Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2018, 14:54

 8153
sara.pantoja schreef:Ondertussen alleen nog maar aan Lloyd dus
Tenzij... tenzij... maar dit is echt wel héél vergezocht: ooit is Baha uit Iran naar België gekomen.
Eigenlijk zeg ik dit alleen maar omdat Baha nu mijn mol is en ik die wicked zo leuk vind dat ik er kost wat kost iets mee wil doen :mrgreen:
Gebruikersavatar

mollig1826 apr 2018, 19:01

 229  Bert
net vluchtig aflevering nog eens bekeken.
Baha (vd kandidaten) enige die witte wijn dronk
maar dat glas stond wel op de plaats waar joke is gaan zitten
Gebruikersavatar

Holmes26 apr 2018, 19:38

 395
mollig18 schreef:net vluchtig aflevering nog eens bekeken.
Baha (vd kandidaten) enige die witte wijn dronk
maar dat glas stond wel op de plaats waar joke is gaan zitten
Ja, maar dat konden de makers toch niet op voorhand weten ?
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen26 apr 2018, 22:20

 182
Holmes schreef:Ja, maar dat konden de makers toch niet op voorhand weten ?
Ze konden volgens mij niet weten dat al de anderen rode wijn zouden drinken. Kan het dat de fotograaf van de foto zijn glas in beeld staat?
Gebruikersavatar

masterveecee27 apr 2018, 08:45

 3547  Sven
pieter-jan.jorissen schreef:Ze konden volgens mij niet weten dat al de anderen rode wijn zouden drinken. Kan het dat de fotograaf van de foto zijn glas in beeld staat?
aha, toch nog iemand die denkt aan de fotograaf 🙂
Ik had dit ook al gedaan, maar eigenlijk vergeten van te vermelden...
Gebruikersavatar

Holmes27 apr 2018, 11:19

 395
pieter-jan.jorissen schreef:Ze konden volgens mij niet weten dat al de anderen rode wijn zouden drinken. Kan het dat de fotograaf van de foto zijn glas in beeld staat?
Nee, dat konden ze niet 100% zeker weten, maar ze konden wel afspreken dat Bahador witte wijn zou drinken.
Het kan van de cameraman of een medewerker zijn (foto is een beeld uit de aflevering). Maar laat je dat dan in de montage zitten ?
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen28 apr 2018, 00:59

 182
Holmes schreef:Nee, dat konden ze niet 100% zeker weten, maar ze konden wel afspreken dat Bahador witte wijn zou drinken.
Het kan van de cameraman of een medewerker zijn (foto is een beeld uit de aflevering). Maar laat je dat dan in de montage zitten ?
Ik dacht dat dit een foto was die op twitter was gepost en niet in de afl te zien was. Hoe zit het nu juist? Mmmm... denk je dan dat GDC op dat beeld een glas witte wijn drinkt als aanwijzing naar het glas witte wijn dat (per ongeluk) op de voorgrond staat, dat op zijn beurt een aanwijzing is naar het feit dat alleen Baha witte wijn drinkt.. en dat zou dan moeten betekenen dat Baha de mol is?

Ik denk dat dat GDC in beeld komt wanneer hij in het restaurant wacht. Hij drinkt wijn, dus wellicht de crew ook een glaasje, en daar zien we ieands glas van staan... waarom niet uit montage halen? Het is de mol... het kan maar voor verwarring zorgen bij ons 😃

..De crew lijkt me wel erg ontspannen, Kunnen ze misschien een relaxed avondje doorbrengen met de kandidaten, doordat de mol (Pieter) vanavond toch niet komt? Heeft de productie voor deze piste geopperd om te zorgen voor een gezellig samenzijn met familie in plaats van nog een psychologisch spelletje meteen na de autocinema?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 apr 2018, 08:38

 8153
pieter-jan.jorissen schreef:Ik dacht dat dit een foto was die op twitter was gepost en niet in de afl te zien was. Hoe zit het nu juist? Mmmm... denk je dan dat GDC op dat beeld een glas witte wijn drinkt als aanwijzing naar het glas witte wijn dat (per ongeluk) op de voorgrond staat, dat op zijn beurt een aanwijzing is naar het feit dat alleen Baha witte wijn drinkt.. en dat zou dan moeten betekenen dat Baha de mol is?

