Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Cedric28 apr 2018, 16:05

 2834  Uma
commisaris Witse schreef:Gewone taal... maar in de Statenvertaling staat dit :
20 Ziet toch, deze stad is nabij, om derwaarts te vluchten, en zij is klein; laat mij toch derwaarts behouden worden (is zij niet klein?) opdat mijn ziel leve.

Heeft niet veel meer met Joke te maken :mrgreen:
Joke is 1m81. Niet bepaald klein, zeker niet voor een vrouw 😛

@LUCU: Jij zit in een heeeeeeel grote tunnelvisie, heb ik zo de indruk 😃
Laatst gewijzigd door Cedric op 28 apr 2018, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

lucu28 apr 2018, 16:07

 551  Sven
Klaartje schreef:De link tussen die eigenaardige "overal 6 minuten te laat komen" en het feit dat Joke als eerste "de mol" uitspreekt in de eerste aflevering van het zesde seizoen, heb ik ook altijd al heel sterk gevonden en dat zou wel eens een echte hint kunnen zijn.

Dat ze altijd in beeld is rond minuut 6 en er zo een patroon te vinden is, kan een voortzetting of bevestiging daarvan zijn, maar het kan ook nog altijd toeval zijn, want het is ook niet heel precies zes minuten dat Joke overal te laat komt, er is een zekere "window", hoewel eng, maar toch.

Tja, hoeveel toeval laat je toe? De t-shirts van Jeffrey die tot drie keer toe in 1 aflevering een proef leken aan te kondigen, dat leek ook veel te veel toeval om nog van toeval te kunnen spreken. En toch was het puur toeval.

We gaan het zien morgenavond: uitkijken naar minuut 6. En koude rillingen krijgen als daar dan Joke opnieuw prominent in beeld verschijnt! Ze zijn maar met vijf meer, dus zou je kunnen zeggen d...
Opnieuw fair enough, Klaartje.

Maar als het toeval is, dan toch eentje van de orde "Jeffrey-truien-toeval-tot-de-zesde-macht".

Met één ding wat je schrijft ben ik het niet eens - en ik herhaal wat ik je eerder vandaag al schreef - : ik zal in mijn update nader toelichten waarom JOKE tijdens aflevering 6 niet in de zesde minuut prominent te zien of te horen hoeft te zijn. Als dat toch gebeurt, des te beter, maar als dat niet gebeurt maakt dat niks uit, want statistisch wordt het vanaf aflevering zes met nog slechts 5 kandidaten inderdaad erg riskant, zoals jij schrijft. Ik verwacht dan ook dat we JOKE in die zesde minuut NIET te zien of te horen zullen krijgen...

Ik verbind de zes-minutenhypothese volledig aan het scherm dat JOKE krijgt. Dat is voorlopig de enige echte objectieve test die ertoe doet.
Gebruikersavatar

lucu28 apr 2018, 16:10

 551  Sven
commisaris Witse schreef:Gewone taal... maar in de Statenvertaling staat dit :
20 Ziet toch, deze stad is nabij, om derwaarts te vluchten, en zij is klein; laat mij toch derwaarts behouden worden (is zij niet klein?) opdat mijn ziel leve.

Heeft niet veel meer met Joke te maken :mrgreen:

De Statenvertaling dateert dan ook van 1637 en is op meerdere vlakken totaal achterhaald... :mrgreen:
Gebruikersavatar

joran.steen28 apr 2018, 16:18

 16
Klaartje schreef:90 procent zekerheid is geen 100 procent. En die heb je nodig om inderdaad een volwaardige hint te zien in het verband tussen het Bijbelvers 19:20 en de Rabid Joke proef. Dus neen, I don't buy it.

De makers kunnen toch niet op voorhand weten of Baha en Lloyd bvb dat niet ook al eens gedaan hebben? En beide heren leken vol voor die envelop te gaan, zonder zich iets van de vraag die onderweg moest beantwoord worden, aan te trekken.

Een echte hint moet 100 procent kloppen of het is er waarschijnlijk geen. Mijn mening.
Hmm, goei punt Klaartje,
maar de makers hebben vooraf iedereen meermaals geïnterviewd (en evt. getest?), dus ze kunnen, naar mijn mening, iedereens fysiek vrij goed inschatten.
Het tijdsverschil tussen Joke en de anderen bij het abseilen vond ik verdacht groot.
De gekoppelde Rabid Joke proef was haar ook op het lijf geschreven. Zie jij een Bahador, Pieter of Pascale al kilometers in vlakke zon lopen? (Lloyd zou dit misschien wel kunnen).
Gebruikersavatar

lucu28 apr 2018, 16:37

 551  Sven
eveline.vanhemel schreef:Ja, goed gevonden maar ik blijf toch denken hoe ze de hele theorie van Genesys 19:20 of 26 in het programma hadden gekregen als Jeffrey en Channy hun raadsel niet hadden opgelost gekregen? Dan was de tekst nooit in de proef voorgekomen? Ze hadden ook bv. zoals Katrien en Pascale in hun kisten kunnen blijven liggen en niks doen?
Als ik me niet vergis, dan moesten Joke en Steve dat raadsel eveneens oplossen maar kregen we dat niet in beeld.

Afbeelding

Hoe dan ook, ook zonder Genesis 19:26 of 19:20 zouden er nog genoeg hints overgebleven zijn...
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2018, 16:39

 2245  Uma
joran.steen schreef:Hmm, goei punt Klaartje,
maar de makers hebben vooraf iedereen meermaals geïnterviewd (en evt. getest?), dus ze kunnen, naar mijn mening, iedereens fysiek vrij goed inschatten.
Het tijdsverschil tussen Joke en de anderen bij het abseilen vond ik verdacht groot.
De gekoppelde Rabid Joke proef was haar ook op het lijf geschreven. Zie jij een Bahador, Pieter of Pascale al kilometers in vlakke zon lopen? (Lloyd zou dit misschien wel kunnen).
Dat abseilen heeft in principe weinig met fysiek te maken, eerder met handigheid en het al eens (een paar keer) gedaan hebben.
De klopjacht Rabid Joke was inderdaad op het lijf geschreven van Joke, maar ik zou qua uithouding Bahador toch ook niet onderschatten.

Maar wat me de eerste twee afleveringen juist zo enorm deed twijfelen aan Joke als mol, was juist de constatering dat het zo'n voor de hand liggend scenario was dat Joke in die klopjachtopdracht terecht moest komen. Zo klaar en duidelijk iedereen aftroeven in het abseilen leek me juist zo verdacht, dat ik dacht: het zo weggeven zullen de makers toch wel niet doen? In het verleden ging de mol ook dikwijls lopen met vrijstellingen en dergelijke, het scheen me daarom zo voor de hand liggend dat de Mol nu ook weer die envelop zou pakken en een zo duidelijk door de makers op voorhand uitgekiend scenario zich zou afspelen. "Zo gemakkelijk zullen de makers het de kijker toch niet maken?", dat was mijn mening over de eerste twee afleveringen waarin Joke zo prominent aanwezig was. Zie ook mijn standpunt in het topic over de Theorie van Jonas "Joke is de mol (en als dat zo is konden ...enz).
Gebruikersavatar

lucu28 apr 2018, 16:41

 551  Sven
Klaartje schreef:Dat abseilen heeft in principe weinig met fysiek te maken, eerder met handigheid en het al eens (een paar keer) gedaan hebben.
De klopjacht Rabid Joke was inderdaad op het lijf geschreven van Joke, maar ik zou qua uithouding Bahador toch ook niet onderschatten.

