Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

lucu01 mei 2018, 07:45

 551  Sven
lucu schreef:ROOD SCHERM: de zesde-minuuthypothese wordt definitief verworpen.

Met pek en veren dus uit Rabid County. Ik ben al onderweg...


Afbeelding
DE ZESDE-MINUUTHYPOTHESE 0.0: DE KRANKZINNIGE SECONDENMINDFUCK

Te oordelen naar de vele views zagen vermoedelijk flink wat kijkers, net zoals ik, rondom de zesde minuut van aflevering 6, met de chronometer in de hand, dat de zesde-minuuthypothese opnieuw bevestigd leek te worden; het rode scherm voor JOKE moet voor velen een grote verrassing zijn geweest. Ondertussen heb ik, for what it's worth, de tabel vervolledigd, ditmaal met JOKE in het rood.

Afbeelding

Als gedurende de eerste zes afleveringen tijdens het zesde seizoen van DE MOL op dezelfde betekenisvolle tijdstippen (06:00 en 06:06) telkens dezelfde kandidaat voor de camera's opduikt, dan verwacht je dat daar een verklaring voor is.

Ik zie twee mogelijkheden:

1) ofwel is dit een extreem geval van toeval;

2) ofwel is er doelbewust gemonteerd en dan vernemen we dat hopelijk binnenkort.

Eén van de charmante aspecten van DE MOL is dat je vroeg of laat toch je cool verliest en in een tunnel belandt: je herinnert je amper hoe je erin bent gesukkeld en je hebt niet onmiddellijk een idee hoe je eruit moet geraken. En de MINDFUCK raast maar door. In het Italiaans klinkt het zo mooi: SE NON È VERO, E BEN TROVATO. Al zijn onze waarnemingen controleerbaar correct, onze conclusies kunnen er flink naast zitten.

Misschien was het allemaal andersom: niet Bahador was de 'afleider' voor Joke, maar Joke was de 'afleider' voor Baha. Tijdens de eerste aflevering verschijnt Bahador immers exact op 06:00 sharp ondergronds in beeld, blazend... Maar is hij daarom de mol?

Evengoed waren in dit zesde seizoen de zes minuten op de kandidatenfiche van JOKE - ondanks de frappante, consistente waarnemingen in afleveringen 1 tot en met 6 - helemaal geen hint en is Pascale, Pieter of Lloyd de mol. Er zijn redenen te over om hen verdacht te vinden... Pascale lag in het zesde graf: is zij de mol? 666 is het teken van Satan, dus is de vrolijk vloekende priester Pieter de mol. Of is het Lloyd, die ongetwijfeld ook meer dan één link heeft met het cijfer zes?

Veel waarschijnlijker is dat na het vijfde seizoen, waar de mol bij de openingsopdracht in de luchthaven in de vijfde wagen zat, cijfers en getallen ditmaal misschien niet eens zo een belangrijke rol spelen. Al weet je het met de hyper creatieve makers van dit programma natuurlijk nooit. Ze zijn ons altijd meer dan één stap voor en blijven verbazen.

En daarom begraven we nu de zesde-minuuthypothese en zoeken we door, zodat we - op een zuchtje van de finale - de juiste mol er alsnog kunnen uitpikken. En zelfs als dat ons niet lukt, hebben we toch weer enorm genoten van het beste tv-spektakel dat er op heel deze aardbol te vinden is en waaraan met zoveel vakmanschap en liefde is gewerkt...
R E S P E C T !


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mei 2018, 08:55

 3483  Uma
lucu schreef:DE ZESDE-MINUUTHYPOTHESE 0.0: DE KRANKZINNIGE SECONDENMINDFUCK
Je krijgt van mij een 6/10 voor het uitvoeren van dit onderzoek.
Niet omdat het slechts zoveel waard zou zijn maar omdat we nu eenmaal gebonden zijn aan 6 😉
Gebruikersavatar

lucu01 mei 2018, 16:43

 551  Sven
ex-molinator schreef:Je krijgt van mij een 6/10 voor het uitvoeren van dit onderzoek.
Niet omdat het slechts zoveel waard zou zijn maar omdat we nu eenmaal gebonden zijn aan 6 😉
Fair enough! 😂

Ik vrees dat we nog niet helemaal van de ZES verlost zijn, zie lucu @ Afl 1 - Opdracht 1: Levend begraven
Gebruikersavatar

Cedric01 mei 2018, 23:24

 2834  Uma
Valt gans de "zesde-minuuthypothese" dan niet in het water nu Joke er uit ligt?
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mei 2018, 23:40

 3483  Uma
Cedric schreef:Valt gans de "zesde-minuuthypothese" dan niet in het water nu Joke er uit ligt?
Een theorie leeft zolang er volgers zijn 😉
Gebruikersavatar

Cedric01 mei 2018, 23:54

 2834  Uma
Ze kan blijven bestaan als we ALLE "slechte gewoonten" naast elkaar leggen, misschien? Het valt sowieso wel op dat er verschillende opvallende zaken zitten hiertussen. Vooral die van Joke en Pascale sprongen in het oog...

JOKE: Overal 6 minuten te laat komen.
PASCALE: Boterhammen eten omdat ik niet graag kook.
JEFFREY: Blijven plakken als het plezant is.
LLOYD: Altijd en overal te laat komen.
PIETER: Uitstelgedrag.
KATRIEN: Weinig vergevingsgezind.
BAHADOR: Dingen vanzelfsprekend vinden.
CHANNY: Zich opjagen in futiliteiten.
KELLY: Chocolade eten en ongeduldig zijn.
STEVE: Te snel afruimen na het eten.

Toch wel een pak die met tijd te maken hebben. Ongeduldig zijn, te snel afruimen, uitstelgedrag, te laat komen, blijven plakken, ...

In elk geval, 6 minuten te laat komen is één iets, maar zoals Lloyd "altijd en overal te laat komen"... Remember het Witte Huis dat hij te laat vond? Of het baseballen waar hij voor 1 bal te laat is en dus niet klaar stond om erop te slaan? Of te laat Joke en Steve vinden in de allereerste proef? Lloyds slechte gewoonte alvast bevestigd...

Maar goed, voor hetzelfde geld is hier niets achter te zoeken..
Gebruikersavatar

lucu02 mei 2018, 00:17

 551  Sven
Cedric schreef:Ze kan blijven bestaan als we ALLE "slechte gewoonten" naast elkaar leggen, misschien? Het valt sowieso wel op dat er verschillende opvallende zaken zitten hiertussen. Vooral die van Joke en Pascale sprongen in het oog... (...) Toch wel een pak die met tijd te maken hebben. Ongeduldig zijn, te snel afruimen, uitstelgedrag, te laat komen, blijven plakken, ...

In elk geval, 6 minuten te laat komen is één iets, maar zoals Lloyd "altijd en overal te laat komen"... Remember het Witte Huis dat hij te laat vond? Of het baseballen waar hij voor 1 bal te laat is en dus niet klaar stond om erop t...

Door de exit van JOKE was het duidelijk dat de conclusie die ik had getrokken fout was, maar de gegevens waarop ik me baseerde zijn controleerbaar juist.

Met andere woorden: ofwel is het een gigantisch toeval dat er soms 2 shots in 1 seconde worden gepropt, telkens op tijdstippen die in een zesde seizoen betekenisvol kunnen zijn, ofwel wordt er iets mee gemaskeerd.

Ik bedoel: BAHADOR verschijnt in aflevering 1 op precies 00:06:00 in beeld. Dan kan je zeggen: so what? Of je kan zeggen: dat is vreemd, want samen met Pascale is hij ook de enige van wie - in de anderhalve minuut nadat GDC iedereen verwelkomd heeft -, enkel de reactie wordt getoond op zijn selectie, maar niet zijn graf. Nu er nog vier kandidaten overblijven lijkt me dat wel relevant...

Voor meer uitleg over de drie reeksen waarin de kandidaten aan ons worden geïntroduceerd, respectievelijk tijdens de autorit van GDC, na de verwelkoming en tijdens de toelichting bij de opdracht: lucu @ Afl 1 - Opdracht 1: Levend begraven
Gebruikersavatar

lucu02 mei 2018, 00:18

 551  Sven
Cedric schreef:Valt gans de "zesde-minuuthypothese" dan niet in het water nu Joke er uit ligt?
Neen. 😉
Gebruikersavatar

lucu02 mei 2018, 00:21

 551  Sven
ex-molinator schreef:Een theorie leeft zolang er volgers zijn 😉
Not quite.
Het was een hypothese waarvan de waarnemingen perfect controleerbaar zijn, maar mijn conclusie deugde niet. 😉
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10