Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

james.waker30 apr 2018, 09:32

 417
ex-molinator schreef:Maar eigenlijk is het de bedoeling van de mol om zijn/haar molgehalte zo laag mogelijk te laten uitschijnen, al is het door opvallend overdreven te mollen, of net bijzonder fanatiek te proberen onmogelijke opdrachten te laten slagen, of gewoon door nonchalant door het spel te gaan.
Molgehalte is een moeilijk te definiëren begrip.
oké, mee eens, vandaar dat het interessant kan zijn om op zoek te gaan naar ONmols gedrag, ttz acties die rechtstreeks voor geld zorgen bv in vorige aflevering terug gaan naar dat spiegelpaleis... waarom zou het mol dat doen?! om de verdenking van zich af te spelen? dat kan ja... ik zou alles eens moeten herbekijken en haar beter in de gaten houden want eigenlijk is het wel een onopvallende kandidate in vergelijking met bv baha of lloyd of pieter of joke. in haar graf liggen te liggen vond ik nu ook niet bepaald een molse opening, anderzijds zit een mol graag onder de grond natuurlijk, maar toch.... die gele amulette blijft natuurlijk ook iets raar...
Gebruikersavatar

james.waker30 apr 2018, 09:33

 417
eveline.vanhemel schreef:Ze weten op dit ogenblik toch niet wie de winnaar van het spel is? Wat wel kan is dat op basis van de uitslag van de eliminatieproef het scherm groener kleurt omdat iemand de meeste vragen juist heeft. Ofwel is Pascale de mol :mrgreen: Om te weten of dit werkelijk een hint is, zouden we in de vorige afleveringen moeten kijken of er dan ook afwijkingen zijn bij het scherm van Pascale.
hoogst waarschijnlijk is dat limoenscherm er achteraf in gemonteerd en hebben de kandidaten daar een gewoon groen scherm gezien
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 10:01

 3423  Yens
james.waker schreef:hoogst waarschijnlijk is dat limoenscherm er achteraf in gemonteerd en hebben de kandidaten daar een gewoon groen scherm gezien
Euh... als de productie zoiets doet, lijkt me dat toch allesbehalve normaal. Ik geloof wel dat er met beelden wordt gespeeld in de zin van dat bepaalde dingen meer worden uitvergroot om te misleiden. Maar letterlijk beelden gaan aanpassen om kijkers in een andere richting te sturen, daar geloof ik niet in.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh30 apr 2018, 10:02

 344  Sven
eveline.vanhemel schreef:Euh... als de productie zoiets doet, lijkt me dat toch allesbehalve normaal. Ik geloof wel dat er met beelden wordt gespeeld in de zin van dat bepaalde dingen meer worden uitvergroot om te misleiden. Maar letterlijk beelden gaan aanpassen om kijkers in een andere richting te sturen, daar geloof ik niet in.
Ik denk het ook niet maar als het voor de kandidaten ook te zien is, dan gaat het toch opvallen denk ik. En zo moeilijk is het niet, je kan gewoon de kleur aanpassen in post productie. De kleurwaarde is groen en al best een vlakke kleur waardoor de waarde makkelijk aan te passen is.
Gebruikersavatar

Kleintje30 apr 2018, 10:11

 125  Sven
Inderdaad niet zo heel moeilijk te doen in postproductie.

Ik denk niet dat ze zoiets zouden doen bij de kandidaten, dat valt meteen op. Alléja, ik had het toch meteen gezien. Tenzij ze de kleur groen subtiel laten afhangen van het aantal juiste antwoorden: want we zien ook een kleurverschil tussen het groen van Steve bij de eliminatie van Katrien en het groen van Lloyd en Joke bij de eliminatie van Steve: hoe groener, hoe juister? En felgroen voor de winnaar, of de mol omdat die sowieso 100% juist is wie de mol is? (De mol weet ook dat hij zelf de mol is natuurlijk)

Vergelijken met andere eliminatieschermen is moeilijk, aangezien dit de eerste keer is dat Pascale een eliminatiescherm te zien kreeg. (Of ben ik mis?)
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 10:20

 3423  Yens
Kleintje schreef:Vergelijken met andere eliminatieschermen is moeilijk, aangezien dit de eerste keer is dat Pascale een eliminatiescherm te zien kreeg. (Of ben ik mis?)
Inderdaad, vroeg het me ook al af of ze tevoren al eens een eliminatiescherm te zien heeft gekregen. Toch ook wel vreemd als dit zo zou zijn, niet?
Gebruikersavatar

Social30 apr 2018, 10:23

 353  Uma
Ik denk dat de kandidaten zoiets eigenlijk wel kunnen missen. Ze zitten daar nogal vol van de stress, het zou in die situatie aan hen voorbij kunnen gaan.
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 10:43

 3423  Yens
Social schreef:Ik denk dat de kandidaten zoiets eigenlijk wel kunnen missen. Ze zitten daar nogal vol van de stress, het zou in die situatie aan hen voorbij kunnen gaan.
Zeker, en gisteren helemaal. Er was ook geen referentiepunt met andere kandidaten in deze aflevering. Mij was het alleszins niet opgevallen dat het scherm opvallend groener was tov de vorige afleveringen.
Gebruikersavatar

Kleintje30 apr 2018, 11:04

 125  Sven
commisaris Witse schreef:Zie : commisaris Witse @ Volgorde groene schermen
Aha, dan toch. En dan kreeg ze dit scherm:
Afbeelding

Het valt me, buiten de felgroene kleur, ook op dat het logo 'verplaatst' wanneer het erop komt. Dat zien jullie in mijn eerste screenshot, maar heb het hieronder nog eens tesamen met haar ander eliminatiescherm gezet.

Normaal bij de eliminatie komt het logo erop tesamen met een "lichtbulb" die het logo vult. Nu kwam het er al 'dansend' op.

Zie je het verschil tussen de 2?
Afbeelding
Afbeelding


Wat dat ook moge betekenen ... (al dansend begeef ik me door de eliminaties? 😂 YMCA? )
Gebruikersavatar

joachim.morrens30 apr 2018, 11:43

 200  Yens
Misschien lag het gewoon aan de monitor? Was het rood van Joke anders dan het rood in de vorige afleveringen? 🙂 Ik denk dat dat de eerste vraag is om ons te stellen?
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 12:21

 3423  Yens
joachim.morrens schreef:Misschien lag het gewoon aan de monitor? Was het rood van Joke anders dan het rood in de vorige afleveringen? 🙂 Ik denk dat dat de eerste vraag is om ons te stellen?
Lijkt me ook de meest realistische piste. Ook al omdat een hint in het eliminatiescherm van de mol al eens gebruikt is. Het zou maar flauw zijn als ze dat opnieuw zouden doen 🙂.