Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2018, 15:40

 8153
Kleintje schreef:Ik ook: anders dan dat het duidt op Joke als mol of winnaar, kan het ook een PR-stunt zijn van uitgeverij Lannoo (ook gevestigd in Tielt) voor hun boek "De Mol".

Door iemand anders hier op het forum al eens vermeld dat Joke (omwille van haar achternaam en dezelfde woonplaats) naar alle waarschijnlijkheid ook familiebanden heeft met de oprichter van de uitgeverij.

't Is anders wel toeval dat juist uitgeverij Lannoo dat boek uitbrengt 😂
Ik denk dat de helft van Tielt Lannoo heet.
De uitgever van het boek is een van mijn beste vrienden. Hem kennende is het absoluut geen toeval dat het boek net nu uitkwam.
Gebruikersavatar

Kleintje25 apr 2018, 16:09

 125  Sven
chicawah schreef:Ik denk dat de helft van Tielt Lannoo heet.
De uitgever van het boek is een van mijn beste vrienden. Hem kennende is het absoluut geen toeval dat het boek net nu uitkwam.
Nee, zo'n dingen zijn zeker geen toeval. Qua PR is het begin van het nieuwe seizoen van de mol ook meteen het beste moment voor de release van dit boek. Ik vond het gewoon grappig dat Joke ook in Tielt woonde en ook Lannoo heet, maar ik wist uiteraard niet dat dat zo'n veel voorkomende naam was in die contreien.

Tof dat je hem zo goed kent! Jij hem op het idee gebracht een boek te schrijven over de Mol als trouwe molloot? 😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2018, 16:10

 8153
Kleintje schreef:Nee, zo'n dingen zijn zeker geen toeval. Qua PR is het begin van het nieuwe seizoen van de mol ook meteen het beste moment voor de release van dit boek. Ik vond het gewoon grappig dat Joke ook in Tielt woonde en ook Lannoo heet, maar ik wist uiteraard niet dat dat zo'n veel voorkomende naam was in die contreien.

Tof dat je hem zo goed kent! Jij hem op het idee gebracht een boek te schrijven over de Mol als trouwe molloot? 😂
Ik ken de uitgever van het boek, niet de schrijver.
Gebruikersavatar

Kleintje25 apr 2018, 16:46

 125  Sven
chicawah schreef:Ik ken de uitgever van het boek, niet de schrijver.
Oeps, verkeerd gelezen, my bad!

Om on-topic te blijven: die 6, er kan iets inzitten, het is wel opmerkelijk hoevaak die terugkomt. Maar ik heb wel het gevoel dat er meer hints in het programma lijken te zitten dan vorige jaren, ofwel toepasbaar op meerdere kandidaten (666 duivel kan ook wijzen naar Pieter)... Het is dus nog te bekijken welke hints effectief hints zijn, en welke gewoon een toeval.
Gebruikersavatar

Mateo25 apr 2018, 22:29

 870
Mogelijk hebben de negen stagiairs van dienst de opdracht gekregen om allemaal voor de aan ieder van hen toegewezen kandidaat minimaal vijf hints per aflevering te verzinnen. En nog één per kandidaat voor de verschillende promo's.

De hoofdstagiair had dan als taak om voor de Mol zélf niet meer dan vier hints per aflevering te bedenken. Om het wat moeilijker te maken.
Gebruikersavatar

lucu25 apr 2018, 22:48

 551  Sven
Kleintje schreef:Ik ook: anders dan dat het duidt op Joke als mol of winnaar, kan het ook een PR-stunt zijn van uitgeverij Lannoo (ook gevestigd in Tielt) voor hun boek "De Mol".
Nee hoor, had ik gelezen, ik dacht aan iets totaal anders.
Gebruikersavatar

lucu27 apr 2018, 23:00

 551  Sven
lucu schreef: Het viel me op dat in aflevering 1 Joke de eerste is die de woorden "de mol" uitspreekt. Dat gebeurt goed zes minuten in die aflevering. Toeval?
NET GEZIEN OP YOUTUBE...
Vodcast over de 5de aflevering met vanaf 04:51 de zesde-minuuthypothese!
Bedankt, Jolien & Jenno!

https://www.youtube.com/watch?v=1PAqDLE6eTw


BTW, ten laatste a.s. zondag om klokslag 12 uur een update van de zesde-minuuthypothese.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2018, 23:48

 8153
lucu schreef:NET GEZIEN OP YOUTUBE...
Vodcast over de 5de aflevering met vanaf 04:51 de zesde-minuuthypothese!
Bedankt, Jolien & Jenno!

https://www.youtube.com/watch?v=1PAqDLE6eTw


BTW, ten laatste a.s. zondag om klokslag 12 uur een update van de zesde-minuuthypothese.
Leuk zeg!
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2018, 10:45

 2245  Uma
lucu schreef:NET GEZIEN OP YOUTUBE...
Vodcast over de 5de aflevering met vanaf 04:51 de zesde-minuuthypothese!
Bedankt, Jolien & Jenno!

https://www.youtube.com/watch?v=1PAqDLE6eTw


BTW, ten laatste a.s. zondag om klokslag 12 uur een update van de zesde-minuuthypothese.
Ola, Lucu's zesde-minuuthypothese plots "wereldberoemd", allez, toch op YouTube!
Daar kunnen we alleen maar blij om zijn. Ook de mogelijke hint naar Bahador van Heinz (die ook in mijn persoonlijke top-3 van leuke hints staat tot nog toe) in de zwart-wit-trailer aan het begin van aflevering 5, werd terecht vermeld.

