Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

frank.nivelle25 mar 2018, 23:17

 7
De te schrappen letters in het basketbalspel verwijzen naar RAT.
Rat in de chinese dierenriem komt om de twaalf jaar voor.
Wie geboren is tussen februari 1972 en 1973 is een WATER-RAT en is dus nu 45.
Pascale is 45 en marine officier...
Gebruikersavatar

Rik25 mar 2018, 23:22

 122  Uma
Dan zou ik de link eerder leggen met Jeffrey, supporter van Beerschot-Wilrijk.
Gebruikersavatar

astridm25 mar 2018, 23:58

 287
In plaats van 'rat' had er ook iets anders uit kunnen komen. Als je in plaats van 'dunk' kiest voor 'druk' was de N overgebleven. En bij 'sloep' hadden ze ook voor 'stoep' kunnen kiezen, waardoor de L overbleef. Voor limoen zie ik zo gauw geen ander woord, dus dan blijven de letters N, L en A over. En daar kan ik, zoals ze in Amsterdam zouden zeggen, echt geen chocola van maken.
Gebruikersavatar

Kwabber26 mar 2018, 00:03

 3
astridm schreef:In plaats van 'rat' had er ook iets anders uit kunnen komen. Als je in plaats van 'dunk' kiest voor 'druk' was de N overgebleven. En bij 'sloep' hadden ze ook voor 'stoep' kunnen kiezen, waardoor de L overbleef. Voor limoen zie ik zo gauw geen ander woord, dus dan blijven de letters N, L en A over. En daar kan ik, zoals ze in Amsterdam zouden zeggen, echt geen chocola van maken.
Bij de woorden stonden telkens tips aangegeven. Zo stond er bij "dunk" de hint: "sportterm" en bij "sloep" stond er "zee". Dus druk en stoep zijn niet echt opties denk ik. Als dit al een hint is (wel goed gevonden!) moeten we het inderdaad bij RAT zoeken denk ik.
Gebruikersavatar

marielaurence.demeyer26 mar 2018, 00:10

 1
Gezien de leeftijden vd kandidaten, zijn naast Pascale ook Lloyd en Pieter ratten in de Chinese astrologie.
Gebruikersavatar

frank.nivelle26 mar 2018, 08:48

 7
Klopt, Lloyd en Pieter zijn ook geboren is de juiste jaren, maar de link met de WATER-Rat bij Pascale vond ik wel erg toevallig.
Gebruikersavatar

astridm26 mar 2018, 23:42

 287
Kwabber schreef:Bij de woorden stonden telkens tips aangegeven. Zo stond er bij "dunk" de hint: "sportterm" en bij "sloep" stond er "zee". Dus druk en stoep zijn niet echt opties denk ik. Als dit al een hint is (wel goed gevonden!) moeten we het inderdaad bij RAT zoeken denk ik.
Dankjewel, dat heb ik dus helemaal gemist. :(
Gebruikersavatar

Moleskine27 mar 2018, 19:31

 88
Net gezien dat er in Joke haar playlist The Oldest of Sisters staat van Balthazar. Komt uit het album "rats".
Gewoon om maar te zeggen dat er een link kan zijn met best wel veel kandidaten... :-p
Gebruikersavatar

ex-molinator27 mar 2018, 19:56

 3483  Uma
Moleskine schreef:...
Gewoon om maar te zeggen dat er een link kan zijn met best wel veel kandidaten... :-p
Da's een beetje het probleem met de overvloed aan hints, bijna elke hint kan verschillende richtingen gaan.
5 is een nogal prominent getal momenteel, maar wie weet is het slechts een verwijzing naar het 5de scherm dat rood was.

Eigenlijk lijkt het er bijna op dat Woestijnvis geen moeite moet doen om verborgen hints te maken, wij vinden voor elke deelnemer altijd wel verschillende zaken die te koppelen zijn.
Begrijp me niet verkeerd, dit is geen kritiek of beschuldiging van tunnelvisie; de links die gevonden worden zijn soms echt knap en ik ben meermaals verbaasd over de vindingrijkheid (en doortastendheid) van de mollenjagers. Ik dacht vroeger dat ik een uitzondering was in het vinden van de meest gekke associaties maar wat ik hier al gelezen heb de voorbije jaren is soms associatievermogen tot kunst verheven en dat maakt het zo verslavend. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2018, 20:14

 8153
Soms verdenk ik de makers er toch van hier en daar valse hints te verstoppen, al beweren ze bij hoog en bij laag dat ze dat nooit doen.
Gebruikersavatar

james.waker03 apr 2018, 16:14

 417
Rik schreef:Dan zou ik de link eerder leggen met Jeffrey, supporter van Beerschot-Wilrijk.
inderdaad, maar dat vind ik dan weer niet subtiel genoeg.... voor mij wil het zeggen dat de RAT/MOL in deze proef aanwezig was.... de witte bal wijst dan weer op een blonde mol
Gebruikersavatar

Kobe03 apr 2018, 19:06

 429
Nog een mogelijkheid (sluit voor mij dus uit dat er één van klopt, een hint moet maar op één iemand kunnen slaan om echt te zijn)
The boomtown rats

Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8