Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2018, 23:20

 3423  Yens
ruben.lodewijckx schreef:Afbeelding
Begrijp er niets van hoor... Wat is de link met de tennisraket? De Spaldingbal die je toont is toch ook geen basketbal? En ook geen tennisbal? Je zal toch iets duidelijker moeten zijn.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen14 apr 2018, 00:28

 182
Klaartje schreef:Dat oranje boekje dat Katrien hier vast heeft, is van een kleiner formaat dan de molboekjes. Ik denk dat het een of ander boekje is waar info instaat over de stad of totaal iets anders (een klein vertaalboekje?). Op de beelden lijkt ze me ook in gesprek met Pascale over wat ze leest in dat oranje boekje.

Niks om ons zorgen over te maken. 🙂
Inderdaad. Je gaat pascale ook niet in je boekje laten kijken.
Gebruikersavatar

Yvo15 apr 2018, 23:14

 1111  Uma
marielaurence.demeyer schreef:Gezien de leeftijden vd kandidaten, zijn naast Pascale ook Lloyd en Pieter ratten in de Chinese astrologie.
Strikt gesproken is dit geen Chinese astrologie. Houdt het maar op de Earthly Branch van de jaarpilaar van hun geboortekaarten. In dit geval de rat, of beter gezegd Zi ➡️ 子. Dit omdat rat in het chinees niet Zi is. Net als draak in het chinees niet Chen is, maar 'long'. Rat en draak zijn gewoon de code waarin geboortekaarten in Bazi (Chinese astrologie) geschreven zijn.

Ik besef dat dit weinig relevantie heeft met de kern van dit topic, maar ik kon het niet laten het toch even te vermelden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2018, 16:03

 8153
Ik heb Lloyd nog nooit verdacht en trapte in het photoshoptruukje van Karl Leenknegt, maar daardoor heb ik iets gevonden dat misschien een hint zou kunnen zijn.
For what it's worth:
In zijn introductiefilmpje en bij de basketproef draagt LLoyd een T-shirt met zatte Rita op.
Met de letters die niet voorkomen in dunk-sloep-limoen kan men RAT maken.
1 bal is een gans andere bal dan de andere. 1 in Romeins schrift = I
Met RAT + I kan je RITA maken.
Later volgt dan nog de tequilaproef, waarbij LLoyd zat zou kunnen worden.
Gebruikersavatar

mollig1819 apr 2018, 16:55

 229  Bert
Sportterm: KRDNU
Water: LPSAOL
Vrucht: THEOINL

in elke lijn staat er iets wat je zou kunnen linken met Pascal:
KRDNU==> Druk... de eenheid van druk is Pascal
Water/sloep==> marine
Vrucht==> pascale is ook de naam van een druifsoort.

ik vermoed niet dat het iets is maar er zit altijd wel een hint in naar een letterspel en dit is voorlopig het enige dat ik mij kan herinneren.
Ik denk ook nog altijd niet dat Pascale de mol is maar moest dat de mol zijn en ik zou iemand van de makers zijn, zou ik er iets insteken omtrent Pascal als eenheid van druk.

in dat geval ook mogelijks in de gaten houden... Pa= N/m2
en N= Kg x m/ s^2
dus Pa= Kg/ (m . s^2)

😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2018, 16:57

 8153
Ik geloof niet in Lloyd als mol, maar ik vind mijn zatte Rita beter wegens eenvoudiger 😉
Gebruikersavatar

mollig1819 apr 2018, 17:09

 229  Bert
Ik vond zatte rita ook niet slecht maar die i die zou verwijzen naar 1 omdat er 1 andere bal was, doet mij afhaken 😃
Gebruikersavatar

annaniempje30 apr 2018, 14:00

 7
Dag iedereen
ben de eerste aflevering aan het herbekijken en heb een potentiële hint ontdekt:
Tijdens de proef van de mariachiband spelen Katrien, Lloyd en Jeffrey basketbal en vinden ze 4 woorden. Dunk, Sloep, Limoen en uiteindelijk Rat.

In de laatste aflevering moest Lloyd de link vinden tussen enkele woorden in de gracht-proef. Dit bracht me op het idee om de woorden van de eerste aflevering aan elkaar te linken.

Iemand een idee?
Gebruikersavatar

billie.holiday10 mei 2018, 07:51

 462  Bert
Afbeelding

De rat bestaat uit 6 letters = pieter
:mrgreen:
Gebruikersavatar

benjamin.schatteman10 mei 2018, 21:01

 9
anna.decoene schreef:Dag iedereen
ben de eerste aflevering aan het herbekijken en heb een potentiële hint ontdekt:
Tijdens de proef van de mariachiband spelen Katrien, Lloyd en Jeffrey basketbal en vinden ze 4 woorden. Dunk, Sloep, Limoen en uiteindelijk Rat.

In de laatste aflevering moest Lloyd de link vinden tussen enkele woorden in de gracht-proef. Dit bracht me op het idee om de woorden van de eerste aflevering aan elkaar te linken.

Iemand een idee?
Limoen en rum of tequila
Ratten aan boord
Sloep van kapitein Lloyd
Een piraat met een hoge dunk van zijn eigen molgehalte...
Waren er ook geen piraten in Mexico?
Ja helemaal in de Lloyd tunnel
Gebruikersavatar

Kobe11 mei 2018, 10:34

 429
Ik weet niet of het hier ooit al vermeld is, maar een "rat" is in feite een ander woord voor "mol" bij de maffia...Hier een link op wikipedia (uitgaande dat wikipedia betrouwbaar is).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mol_(spionage)

Lees op de wikipagina ook eens het stukje "fictie", redelijk vreemd, zeker de rode (telefoon)draad 💡

Mijn eerste insinuaties: de makers wilden duidelijk maken dat de rat/mol zich in de basketproef bevindt
#djutochhadLloydnetgeschrapt :roll:
Gebruikersavatar

tom.vanratingen11 mei 2018, 17:51

 50
Ik heb hier al veel betekenissen voor het woord RAT gezien, maar deze ongetwijfeld nog niet!
RAT staat ook voor de klassieke triade die Parkinson met zich meebrengt:

- Rigor (stijfheid)
- Akinesie (moeilijke bewegingen)
- Tremor (spasmen van de rustende spieren)

En aan wie kunnen we Parkinson linken? Juist ja, aan niemand!

(Maar ik heb tenminste wel wat kunnen opscheppen op dit leuke forum 😃 )
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8