Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Klaartje30 apr 2018, 12:25

 2245  Uma
Dat limoengroen doet zelfs pijn aan mijn ogen! 🙂

Zeer opvallend kleurverschil inderdaad met andere groene schermen, al toont topicstarter in zijn eerste post ook meteen aan dat de intensiteit van het groen ook in andere afleveringen niet altijd dezelfde is.

Als het een hint is naar de Mol, is het wel een weggever vind ik. Dan was het heel licht aangepaste mollogo in het seizoen met Mol Gilles toch vele malen subtieler.

Het zou ook aan het gebruikte scherm kunnen liggen (misschien hebben ze hier een andere monitor gebruikt?) of aan de instellingen van de camera die wordt gebruikt bij de opname? (dat is voor mij maar een gissing, want ik ken van dergelijke technieken zo goed als niks 🙂 ).

Het is zeer opvallend, maar weinig subtiel.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh30 apr 2018, 12:33

 344  Sven
eveline.vanhemel schreef:Lijkt me ook de meest realistische piste. Ook al omdat een hint in het eliminatiescherm van de mol al eens gebruikt is. Het zou maar flauw zijn als ze dat opnieuw zouden doen 🙂.
Maar ik neem aan dat de monitor met de crew mee reist, dus altijd dezelfde is. En dus altijd dezelfde kleuren zal laten zien. Natuurlijk is het per omgeving wisselend maar niet zo extreem als we nu zien.
Gebruikersavatar

Kleintje30 apr 2018, 22:05

 125  Sven
Wat zeker is, is dat ze in post het contrast verhoogd hebben net voor het eliminatiescherm te zien is, dit zowel bij Pascale als bij Joke. Niet zeker of dat dan is om een hint aan te duiden (het groen feller groen te maken), of om een andere reden. Als het om een andere reden is, vind ik het wel vreemd dat ze deze contrastverhoging niet in het algemeen hebben toegepast.

Contrastverschil is het best te zien als je op de pilaar naast Gilles let:

Afbeelding

Afbeelding





Afbeelding

Afbeelding


Daarnaast wordt het groene scherm weergeven zoals meestal een rood scherm wordt weergeven (met een 'schokkende' duim ipv een lichtbulb). Het is moeilijk te verwoorden, maar meestal wordt de overgang van naam naar groen scherm gedaan aan de hand van een soort 'lichtbulb' die bijna de hele duim vult. De overgang van raam naar rode duim wordt gedaan door het schokken van de logo's. Nu, bij deze eliminatie, wordt het groene scherm al schokkend weergeven en het rode scherm heeft zelfs geen overgang. Kan ook gewoon toeval zijn, maar ik vind het vreemd dat de productie hier niet consistent in zou zijn...
Gebruikersavatar

james.waker01 mei 2018, 15:19

 417
Klaartje schreef:Dat limoengroen doet zelfs pijn aan mijn ogen! 🙂

Zeer opvallend kleurverschil inderdaad met andere groene schermen, al toont topicstarter in zijn eerste post ook meteen aan dat de intensiteit van het groen ook in andere afleveringen niet altijd dezelfde is.

Als het een hint is naar de Mol, is het wel een weggever vind ik. Dan was het heel licht aangepaste mollogo in het seizoen met Mol Gilles toch vele malen subtieler.
aan dat aangepast mol logo bij gilles was een uitleg verbonden (gesloten doolhof) ...

een limoengroen afvalscherm, oké, ik ziet het ... maar ik weet niet goed wat daar aan uit te leggen is of hoe dit kan gekoppeld worden aan de mol
Gebruikersavatar

Mateo01 mei 2018, 23:14

 870
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... jdkrachten

Valt hier iets uit te halen, wat de kleur limoengroen betreft?
Pascale werd de eerste vrouwelijke commandant op een Belgisch marineschip, als luitenant-ter-zee. Ik meen dat ze in een gesprekje met haar zoon de rang 'majoor' noemde (haar zoon 'gaf' haar een lagere rang en zij verbeterde hem).

Ik weet niet veel van militaire rangen, maar bijgaande afbeelding bevat een esculaap. Pascale heeft geen medische achtergrond, meen ik. Maar misschien kan iemand anders iets met de lijst voorbeelden van militaire rangen uit bovenstaande link.

