Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

lucu22 apr 2018, 12:13

 551  Sven
Ik baseer mijn zesde-minuuthypothese op de kandidatenfiche van Joke.

Afbeelding

Het viel me op dat in aflevering 1 Joke de eerste is die de woorden "de mol" uitspreekt. Dat gebeurt goed zes minuten in die aflevering. Toeval?

Daarom ging ik bij de eerste vier afleveringen na wat er omstreeks de zesde minuut getoond en/of gezegd wordt: zijn er bruuske overgangen naar Joke, is ze in beeld, wordt er over haar gesproken, enzovoort.

Voor de eerste vier afleveringen vond ik alvast een aantal opmerkelijke dingen die ik hier graag met jullie deel. Vanavond kunnen we met zijn allen deze hypothese toetsen voor aflevering 5.

In AFLEVERING 1 zijn omstreeks de zesde minuut eerst Pieter en Bahador te zien, Bahador zelfs exact op 06:00. Een fractie later horen we Joke het in memoriam van Steve voorlezen. Even later krijgen we haar en Steve ook te zien, terwijl Joke nog steeds voorleest: dat is op exact 06:06. Op 06:11 is het Joke die als eerste van de kandidaten de woorden "de mol" uitspreekt.

Afbeelding

Afbeelding

AFLEVERING 2 begint met de RABID JOKE-opdracht. Hier gebeurt er iets opmerkelijks in het tijdsinterval 05:59-06:00: onmiddellijk nadat GDC aan de kandidaten heeft meegedeeld dat Joke met de jokers kan doen wat ze wil, weerklinkt de galm van een klok. Die stopt als GDC de kandidaten succes toewenst.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In AFLEVERING 3 is omstreeks de zesde minuut de piñata-opdracht volop bezig: Joke moet de muziekfragmenten herkennen en Steve stuurt Jeffrey aan. Van 05:57 tot 06:00 krijgen we Joke in beeld.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In aflevering 4 gaat het beeld omstreeks 05:57 erg abrupt van de fietsende Pieter en Lloyd naar het park waar Joke, Pascale en Bahador aan een nieuw raadsel beginnen. Joke is de eerste die door GDC genoemd wordt en is ook de eerste van de drie kandidaten die we aan het woord horen: "Hier ligt Mexico!". Terwijl deze woorden weerklinken - exact op 06:06 - krijgen we eerst een slapende man op een bank in beeld, een fractie later zien we de drie kandidaten aan het werk.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afwachten nu of er ook in de volgende afleveringen vreemde dingen gebeuren omstreeks de zesde minuut...
Gebruikersavatar

Cedric22 apr 2018, 12:45

 2834  Uma
Nice. Ik heb die "overal 6 minuten te laat komen" ook steeds wat 'raar' gevonden, net als Pascale haar boterhammen. Omdat ik Joke niet verdenk, heb ik er echter verder geen aandacht aan besteed. Blij dat iemand het toch deed 🙂

Het paste natuurlijk wel net weer in mijn tunnelvisie dat in aflevering 1 na 6 minuten Baha in beeld komt blijkbaar. (Dat screenshot had er dan toch ook bij gemogen, jij censurerende snoodaard 😛 .)
Andere zaken.. Eerder 'randgevallen', toch? Joke is te zien in de seconden voor of na de 6 minuten rond, maar niet op die seconde. Anderzijds ga ik er van uit dat je de afleveringen online hebt herbekeken terwijl het op TV misschien net wat anders was..

Als ik het goed begrijp, gebeurt op exact 6'00":
- afl 1: Baha
- afl 2: Gilles wenst iedereen succes
- afl 3: Joke, Bon Jovi en Chris Martin
- afl 4: de fontein?

Persoonlijk zou ik dan enkel de 6'00" van de eerste aflevering meerekenen 😃
Gebruikersavatar

lucu22 apr 2018, 13:05

 551  Sven
Cedric schreef:Als ik het goed begrijp, gebeurt op exact 6'00":
- afl 1: Baha
- afl 2: Gilles wenst iedereen succes
- afl 3: Joke, Bon Jovi en Chris Martin
- afl 4: de fontein?

Persoonlijk zou ik dan enkel de 6'00" van de eerste aflevering meerekenen 😃

Je hebt het alvast gedeeltelijk begrepen: mij gaat het om wat er omstreeks 06:00 gebeurt. Jij maakt er een "wat-gebeurt-er-exact-op-06:00"-theorie van, maar dat is duidelijk niet in overeenstemming met wat ik schreef. :?

Mijn hypothese is ook maar één van de vele die hier de revue passeren maar eentje die we reeds vanavond kunnen toetsen. Als Joke er vandaag uitgaat en/of als er omstreeks 06:00 niks speciaals rond Joke te zien of te horen is, dan kunnen we deze hypothese de vuilnisbak inkieperen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

james.waker22 apr 2018, 13:54

 417
pieter-jan.jorissen schreef:Weet iemand waarom baha in aflevering 2 een windel rond zijn linkerhand heeft?
idem bij lloyd , wellicht de hand gekwetst bij het abseilen

wat deze theorie betreft, de meeste mensen kijken op hun tv en dan zie je de minuten/seconden niet meelopen natuurlijk, dus ik weet niet of ze dergelijke hints er zouden durven insteken
Gebruikersavatar

Mateo22 apr 2018, 15:13

 870
lucu schreef:Je hebt het alvast gedeeltelijk begrepen: mij gaat het om wat er omstreeks 06:00 gebeurt. Jij maakt er een "wat-gebeurt-er-exact-op-06:00"-theorie van, maar dat is duidelijk niet in overeenstemming met wat ik schreef. :?

Mijn hypothese is ook maar één van de vele die hier de revue passeren maar eentje die we reeds vanavond kunnen toetsen. Als Joke er vandaag uitgaat en/of als er omstreeks 06:00 niks speciaals rond Joke te zien of te horen is, dan kunnen we deze hypothese de vuilnisbak inkieperen. :mrgreen:
Of misschien nog niet, want mogelijk zijn dankzij jouw opmerkingsgave de monteurs nu als de bliksem bezig om ervoor te zorgen dat we rond minuut 6 iets anders in beeld krijgen. 😉
Gebruikersavatar

lucu22 apr 2018, 15:58

 551  Sven
Mateo schreef:Of misschien nog niet, want mogelijk zijn dankzij jouw opmerkingsgave de monteurs nu als de bliksem bezig om ervoor te zorgen dat we rond minuut 6 iets anders in beeld krijgen. 😉
Who knows? Anything is possible... 😎

I doubt it though.
In that case I sincerely hope I didn't ruin their Sunday afternoon... 😂
Gebruikersavatar

Frolva22 apr 2018, 16:19

 2204
lucu schreef:Je hebt het alvast gedeeltelijk begrepen: mij gaat het om wat er omstreeks 06:00 gebeurt. Jij maakt er een "wat-gebeurt-er-exact-op-06:00"-theorie van, maar dat is duidelijk niet in overeenstemming met wat ik schreef. :?

Mja, kan je met 'omstreeks 06:00' niet alles bewijzen?
Als je begint op 05:01 (begin van de 6de minuut) en eindigt op 06:59 en daar vrij uit mag kiezen, dan zijn er tal van theorieën mogelijk, lijkt me. 😉
Gebruikersavatar

lucu22 apr 2018, 16:55

 551  Sven
Frolva schreef:Mja, kan je met 'omstreeks 06:00' niet alles bewijzen?
Als je begint op 05:01 (begin van de 6de minuut) en eindigt op 06:59 en daar vrij uit mag kiezen, dan zijn er tal van theorieën mogelijk, lijkt me. 😉
Goede opmerking.

Ik preciseer: van de 120 seconden waaruit ik theoretisch allerlei gebeurtenissen, uitspraken e.d. zou kunnen putten, gebruik ik slechts een tijdspanne van maximum 18 seconden, nl. 05:53 in AFL2, 06:11 in AFL 2.

Dat komt dus neer op slechts 15% van de totale theoretische tijdspanne en dat in vier afleveringen. Dat lijkt me niet overdreven.

Of mijn hypothese klopt is een heel andere zaak. Misschien wordt die vanavond al onderuitgehaald als Joke een rood scherm krijgt of als er omstreeks 06:00 (lees: het 18 secondeninterval) niks speciaals te melden valt... 🙂
Gebruikersavatar

JKpowned22 apr 2018, 17:19

 259
Wat je zou kunnen zeggen is dat 19:26 eigenlijk iets met 19:20 is maar 6 minuten te laat werd 19:26.
Ik had hier eerder nog niet aan gedacht maar een rat in Mexico betekend vaak een dief en Joke was tot slot de beste dief van het land (rat van de basketbal proef). Het kan natuurlijk ook doelen op een rat (iemand die iets verklikt aan de politie) net zoals je een mol kan hebben binnen een organisatie.
Gebruikersavatar

lucu22 apr 2018, 17:54

 551  Sven
lucu schreef: Ik preciseer: van de 120 seconden waaruit ik theoretisch allerlei gebeurtenissen, uitspraken e.d. zou kunnen putten, gebruik ik slechts een tijdspanne van maximum 18 seconden, nl. 05:53 in AFL2, 06:11 in AFL 2.)
CORRECTIE: met een tijdspanne van maximum 18 seconden bedoel ik natuurlijk de tijdstippen 05:53 uit aflevering 2 en 06:11 uit aflevering 1.

For what it's worth...
Gebruikersavatar

Mateo22 apr 2018, 18:37

 870
JKpowned schreef:Wat je zou kunnen zeggen is dat 19:26 eigenlijk iets met 19:20 is maar 6 minuten te laat werd 19:26.
Ik had hier eerder nog niet aan gedacht maar een rat in Mexico betekend vaak een dief en Joke was tot slot de beste dief van het land (rat van de basketbal proef). Het kan natuurlijk ook doelen op een rat (iemand die iets verklikt aan de politie) net zoals je een mol kan hebben binnen een organisatie.
Moet er dan misschien gekeken worden naar beelden op minuut 19:20 in plaats van circa 06:00?

Ik zie in het bericht van JK hieronder dat ik me vergiste: ik zag de secondes voor minuten aan. Suf. 't Zal de warmte wel zijn... dus dan zou het inderdaad minuut 13 kunnen zijn (en 26 secondes..). 😉
Laatst gewijzigd door Mateo op 22 apr 2018, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

lucu22 apr 2018, 18:43

 551  Sven
Mateo schreef:Moet er dan misschien gekeken worden naar beelden op minuut 19:20 in plaats van circa 06:00?

Ik vermoed dat JKpowned met 19:20 eigenlijk 13:26 bedoelt, dat is 6 minuten vroeger dan het mysterieuze 19:26.
JKpowned?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10