Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Kleintje23 apr 2018, 13:18

 125  Sven
chicawah schreef:Ik meen mij te herinneren dat Steve rode wijn dronk, zijn vrouw witte en Gilles ook witte, toen ze nog maar met z'n drieën waren.
Ja, ik denk daarom dat het - als dit écht een hint is - het wellicht niet gaat over de plaats waar dat glas stond (want dat is Steve en die ligt er uit), maar eerder van 'de mol drinkt witte wijn'

Nu heb ik Bahador (momenteel) wel niet als hoofdverdachte, maar ik probeer wel mogelijke pistes open te houden.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh23 apr 2018, 13:45

 344  Sven
Denk dat de logo's anders lijken door de zon, hoe deze op het logo valt. Als het logo van rubber is en wat uitsteekt kan dit vaker gebeuren. Ik denk dat Bahador gewoon een kleiner rugzakje fijner vindt. Of het is een hint, alles is mogelijk. Maar dan zou Decathlon dit moeten weten? Hun geven een aantal items mee, dan moet het hun toch ook opvallen? Ik zoek er persoonlijk niets achter.
Gebruikersavatar

tom.claessens23 apr 2018, 15:09

 5
Ik blijf het verdacht vinden.
Er bestaan forensische hulpmiddelen om te achterhalen of er elementen in een foto werden toegevoegd, verwijderd of aangepast. De meest gebruikte is de "ELA", Error Level Analysis.

Foto's, zoals jpg-beelden, worden een stuk kleiner door compressie. Een beeld zou over de gehele lijn dezelfde compressie moeten hebben. Als er een groot verschil zit binnen éénzelfde beeld, is er mogelijks sprake van aanpassing. De ELA-test maakt deze verschillen in compressie-ratio duidelijk aan de hand van kleur. Zo hebben uniforme gebieden (denk aan een blauwe hemel) een laag ELA resultaat (donkere kleur).

Waar moet je op letten:
  • Randen: gelijksoortige randen zouden eenzelfde helderheid moeten hebben in het resultaat. Alle hoog-contrast randen zouden op elkaar moeten lijken en alle lage-contrast gebieden zijn dan weer gelijk.
  • Textuur: eenzelfde texturen moeten eenzelfde kleur zijn uit de ELA-test. Gebieden met meer oppervlakte-detail, bv close-up van een basketbal, zullen een hoger ELA resultaat hebben dan gladde oppervlaktes
  • Oppervlakten: los van de kleur van een oppervlak, moeten alle vlakke oppervlakken dezelfde kleur krijgen in de ELA-test
Het resultaat van de Instagram foto:
Afbeelding

Er zijn twee zaken die mij opvallen:
  1. De trui van Joke
  2. De rugzak van Baha
De trui van Joke
Hier kan ik nog in komen. De trui is fel blauw. Ondanks het feit dat Joke in de schaduw zit, kan je hier verwachten dat het contrast groot is met alles er om heen.

De rugzak van Baha
Deze vind ik hier een stuk interessanter. Ondanks dat er nog rugzakken zijn waar de zon op valt, zijn deze uniform van kleur in de ELA-test. Het herenmodel is grijs, het vrouwenmodel is groen maar om een onduidelijke reden is hetzelfde vrouwenmodel voor Baha bruin in de ELA-test.

Heeft dit toch te maken met de zon die op de rugzak valt, waardoor de structuur van de stof duidelijker is en een verklaring is voor het verschil in kleur tegenover de andere rugzakken? Of is hier meer aan de hand? Of is het een resultaat van de compressie die Instagram zelf toepast op alle foto's? :|
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2018, 15:12

 2834  Uma
Knap werk, ook al vind ik het wel érg vergezocht. Maar...
tom.claessens schreef:(...) is hetzelfde vrouwenmodel voor Baha bruin in de ELA-test. (...)
doet me denken aan Baha's quote bij zijn auditie ivm de "bruindetector"...
Gebruikersavatar

cindy.verhaeghe23 apr 2018, 16:45

 2
Er word wel heel veel wijn in beeld gebracht, op een bepaald ogenblik zie je Baha witte wijn inschenken, maar hij doet niks in zijn glas...
Gebruikersavatar

