op heden nog zeker mogelijk.

2. Proef met geldkoffers afl. 3
Er zijn vele theorieën over hoe GDC de afvalle...
10 is toch Steve en niet Pieter want die is 3