BTW, Lucu, geef een update van je hypothese niet zondag om klokslag 12h00, maar om 12h06. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 apr 2018, 13:00

 8153
Klaartje schreef:BTW, Lucu, geef een update van je hypothese niet zondag om klokslag 12h00, maar om 12h06. 😉
Volgens mij gaat hij wachten tot 18.06 u.
Of wie weet: tot 19.26 u.
😉
Gebruikersavatar

lucu28 apr 2018, 13:28

 551  Sven
Klaartje schreef:Ola, Lucu's zesde-minuuthypothese plots "wereldberoemd", allez, toch op YouTube!
Daar kunnen we alleen maar blij om zijn. Ook de mogelijke hint naar Bahador van Heinz (die ook in mijn persoonlijke top-3 van leuke hints staat tot nog toe) in de zwart-wit-trailer aan het begin van aflevering 5, werd terecht vermeld.

BTW, Lucu, geef een update van je hypothese niet zondag om klokslag 12h00, maar om 12h06. 😉
Van harte bedankt voor je reactie, Klaartje, en vooral voor je 12h06-tip, al zou ik daar als ik jou was niet te hard op rekenen. Mijn update verschijnt als die klaar is, misschien zelfs vandaag nog. Begin je pijlen maar alvast aan te scherpen! :mrgreen:

Eventuele hints op het vlak van tijdstippen laat ik over aan de monteurs, die ofwel erg veel moeite hebben gedaan om een vals spoor te creëren, ofwel hiermee doelbewust de mol hebben willen aanduiden.

Ik hoop voor jou en voor iedereen die in een andere tunnel zit, dat mijn hypothese fout is. Hypothesen dienen nu eenmaal - in de goede Popperiaanse traditie - om getoetst en verworpen te worden.

Ik ben daar zeer nuchter in: mijn hypothese valt of staat met het scherm van JOKE. Rood: dan kieper ik mijn hypothese persoonlijk de vuilnisbak in en mag jij me met pek en veren RABID COUNTY uitjagen, waar ik dan een betere hypothese zal proberen te formuleren; groen: dan verwacht ik van jou een goed onderbouwde post waarin je ontmaskert wie van de vier overgebleven kandidaten dan wèl de echte mol is... Deal? :mrgreen:

Om redenen die ik in mijn update nader zal toelichten hoeft er in de zesde aflevering omstreeks de zesde minuut zelfs niets speciaals te gebeuren, al houd ik er rekening mee dat ik hierin volkomen fout zit... Het is en blijft slechts een spel, nietwaar? 😉
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2018, 13:49

 2245  Uma
lucu schreef:Van harte bedankt voor je reactie, Klaartje, en vooral voor je 12h06-tip, al zou ik daar als ik jou was niet te hard op rekenen. Mijn update verschijnt als die klaar is, misschien zelfs vandaag nog. Begin je pijlen maar alvast aan te scherpen! :mrgreen:

Eventuele hints op het vlak van tijdstippen laat ik over aan de monteurs, die ofwel erg veel moeite hebben gedaan om een vals spoor te creëren, ofwel hiermee doelbewust de mol hebben willen aanduiden.

Ik hoop voor jou en voor iedereen die in een andere tunnel zit, dat mijn hypothese fout is. Hypothesen dienen nu eenmaal - in de goede Popperiaanse traditie - om getoetst en verworpen te worden.

Ik ben daar zeer nuchter in: mijn hypothese valt of staat met het scherm van JOKE. Rood: dan kieper ik mijn hypothese persoonlijk de vuilnisbak in en mag jij me met pek en veren RABID COUNTY uitjagen, waar ik dan een betere hypothese zal proberen te formuleren; groen: dan verwacht ik van jou een goed onderbouwde post waarin je ontmaskert ...
Ik hoop eigenlijk ook dat Joke er nog niet uitgaat volgende aflevering, want ik denk dat ze het spel gaat winnen. Als ze rood krijgt, dan moet je hypothese naar de vuilbak, maar of ik dan kan garanderen dat ik daarna met een goed onderbouwde post ga kunnen komen waarin ik de echte mol ga ontmaskeren, dat kan ik niet garanderen. Er zijn bijna evenveel aanwijzingen voor het Molschap van Pieter, Baha, Lloyd en Pascale.

Wat ik wel beloof is: als Bahador er niet uitgaat in aflevering 6, dan ga ik alsmaar meer hopen dat hij de Mol is en dat Joke wint. Want ze heeft al zoveel keer fanatiek voor eigen voordeel (pasvragen, vrijstelling) geld uit de pot gehouden, dat ik niet zou willen dat iemand anders dan Joke met de pot zou gaan lopen, want die pot had zoveel meer kunnen bevatten voor de uiteindelijke winnaar/winnares als Joke niet zo fanatiek La Chica Competitiva had uitgehangen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10