Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

lotte.dvs16 apr 2018, 19:49

 7
In aflevering 4 bij de proef met de verfbom zegt Pascale nadat de timer met 5 minuten vermindert "We krijgen vijf minuten straftijd en we weten niet waarom".

Ik vind het opvallend dat ze de term "straftijd" gebruikt, exact de term dat ook de programmamakers hebben gekozen. Misschien voel ik het verkeerd aan, maar als ik 5 minuten van de klok zou zien verdwijnen, zou ik het woord "straftijd" niet bedenken. Ik zou eerder iets zeggen als "oei, er verdwijnen hier ineens 5 minuten" of "de klok zakt (vermindert) ineens (met) 5 minuten"

Wist ze al op voorhand wat de opdracht was, had ze die term al gehoord en is ze dus de mol?

Al staat ze natuurlijk vrij machteloos in die kamer te wachten samen met Steve, wat niet echt een goeie "molpositie" is. Maar wie weet kon Pascale de groep nog overtuigen om de rode draad door te knippen i.p.v. de gele en zo de proef saboteren als het zover kwam.


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 19:53

 8153
Scherp opgemerkt. Het is inderdaad eigenaardig dat ze het woord straftijd gebruikt en niet iets zegt als "er gaat hier plots in 1 keer 5 minuten van onze tijd af".
Gebruikersavatar

Frolva16 apr 2018, 22:41

 2204
lotte.devos schreef:Ik vind het opvallend dat ze de term "straftijd" gebruikt, exact de term dat ook de programmamakers hebben gekozen.
Inderdaad vreemd én goed opgemerkt! 👍🏻

Mogelijke verklaring: bij het uitleggen van de proef (niet in beeld) is gezegd dat de klok aftelt en dat er mogelijk ook 'straftijd' kan gegeven worden. :?:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 09:14

 8153
Frolva schreef:Inderdaad vreemd én goed opgemerkt! 👍🏻

Mogelijke verklaring: bij het uitleggen van de proef (niet in beeld) is gezegd dat de klok aftelt en dat er mogelijk ook 'straftijd' kan gegeven worden. :?:
Vermoedelijk zal het dat zijn, zoals veel van onze vragen die eigenlijk geen echte vragen zijn.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh17 apr 2018, 09:32

 344  Sven
lotte.devos schreef:In aflevering 4 bij de proef met de verfbom zegt Pascale nadat de timer met 5 minuten vermindert "We krijgen vijf minuten straftijd en we weten niet waarom".

Ik vind het opvallend dat ze de term "straftijd" gebruikt, exact de term dat ook de programmamakers hebben gekozen. Misschien voel ik het verkeerd aan, maar als ik 5 minuten van de klok zou zien verdwijnen, zou ik het woord "straftijd" niet bedenken. Ik zou eerder iets zeggen als "oei, er verdwijnen hier ineens 5 minuten" of "de klok zakt (vermindert) ineens (met) 5 minuten"

Wist ze al op voorhand wat de opdracht was, had ze die term al gehoord en is ze dus de mol?

Al staat ze natuurlijk vrij machteloos in die kamer te wachten samen met Steve, wat niet echt een goeie "molpositie" is. Maar wie weet kon Pascale de groep nog overtuigen om de rode draad door te knippen i.p.v. de gele en zo de proef saboteren als het zover kwam.


[img]https://i.imgur.co...

Wie weet heeft ze wel een oortje in en kan ze de andere gewoon stiekem horen. Net als Gilles vorig jaar met de koptelefoons.
Gebruikersavatar

dominiek.denolf17 apr 2018, 11:53

 3
Vond ik ook verdacht dat Pacale dat zei, maar ik was toen ook aan het denken dat ze inderdaad geinformeerd worden naar straftijd tijdens de opdracht maar dan zou ze niet zeggen “ en we weten niet waarom” dan zou ze eerder niks zeggen of iets van er is iets niet gelukt ofzo . Ik zit nochtans niet in de Pascaletunnel :roll: