Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Taupe07724 apr 2018, 09:26

 767  Yens
chicawah schreef:De bijbel en het zout!
Wordt bij het doopsel geen zout op de tong van de boreling gelegd?
Geboorte, huwelijk (van Jefrrey en Katrien), dood... de cirkel is rond.
Pieter aan tafel als Jezus bij het laatste avondmaal, Pieter die bij de lucha op de touwen staat met zijn armen als Jezus aan het kruis, een van de uitzendingen op pasen en een ander op pinsteren...

Stop! Mijn fantasie slaat nu helemaal op hol! :?
Een aantal zaken zijn wellicht te ver gezocht. Maar dat blauw-zwart dat Marjan opmerkte is een ongelooflijke vondst.
In Mexico eren ze de doden meer dan hier. Er zijn ook bekende thema's zoals las Muertos etc.
Pieter heeft het over begrafenis en dat hij nu weet hoe hij zich voelt in afl. 1. In afl2 heb je "Joke is dood. Is joke dood?"
Wellicht zit er wel in elke afl iets maar heb ik me tot op heden niet gefocust op Pieter.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 09:48

 8153
Taupe077 schreef:maar heb ik me tot op heden niet gefocust op Pieter.
Ik ook niet, tenzij om te lachen met zijn vloeken en zijn humoristische uitspraken en zijn lucha tegen Baha.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 09:49

 8153
💡 Dat ene glas wijn dat op de lege tafel stond... De beker wijn op het altaar (maar moest het dan geen rode zijn)?

O jee, mannekes! Gaan we nu niet total loss? :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 09:50

 8153
Dit topic mag intussen wel van naam veranderen in "Verborgen hints naar Pieter"...
Gebruikersavatar

Cedric24 apr 2018, 10:02

 2834  Uma
masterveecee schreef:wie zegt dit?

Ontopic: wel goed opgemerkt!
Als ik me goed herinner, was het Joke die dat zei
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2018, 10:05

 3423  Yens
masterveecee schreef:wie zegt dit?

Ontopic: wel goed opgemerkt!
Volgens mij is het Joke die dit zegt.
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2018, 10:07

 3423  Yens
Cedric schreef:Als ik me goed herinner, was het Joke die dat zei
Je was me voor 🙂.
Gebruikersavatar

thomas.peire24 apr 2018, 14:17

 2
Als we de kleuren zwart, blauw (en geel zie topic Geel , Geel steeds maar geel) kunnen linken aan onze mol, dan is Pascale toch wel verdacht deze aflevering.

Afbeelding
Gebruikersavatar

tom.vanratingen24 apr 2018, 14:44

 50
marjan.bert schreef:Goedenavond!
Ik maakte me speciaal lid om jullie aandacht te vestigen op iets wat me in deze opdracht opviel. Als GDC tussen de filmfragmenten presenteert (op het scherm) dan draagt hij afwisselend een blauw en een zwart t-shirt onder zijn blazer. Blauw-zwart doet me denken aan club Brugge. Pieter is priester in het bisdom Brugge. Het kan natuurlijk ook iets anders betekenen, maar het is objectief dat zijn t-shirt van kleur veranderde.
Groeten,
Marjan
Hij is niet enkel priester in Brugge. Volgens een artikel op VRT nieuws is hij ook nog eens supporter van Club Brugge. Ondertussen graaf ik verder in mijn tunnelvisie, wens me succes!


Afbeelding
Het volledige artikel vind je op https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03/19 ... r-lijken-/
Gebruikersavatar

bert.kemerlinckx24 apr 2018, 14:52

 1
Kampioenen olé olé! Nee maar zit wel iets in deze hint
Gebruikersavatar

tom.vanratingen24 apr 2018, 15:58

 50
chicawah schreef:💡 Dat ene glas wijn dat op de lege tafel stond... De beker wijn op het altaar (maar moest het dan geen rode zijn)?

O jee, mannekes! Gaan we nu niet total loss? :mrgreen:
Ja we gaan helemaal loss! Vergeet trouwens het woordje achterstand niet, dat zomaar zou kunnen verwijzen naar Pieter die als enige achterblijft op autocinema Coyote :mrgreen:
Gebruikersavatar

masterveecee24 apr 2018, 16:55

 3547  Sven
en de "doelpuntmaker" anagram van de basket in de Mariachi-proef
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7