Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Athika.dp07 mei 2018, 07:07

 13  Sven
O ja, de letters die Lloyd vormde op de boot bij het raden naar het woord: D B M K S, zouden die staan voor: De Bel Mark Koning Schavelingh?

Misschien ver gezocht, misschien ook niet?
Gebruikersavatar

james.waker07 mei 2018, 09:01

 417
han.depraeter schreef:O ja, de letters die Lloyd vormde op de boot bij het raden naar het woord: D B M K S, zouden die staan voor: De Bel Mark Koning Schavelingh?

Misschien ver gezocht, misschien ook niet?
zou kunnen aangezien ze op zoek waren naar een andere Koning, kan evt wel hint zijn
Gebruikersavatar

Frolva07 mei 2018, 09:05

 2204
ex-molinator schreef:Bekijk de scene van vorig jaar nog eens. Waar elke kandidaat moet antwoorden op de vraag "ben jij de mol?".
Het moltune (7 tonen) wordt gespeeld, 1 toon per kandidaat. En de toon bij Eline is een halve toon verlaagd. Maar dit wordt niet als hint vermeld.
Een schitterend subtiele en onopvallende aanwijzing!! Toeval? I think not!
Zou inderdaad een mooie aanwijzing kunnen zijn.
Jammer genoeg kan ik zelf niet beoordelen of het inderdaad zo is (dat er een toon een halve toon wordt verlaagd). 😉
Gebruikersavatar

mollig1807 mei 2018, 15:43

 229  Bert
ik ken het werk van marc de bel niet goed genoeg maar was deze theorie door te trekken in laatste aflevering?
Gebruikersavatar

Frolva07 mei 2018, 18:06

 2204
mollig18 schreef:ik ken het werk van marc de bel niet goed genoeg maar was deze theorie door te trekken in laatste aflevering?
Als je dat echt wil:

* Het Ei-Land van de Zeeminmeer: Pascale was even een zeemeermin
* Z-duiveltjes in de blibiotheek: de molboekjes moesten op de juiste plaats worden ge-Z
* Obus de vuurgeest: kaars die moet worden uitgeblazen
* Mijn opa is een Rode Duivel: gesprek in de sauna

:mrgreen:

Valt het op dat ik niet echt in de theorie geloof? :albino:
Gebruikersavatar

dominic.aerts08 mei 2018, 15:22

 3
Ik weet dat ik een tunnel zit, maar nu is het wat laat om er nog uit te komen  . Nog 2 Marc De Bel aanwijzingen?

De letters die Lloyd koos bij het rad van fortuin D B M K S --> De Bel Marc - Koning Schavelingh? Antwoord nadien was Koning Filip...

Lloyd heeft het zwarte molboekje, en een boek van MDB is... 'Het Dagboek van Zwarte Piet? :-p
Afbeelding