Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

ward.louckx17 apr 2018, 13:44

 1
Tijdens een reclameblok, vlak voor de start van het 2de deel van De Mol, viel het mij op dat tussen de tekst en het logo toch wel een vreemd patroon te zien is. Morse lijkt het me niet, eerder de bovenkant van andere letters.

Of het moet een niet goed ontworpen en nagekeken afbeelding zijn, maar dat lijkt me straf..
Afbeelding
Gebruikersavatar

Kleintje17 apr 2018, 16:52

 125  Sven
Ik zie dat vrijwel elke keer als er reclame van Neckermann tijdens de mol tevoorschijn komt en heb me dat ook al afgevraagd... Ik zie er niet meteen in wat dat dan zou moeten betekenen, dus ik denk dat het eerder een foutje in het design is.

Wel weet ik dat ik me er telkens best aan erger :')
Gebruikersavatar

Margot317 apr 2018, 17:49

 91
ik denk niet dat de makers van de mol mogen "knoeien" met reclame van een bedrijf.
aan de andere kant denk ik ook niet dat de makers van de mol een hint zouden geven aan een bedrijf om in hun reclame te steken (want dan weten die meer)

+ zijn er andere jaren hints geweest buiten de afleveringen, social media en dergelijke?
Gebruikersavatar

rolhad17 apr 2018, 19:04

 434
Margot3 schreef: + zijn er andere jaren hints geweest buiten de afleveringen, social media en dergelijke?
Ik dacht dat er vorige jaar 1 hint was via hun social media.
Gebruikersavatar

wim.geuens17 apr 2018, 20:00

 57  Uma
Als je goed kijkt, zie je ook 2 mensen links van het gele hartlogo.
Lijkt me eerder een beeld van een proef waar een lijn door een cirkel loopt.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh18 apr 2018, 08:07

 344  Sven
Margot3 schreef:ik denk niet dat de makers van de mol mogen "knoeien" met reclame van een bedrijf.
aan de andere kant denk ik ook niet dat de makers van de mol een hint zouden geven aan een bedrijf om in hun reclame te steken (want dan weten die meer)

+ zijn er andere jaren hints geweest buiten de afleveringen, social media en dergelijke?
Ja, de Tweets van GDC. De tijden van de Tweets kwamen overeen met shots van Eline in De Mol. Op die manier had je De Mol kunnen ontmaskeren. En ik ben niets verbaasd als dit hetzelfde met de Instagram, Decathlon folder en Neckermann reclame zal zijn.
Gebruikersavatar

happyfello18 apr 2018, 08:41

 326  Uma
Vind ik toch ook een hele goeie...
Links bovenaan de contouren van de laatste 2 deelnemers + iets wat lijkt op een paard; rechts onderaan boven de W de contouren van wat lijkt een dame te zijn (mogelijk nadat bekend gemaakt wordt wie de mol is terwijl ze tevoorschijn komt van een berg).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 09:50

 8153
Maar de dame lijkt noch op Pascale, noch op Joke :?
Gebruikersavatar

Margot318 apr 2018, 10:03

 91
oke ik bedoelde dus zijn er tips buiten de afleveringen en buiten sociale media :oops:
maar nu ik het opnieuw lees zie ik dat het niet duidelijk was.
Gebruikersavatar

Kleintje18 apr 2018, 10:42

 125  Sven
Ik denk dat we deze piste mogen schrappen wat betreft de Neckermann reclame.

Het verschil met de social media van GDC bijvoorbeeld is dat die zelf beheerd wordt door hem, daar kunnen dus tips in zitten. Hij weet wie de mol is, want hij was er bij.

De Neckermann reclame wordt gemaakt door een extern reclamebureau, als ze hier tips in willen steken dan gaan ze hiervoor de reclamecreatieven moeten briefen en dan weten die - zoals Margot3 aanhaalde - meer. Het kan, maar daarmee lopen ze wel een (te) groot risico. Een risico dat ze niet gaan nemen. Ik hou het dus op slecht design of eventueel een visuele lijn die ze willen doortrekken (omdat er in De Mol ook van die storingslijntjes op beeld komen), maar dan zouden ze het naar mijn mening wel duidelijker mogen hebben aangepakt.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh19 apr 2018, 10:14

 344  Sven
ward.louckx schreef:Tijdens een reclameblok, vlak voor de start van het 2de deel van De Mol, viel het mij op dat tussen de tekst en het logo toch wel een vreemd patroon te zien is. Morse lijkt het me niet, eerder de bovenkant van andere letters.

Of het moet een niet goed ontworpen en nagekeken afbeelding zijn, maar dat lijkt me straf..
Afbeelding
Ik denk dat het gewoon het woord Neckermann is wat niet goed weggeknipt is (slecht, moet ik niet proberen hier op kantoor, haha). Waarom ik dit denk? Kijk eens naar het logo van Neckermann hieronder.

Afbeelding

Je ziet ook bij het screenshot dat het derde streepje een beetje rond loopt, dit komt omdat het de C is. Rechts van dat ronde streepje zie je een langer streepje, wat overeenkomt met de letter E in het logo.

De achtergrond is wel boeiend vind ik, kan best de onthulling zijn. Of een backstage drone foto van de eerste aflevering, van de rit met de paarden.