Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Mateo25 apr 2018, 23:47

 870
Ik heb hier ergens (ik weet echt niet meer waar) op het forum een tijdje terug de opmerking geplaatst: 'Baha noemt het getal 26 bij de spiegelopdracht (ed.: nadat hij eerder een kind, dat tien zei, verbeterde).'
Ik geloof niet dat daar iemand op gereageerd heeft... niet zo verbazingwekkend.

Dan nu maar wat duidelijker:
Baha lijkt eerst niet te verstaan dat 'diez' (geroepen door bovengenoemd kind) tien betekent, waarna hij er snel 'negen' van maakt. De cijfers 9 en 10 worden dus achter elkaar genoemd.

Tien plus negen = negentien.
En vervolgens begrijpt onze Baha opeens heel goed wat Spaans is voor zesentwintig.. Het lijkt in ieder geval zo of een van de kinderen dat getal noemt. Hij noemt zelf dat getal ook en naar mijn idee wordt het nogal plompverloren en op een (in ieder geval voor mij) niet zo logisch moment door hem geopperd. Alsof het afgesproken was, dat hij dit getal in deze context noemen moest.

19: 26.

Hoewel ik er alles aan heb gedaan, om niet meteen voor zoete koek te slikken dat de stand van de wijzers op zijn horloge 19: 26 uur aangeeft, omdat ik niet weer in de 'hintenval' wil trappen, lijkt me dit opnieuw voorkomen van de getallen 19 en 26 niet geheel toevallig. 😉
Gebruikersavatar

Frolva26 apr 2018, 08:49

 2204
Mateo schreef:'hintenval'

Maar ga je er nu niet van uit dat er een kind was dat de opdracht kreeg om 'negen' te zeggen bij het buitenkomen uit het spiegelpaleis?
Of dat Baha heeft gewacht tot er iemand een getal zei, om dan zelf een ander getal te noemen zodat het totaal 19 zou zijn?

Volgens mij volgen de 'negen' en 'tien' elkaar zo snel op (bijna tegelijkertijd) dat de tweede piste weinig waarschijnlijk is.
Gebruikersavatar

Mateo26 apr 2018, 10:42

 870
De topics hier beginnen aardig op een spiegeldoolhof te lijken.


De kinderen kwamen niet uit de lucht vallen. Ze hebben kennisgemaakt met leden van de crew en hebben naar alle waarschijnlijkheid vooraf instructies gekregen bij wie ze moeten zijn en wat er staat te gebeuren. Ze kennen dus één of meer crewleden, mogelijk ook wel de goed ingelichte cameravrouw (bijvoorbeeld) die in de spiegeldoolhof de opnames maakt.

De kinderen waren bijzonder volgzaam, viel mij op (heel volgzaam zijn behoorde, neem ik aan, tot de instructies tevoren!) dus wanneer zo'n cameravrouw of een ander bij hen bekend crewlid tegen dat ene jochie heeft gezegd: 'Roep even het getal negen naar Baha', heeft ie dat zonder mankeren gedaan.