Ik denk dat dat GDC in beeld komt wanneer hij in het restaurant wacht. Hij drinkt wijn, dus wellicht de crew ook een glaasje, en daar zien we ieands glas van staan... waarom niet uit montage halen? Het is de mol... het kan maar voor verwarring zorgen bij ons 😃

..De crew lijkt me wel erg ontspannen, Kunnen ze misschien een relaxed avondje doorbrengen met de kandidaten, doordat de mol (Pieter) vanavond toch niet komt? Heeft de productie voor deze piste geopperd om te zorgen voor een gezellig samenzijn met familie in plaats van nog een psychologisch spelletje meteen na de autocinema?
GDC zette de foto op Instagram samen met een vergelijkbare foto uit 2016 (kettingproef). Als het er echt om ging om te wijzen op de gelijkenissen dan hadden ze voor nu wel een andere foto genomen of het glas witte wijn weggephotoshopt. Door beide foto's te posten onder het mom van "kijk nu toch eens: hoe grappig dat ik hier in net dezelfde omstandigheden zit als in 2016" kijkt iedereen naar de gelijkenissen. Maar het is het kleine verschil dat telt.
Op TV zien we hoe Gilles terwijl hij wacht enkele keren aan zijn wit wijntje nipt. Dat komt nogal nadrukkelijk in beeld. Volgens mij is dat glas witte wijn dus echt geen vergetelheidje of slordigheidje van een of ander lid van de crew.
Wat de crew betreft: slechts enkelen weten wie de mol is, dus de voltallige crew een gezellig avondje laten doorbrengen omdat de mol er niet bij is? Ik dacht het niet.
Het is ook doordat slechts enkele mensen van de crew weten wie de mol is dat het zo moeilijk is voor de makers om te communiceren met de mol.
Gebruikersavatar

Holmes28 apr 2018, 09:29

 395
pieter-jan.jorissen schreef:Ik dacht dat dit een foto was die op twitter was gepost en niet in de afl te zien was. Hoe zit het nu juist?
Dit stond op twitter :
Afbeelding

Dit was het eerste beeld van de volledige tafel dat in de aflevering te zien (28:41)
Afbeelding
Detail (stuk uit vorig beeld) :
Afbeelding

En net voor Steve het hotel binnenstapt (33:40) toont men nog eens dit beeld (is ook beeld op twitter) :
Afbeelding

Als Steve en als Baha binnenkomen krijg je geen volledig shot van de tafel meer te zien.

Zodra de andere kandidaten vertrekken vanop de parking, krijg je terug een globaal beeld uit restaurant (40:17). Het bewuste glas is (net) niet meer in beeld.
Afbeelding

Dit wordt gevolgd door een beeld waarbij Baha duidelijk zijn glas witte wijn draait (40:19)
Afbeelding

Als iedereen binnenkomt (41:49), is het glas leeg
Afbeelding
Uitsnede uit vorig beeld
Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric28 apr 2018, 12:14

 2834  Uma
Met andere woorden stond het glas al klaar voor diegene waarvan ze zeker wisten dat hij zou afkomen naar het hotel..
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen28 apr 2018, 19:19

 182
Holmes schreef:Dit stond op twitter :
Afbeelding

Dit was het eerste beeld van de volledige tafel dat in de aflevering te zien (28:41)
Afbeelding
Detail (stuk uit vorig beeld) :
Afbeelding

En net voor Steve het hotel binnenstapt (33:40) toont men nog eens dit beeld (is ook beeld op twitter) :
Afbeelding

Als Steve en als Baha binnenkomen krijg je geen volledig shot van de tafel meer te zien.

Zodra de andere kandidaten vertrekken vanop de parking, krijg je terug een globaal beeld uit restaurant (40:17). Het bewuste glas is (net) niet meer in beeld.
Afbeelding

Dit wordt gevolgd door een beeld waarbij Baha duidelijk zijn glas witte wijn draait (40:19)
Afbeelding

Als iedereen binnenkomt (41:49), is het glas leeg
[...
Super bedankt. Dit is toch weer een heel sterke hint naar Baha. Vooral omdat je zijn glas met wijn in close-up krijgt.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen28 apr 2018, 19:22

 182
Holmes schreef:Dit stond op twitter :
Afbeelding

Dit was het eerste beeld van de volledige tafel dat in de aflevering te zien (28:41)
Afbeelding
Detail (stuk uit vorig beeld) :
Afbeelding

En net voor Steve het hotel binnenstapt (33:40) toont men nog eens dit beeld (is ook beeld op twitter) :
Afbeelding

Als Steve en als Baha binnenkomen krijg je geen volledig shot van de tafel meer te zien.

Zodra de andere kandidaten vertrekken vanop de parking, krijg je terug een globaal beeld uit restaurant (40:17). Het bewuste glas is (net) niet meer in beeld.
Afbeelding

Dit wordt gevolgd door een beeld waarbij Baha duidelijk zijn glas witte wijn draait (40:19)
Afbeelding

Als iedereen binnenkomt (41:49), is het glas leeg
[...
Het lijkt alsof de twee witte wijn flessen op tafel dicht zijn terwijl er toch twee glazen met witte wijn in beeld zijn...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9