Kleintje23 apr 2018, 18:02

 125  Sven
cindy.verhaeghe schreef:Er word wel heel veel wijn in beeld gebracht, op een bepaald ogenblik zie je Baha witte wijn inschenken, maar hij doet niks in zijn glas...
Want hij had op voorhand al gedronken met Gilles? 😎
Gebruikersavatar

cindy.verhaeghe23 apr 2018, 18:11

 2
nee, hij wil in zijn glas schenken maar doet enkel de beweging en doet niks in zijn glas..Daarna schroeft hij wel de fles open.. Ik zag Baha niet als mijn verdachte, maar vind dit wel raar. Zoveel focus op die wijn en hij die witte wijn in zijn glas wil schenken, maar de dop zit er nog op..
Gebruikersavatar

Holmes23 apr 2018, 20:41

 395
Dus :
- GDC post kort voor de uitzending op instagram een foto uit de uitzending van juist dat moment waarop aan de andere kant van de tafel een gevuld glas witte wijn staat (dat daar eigenlijk niets staat te doen).
- we zien hem in de uitzending voortdurend nippen van een glas witte wijn
- als iedereen aan tafel zit, blijkt van de deelnemers enkel Baha witte wijn te drinken... (in afl2 dronken ze allemaal rode wijn)
- dat hij toevallig met een witte BMW naar het hotel was gereden was misschien toeval, Pascale zat ook in een witte BMW.

Ik stel me toch de vraag of deze topic niet beter in de lijst van verborgen tips past ?
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen23 apr 2018, 21:06

 182
Holmes schreef:Dus :
- GDC post kort voor de uitzending op instagram een foto uit de uitzending van juist dat moment waarop aan de andere kant van de tafel een gevuld glas witte wijn staat (dat daar eigenlijk niets staat te doen).
- we zien hem in de uitzending voortdurend nippen van een glas witte wijn
- als iedereen aan tafel zit, blijkt van de deelnemers enkel Baha witte wijn te drinken... (in afl2 dronken ze allemaal rode wijn)
- dat hij toevallig met een witte BMW naar het hotel was gereden was misschien toeval, Pascale zat ook in een witte BMW.

Ik stel me toch de vraag of deze topic niet beter in de lijst van verborgen tips past ?
Kan het niet zijn dat witte wijn bij het voorgerecht hoorde en dat iedereen behalve Baha op rode wijn is overgeschakeld? Zou het wel leukvnden eens een echte tip naar mijn mol, maar zou toch eens moeten nakijken of Baha echt wel de enige was die met een glas witte wijn in beeld komt.
Gebruikersavatar

Holmes23 apr 2018, 21:18

 395
pieter-jan.jorissen schreef:Kan het niet zijn dat witte wijn bij het voorgerecht hoorde en dat iedereen behalve Baha op rode wijn is overgeschakeld? Zou het wel leukvnden eens een echte tip naar mijn mol, maar zou toch eens moeten nakijken of Baha echt wel de enige was die met een glas witte wijn in beeld komt.
Nee, Steve drinkt al rood als Baha binnenkomt .
Baha is de enige molkandidaat met witte wijn (er is wel nog familie die wit drinkt).
Gebruikersavatar

james.waker24 apr 2018, 01:13

 417
is net zoals met die stoelen bij de elimiatie...

waarom zou een ander kleur rugzak een hint zijn dat iemand de mol is.... :?: ze moeten achter een hint toch een logische uitleg kunnen geven... en die is er in dit geval niet , denk ik
Gebruikersavatar

sara.pantoja26 apr 2018, 14:40

 100
chicawah schreef:Ik zit nogvte broeden op "Someone wicked...". Volgens mij is dit echt wel een hint, maar het probleem is dat hij zowel gelinkt kan worden aan Steve als aan Lloyd. Verwarrend. Ik ga nog maar een beetje verder broeden.
Ondertussen alleen nog maar aan Lloyd dus
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9