Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2018, 19:24

 8153
Kobe schreef:Nog een mogelijkheid (sluit voor mij dus uit dat er één van klopt, een hint moet maar op één iemand kunnen slaan om echt te zijn)
The boomtown rats

Afbeelding
... en om onze RAT te plezieren is De Mol nu op zondag i.p.v. op maandag :!:
Gebruikersavatar

james.waker03 apr 2018, 21:49

 417
code uit opdracht 1 kan ook gelinkt worden ook naar the boomtown rats
14679 als datum :
Afbeelding
Gebruikersavatar

Jansen03 apr 2018, 22:21

 3423  Yens
james.waker schreef:code uit opdracht 1 kan ook gelinkt worden ook naar the boomtown rats
14679 als datum .
Klopt, "I don't like mondays" kwam uit in 1979. De release datum in de UK is 21 juli 1979. Maar The Boomtown Rats zijn een Ierse groep, dus kan het best zijn dat het daar nog iets vroeger is uitgekomen. Ik kan dit wel nergens op het web terugvinden, dus zeker is het niet maar het zou wel plausibel kunnen zijn. De vraag is echter waar het ons naar toe leidt?
Uit Wikipedia:
Bob Geldof, de zanger van The Boomtown Rats, schreef het nummer naar aanleiding van de schietpartij bij de Grover Cleveland Elementary School in San Diego op 29 januari 1979. De zestien jaar oude Brenda Ann Spencer schoot twee volwassenen dood en verwondde acht kinderen en een politieagent. De enige reden die zij opgaf voor haar daad was dat ze niet van maandagen hield.
Californië deelt een grens met Mexico? Is er een link? Ik weet het echt niet :?: :?: :?:
Gebruikersavatar

philippe.debyser12 apr 2018, 20:25

 1
misschien verwijzen ze hiermee naar art(s) Joke dierenarts / Steve arts / Loyd student geneeskunde????
Gebruikersavatar

djennix12 apr 2018, 20:45

 51
Ik had gehoopt dat het merk van de enige geel-oranje basketbal NIKE was, zodanig RAT + NIKE = KATRIEN.
Maar ik vrees dat het wat vergezocht is + ik denk niet dat deze bal van Nike is :cry:
Gebruikersavatar

james.waker12 apr 2018, 21:08

 417
tsja, ik denk dat de makers hier bewust probeerden Jeffrey (de kielse rat) verdacht te maken, waar ze ook goed in geslaagd zijn :mrgreen: maar ik heb er nooit in geloofd, wegens te weinig subtiele hint... of het nog iets anders te betekenen heeft, ik denk het niet
Gebruikersavatar

perro12 apr 2018, 23:19

 39  Bert
djennix schreef:Ik had gehoopt dat het merk van de enige geel-oranje basketbal NIKE was, zodanig RAT + NIKE = KATRIEN.
Maar ik vrees dat het wat vergezocht is + ik denk niet dat deze bal van Nike is :cry:
Er stond wel een N op die bal. De enige antwoorden die Katrien geeft voor de liedjes zijn “de Kinks met Lola” en “Ik ken dat nummer, das iets Italiaans” voor Maria van Santana. Later in de arena zegt ze dan weer “Ja, dat was dat Spaans!” (= molstreek?) En bij het begin van de proef, als de hele groep, Gilles en de Mariachi band in beeld zijn, staat er een bord met een grote E midden in beeld.

Dus dan kan je nog steeds KATRIEN vormen, of is dat te veel wishful thinking? 😂
Gebruikersavatar

stijn.haesen12 apr 2018, 23:47

 1
Heb ergens gelezen dat het verwijst naar de ratte in Tielt, 500 meter van de praktijk van Joke
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2018, 07:32

 3423  Yens
djennix schreef:Ik had gehoopt dat het merk van de enige geel-oranje basketbal NIKE was, zodanig RAT + NIKE = KATRIEN.
Maar ik vrees dat het wat vergezocht is + ik denk niet dat deze bal van Nike is :cry:
Toen ik dit las, dacht ik, als ik nu eens ga zoeken naar welk merk van bal dit wel is. Na zoektocht op google met de zoekterm (basketbal tweekleurig oranje geel) kwam ik uit bij het merk Spalding. Spalding is het merk waarmee de NBA speelt... En de specifieke geel / oranje bal is... de officiële bal van de WNBA, dus van de vrouwen NBA competitie 😎 .
Zie foto en onderschrift:

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2018, 08:07

 8153
perro schreef:Er stond wel een N op die bal. De enige antwoorden die Katrien geeft voor de liedjes zijn “de Kinks met Lola” en “Ik ken dat nummer, das iets Italiaans” voor Maria van Santana. Later in de arena zegt ze dan weer “Ja, dat was dat Spaans!” (= molstreek?) En bij het begin van de proef, als de hele groep, Gilles en de Mariachi band in beeld zijn, staat er een bord met een grote E midden in beeld.

Dus dan kan je nog steeds KATRIEN vormen, of is dat te veel wishful thinking? 😂
Zou wel knap zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2018, 08:09

 8153
eveline.vanhemel schreef:Toen ik dit las, dacht ik, als ik nu eens ga zoeken naar welk merk van bal dit wel is. Na zoektocht op google met de zoekterm (basketbal tweekleurig oranje geel) kwam ik uit bij het merk Spalding. Spalding is het merk waarmee de NBA speelt... En de specifieke geel / oranje bal is... de officiële bal van de WNBA, dus van de vrouwen NBA competitie 😎 .
Zie foto en onderschrift:

Afbeelding
Zou dus een hint kunnen zijn dat de mol een vrouw is. Dat gecombineerd met de theorie van Perro...
Ik moet dringend mijn verdachtenlijstje herzien :?
Eveline, ik denk dat je mij binnenkort misschien wel ziet arriveren in jouw tunnel 😃
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8