Maar wat me de eerste twee afleveringen juist zo enorm deed twijfelen aan Joke als mol, was juist de constatering dat het zo'n voor de hand liggend scenario was dat Joke in die klopjachtopdracht terecht moest komen. Zo klaar en duidelijk iedereen aftroeven in het abseilen leek me juist zo verdacht, dat ik dacht: het zo weggeven zullen de makers toch wel niet doen? In het verleden ging de mol ook dikwijls lopen met vrijstellingen en dergelijke, het scheen me daarom zo voor de hand liggend dat de Mol nu ook weer die envelop zou pakken en een zo duidelijk door de makers op voorhand uitgekiend scenario zich zou afspelen. "Zo gemakkelijk zullen de makers het de kijker toch niet maken?", dat was mijn mening over de eerste...
Ben je nu aan het switchen of blijf je voorlopig bij Bahador?
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2018, 16:47

 2245  Uma
lucu schreef:Als ik me niet vergis, dan moesten Joke en Steve dat raadsel eveneens oplossen maar kregen we dat niet in beeld.

Afbeelding
Die pancarte die ze tonen met die vijf slotjes boven de graven van 2500 euro klopt niet. Joke en Steve moesten zelf maar 3 codes kraken om aan de telefoon en het kaartje met de code 468 te geraken.

We zien inderdaad Joke en Steve nooit bezig met het kraken van de code LOT die Jeffrey en Channy moesten kraken, maar dat komt omdat ze die dus nooit hoefden te kraken.

Daar zit volgens mij het grote misverstand. Je ziet Joke overigens, nadat ze de derde code 14679 heeft gevonden, zeggen dat er een telefoon en een kaartje in dat doosje zit. Daarna hebben Joke en Steve geen bijbelraadsel meer moeten oplossen.

Dus die pancarte klopt niet en bevat misleidende informatie.
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2018, 16:49

 2245  Uma
lucu schreef:Ben je nu aan het switchen of blijf je voorlopig bij Bahador?
Niks te switchen! Ik blijf bij Bahador (en ik hoop van Miet hetzelfde 🙂 ) totdat hij een rood scherm krijgt. 😃
Gebruikersavatar

lucu28 apr 2018, 16:54

 551  Sven
Cedric schreef:Joke is 1m81. Niet bepaald klein, zeker niet voor een vrouw 😛

@LUCU: Jij zit in een heeeeeeel grote tunnelvisie, heb ik zo de indruk 😃
@CEDRIC: Best mogelijk, Cedric. Zoals wij allemaal... Maar de ene tunnel is al comfortabeler dan de andere. 😉

BTW, jij zou een beetje beter op de verwijswoorden in een tekst moeten letten: de 'zij' in 'zij is klein' verwijst niet naar een persoon maar het stadje. :mrgreen:
Gebruikersavatar

lucu28 apr 2018, 17:01

 551  Sven
Klaartje schreef:Die pancarte die ze tonen met die vijf slotjes boven de graven van 2500 euro klopt niet. Joke en Steve moesten zelf maar 3 codes kraken om aan de telefoon en het kaartje met de code 468 te geraken.

We zien inderdaad Joke en Steve nooit bezig met het kraken van de code LOT die Jeffrey en Channy moesten kraken, maar dat komt omdat ze die dus nooit hoefden te kraken.

Daar zit volgens mij het grote misverstand. Je ziet Joke overigens, nadat ze de derde code 14679 heeft gevonden, zeggen dat er een telefoon en een kaartje in dat doosje zit. Daarna hebben Joke en Steve geen bijbelraadsel meer moeten oplossen.

Dus die pancarte klopt niet en bevat misleidende informatie.
Als die pancarte niet klopt, dan mag iemand van de productieploeg dat wel even officieel meedelen. Uit alles wat GDC tijdens de toelichting bij deze opdracht vertelt blijkt dat het een cumulatieve opdracht is. Tot nader order moeten we dus uitgaan van wat we te zien krijgen.

GDC???
Gebruikersavatar

Mateo28 apr 2018, 17:03

 870
@ Lucu:
En Lot koos er bij nader inzien voor om de (kleine) stad Zoar onder zich te laten en om met zijn dochters een grot bóven Zoar te betrekken, omwille van de veiligheid, die hij in de kleine stad niet dacht te vinden. :mrgreen:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10