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2018, 11:04

 8153
Mateo schreef:https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... jdkrachten

Valt hier iets uit te halen, wat de kleur limoengroen betreft?
Pascale werd de eerste vrouwelijke commandant op een Belgisch marineschip, als luitenant-ter-zee. Ik meen dat ze in een gesprekje met haar zoon de rang 'majoor' noemde (haar zoon 'gaf' haar een lagere rang en zij verbeterde hem).

Ik weet niet veel van militaire rangen, maar bijgaande afbeelding bevat een esculaap. Pascale heeft geen medische achtergrond, meen ik. Maar misschien kan iemand anders iets met de lijst voorbeelden van militaire rangen uit bovenstaande link.

Afbeelding
Alleen de medische dienst heeft groen (maar niet limoen) met een esculaap. Ze dragen ook een groen uniform - mijn schoondochter heeft, als kinesiste bij Defensie, een prachtig donkergroen deux-pièceke en een embleem (of hoe ze dat ding ook noemen) met een esculaap. De marine heeft een blauw uniform en blauw embleem (dus Pascale zal een prachtig donkerblauw deux-pièceke hebben).
Gebruikersavatar

Jansen02 mei 2018, 11:22

 3423  Yens
chicawah schreef: De marine heeft een blauw uniform en blauw embleem (dus Pascale zal een prachtig donkerblauw deux-pièceke hebben).
Klopt helemaal 😛 Links Pascale in haar blauw deux-pièceke 😃

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2018, 11:26

 8153
eveline.vanhemel schreef:Klopt helemaal 😛 Links Pascale in haar blauw deux-pièceke 😃

Afbeelding
Die rechts heeft strepen en Pascale heeft strepen met een krullewies. Daaraan kan je hun graad herkennen. Pascale met haar krullewies is hoger in rang dat diegene die alleen strepen heeft. Er zijn ook chevrons en dubbele chevrons en weet ik wat nog allemaal. Mijn schoondochter heeft me dat eens allemaal uitgelegd, en ook de rangorde van de graden, maar ik sla alles door elkaar.
Bovendien zijn er nog verschillen tussen landmacht, luchtmacht, marine en medische dienst.
Gebruikersavatar

Jansen02 mei 2018, 11:34

 3423  Yens
chicawah schreef:Die rechts heeft strepen en Pascale heeft strepen met een krullewies. Daaraan kan je hun graad herkennen. Pascale met haar krullewies is hoger in rang dat diegene die alleen strepen heeft. Er zijn ook chevrons en dubbele chevrons en weet ik wat nog allemaal. Mijn schoondochter heeft me dat eens allemaal uitgelegd, en ook de rangorde van de graden, maar ik sla alles door elkaar.
Bovendien zijn er nog verschillen tussen landmacht, luchtmacht, marine en medische dienst.
Klopt helemaal 🙂. Foto komt van de website van defensie:
https://www.mil.be/nl/artikel/nieuwe-co ... -de-crocus
Met volgend onderschrift:
De mijnenjager M917 Crocus heeft een nieuwe commandant: luitenant-ter-zee eerste klasse Helena Vande Gaer. Zij volgt luitenant-ter-zee eerste klasse Vincent Van Haesendonck op, die nu aan de slag gaat bij de staf van de Marinecomponent.

Luitenant-ter-zee eerste klasse Vande Gaer werd officieel aangesteld door korvetkapitein Pascale Van Leeuwen, hoofd van de afdeling Mine Counter Measures. Die plechtigheid vond plaats op dinsdag 29 augustus op de marinebasis van Zeebrugge, in aanwezigheid van divisieadmiraal Wim Robberecht en heel wat genodigden.
Gebruikersavatar

Klaartje02 mei 2018, 11:45

 2245  Uma
eveline.vanhemel schreef:Klopt helemaal 😛 Links Pascale in haar blauw deux-pièceke 😃

Afbeelding
Aha, de Mol in vol ornaat, amper 2 maanden voor het vertrek naar Mexico!

Zit GDC of iemand van het kernteam van de makers daar niet ergens in de tribune? 🙂
Gebruikersavatar

Frolva02 mei 2018, 11:51

 2204
Klaartje schreef:Zit GDC of iemand van het kernteam van de makers daar niet ergens in de tribune? 🙂
Ik herken enkel Kapitein Winokio, denk ik. Geen idee of die in het kernteam zit.

:mrgreen: