Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

james.waker13 apr 2018, 08:10

 417
eveline.vanhemel schreef:Toen ik dit las, dacht ik, als ik nu eens ga zoeken naar welk merk van bal dit wel is. Na zoektocht op google met de zoekterm (basketbal tweekleurig oranje geel) kwam ik uit bij het merk Spalding. Spalding is het merk waarmee de NBA speelt... En de specifieke geel / oranje bal is... de officiële bal van de WNBA, dus van de vrouwen NBA competitie 😎 .
Zie foto en onderschrift:

Afbeelding
interessante vondst 💡 vrouwelijke rat / mol dus, en voor mij komt dan enkel Pascale in aanmerking
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2018, 08:15

 3423  Yens
james.waker schreef:interessante vondst 💡 vrouwelijke rat / mol dus, en voor mij komt dan enkel Pascale in aanmerking
Het was wel Katrien die meedeed aan de basketbal proef 😉.
Gebruikersavatar

james.waker13 apr 2018, 08:17

 417
eveline.vanhemel schreef:Het was wel Katrien die meedeed aan de basketbal proef 😉.
als het al een hint is, dan is het een hint dat de mol vrouwelijk is, want de makers kunnen nooit zeker geweten hebben wie aan die proef zou meedoen...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2018, 08:35

 8153
james.waker schreef:als het al een hint is, dan is het een hint dat de mol vrouwelijk is, want de makers kunnen nooit zeker geweten hebben wie aan die proef zou meedoen...
Ook waar, maar strikt genomen was het niet nodig dat Katrien aan de basketproef deelnam.
Gebruikersavatar

james.waker13 apr 2018, 08:50

 417
chicawah schreef:Ook waar, maar strikt genomen was het niet nodig dat Katrien aan de basketproef deelnam.
ik heb het moment dat Katrien gaat voor de basketbal opdracht nog eens bekeken, door achteraan te lopen stuurt ze er zelf wel op aan die opdracht te doen... "ik hou anders de groep tegen... " , kan bewust gedaan zijn, anderzijds is de opdracht wel gelukt, maar dat was haar fout niet, hoewel ze toch 2x scoort .
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2018, 09:49

 3423  Yens
james.waker schreef:ik heb het moment dat Katrien gaat voor de basketbal opdracht nog eens bekeken, door achteraan te lopen stuurt ze er zelf wel op aan die opdracht te doen... "ik hou anders de groep tegen... " , kan bewust gedaan zijn, anderzijds is de opdracht wel gelukt, maar dat was haar fout niet, hoewel ze toch 2x scoort .
Klopt helemaal 🙂 Maar ik heb dat al eens gezegd, als mol is het in feite alleen van belang dat de laatste bal er niet in gaat. Ze bereikt daarmee twee doelen: omdat ze twee ballen er in gooit, wordt ze niet onmiddellijk verdacht (het is nog maar de 1e aflevering) en als de laatste bal er niet ingaat is de proef mislukt. Ze zal inwendig wel gevloekt hebben dat Jeffrey op de valreep die laatste bal er in gegooid heeft. Allez, jullie merken wel dat het moeilijk is voor mij om nog uit de Katrien tunnel te ontsnappen 😃 .

Wat ik me eigenlijk afvraag: is die tweekleurige bal gebruikt tijdens het spel?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2018, 10:04

 8153
eveline.vanhemel schreef: Allez, jullie merken wel dat het moeilijk is voor mij om nog uit de Katrien tunnel te ontsnappen 😃
Ik wil wel een reddingspoging doen, maar ik vrees dat ik al meegesleurd ben door jou en Perro en nog enkele anderen :?
Er is bij deze proef ook al geopperd dat Katrien Channy en Baha naar voor schoof als muziekkenners, terwijl Joke dat veel beter gekund had.
Bij Rabid Joke heeft ze op een bepaald ogenblik in de pick-up tegen Lloyd gezegd "Die Baha, dat is zo een steenezel". Intussen vermoeden veel mensen dat Lloyd Baha verdenkt... Bij het afschieten van Joke, was zij het die "alles om zeep" hielp, maar dat verliep heel onopvallend.

Maar ook enkele bedenkingen bij Katrien:
- Waarom bleef ze in de kist liggen? Ze kon daarmee € 750 uit de pot houden, maar de proef in zijn geheel niet beïnvloeden. Natuurlijk was de kans groot dat Joke en Steve te laat gevonden werden.
- Waarom schoof ze zichzelf onmiddellijk naar voren voor de blindenproef? Ze kon zich daar wel heel onverdacht gedragen door niet in de molboekjes te willen kijken, maar op het baseballveld kon meer gesaboteerd worden.
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2018, 10:23

 3423  Yens
chicawah schreef:Maar ook enkele bedenkingen bij Katrien:
- Waarom bleef ze in de kist liggen? Ze kon daarmee € 750 uit de pot houden, maar de proef in zijn geheel niet beïnvloeden. Natuurlijk was de kans groot dat Joke en Steve te laat gevonden werden.
- Waarom schoof ze zichzelf onmiddellijk naar voor voor de blindenproef? Ze kon zich daar wel heel onverdacht gedragen door niet in de molboekjes te willen kijken, maar op het baseballveld kon meer ...
Ja hoor, helemaal waar... is ook de reden waarom ik de vorige afleveringen niet volledig overtuigd was, maar het kan misschien tactisch zijn dat ze in het begin nog niet te overdreven wou mollen. Ze zal misschien gedacht hebben: 750 € + het geld van de basket (weet niet meer hoeveel die proef opbracht voor de pot) is voldoende voor de eerste dag.
De blindenproef klopt ook, alhoewel ik de indruk had dat ze even geprobeerd heeft om een andere gids aan te duiden. En opnieuw was het Jeffrey die haar daar van weerhield.

Ik was er vrij zeker van dat Jeffrey, Katrien verdacht en toen hij er uitging vorige zondag, dacht ik even, het zal Katrien niet zijn. Achteraf bleek volgens de "Verdenkingen theorie" dat hij in eerste instantie Baha en Steve verdacht en daarna Pieter. Geen sprake van Katrien dus.

Ondertussen zijn er weer nieuwe aanwijzingen richting Katrien en zit ik dus weer terug in de tunnel. Het kan heel goed wishful thinking zijn hoor maar als ze het niet is, is volgens mij Steve de meest valabele kandidaat, omdat die bij de koffer proef hetgene doet wat je verwacht van een mol: al zijn geld gebruiken om pasvragen te kopen en ook het geld uit de pot halen. En sorry, maar ik hoop echt dat Steve de mol NIET is.
Gebruikersavatar

nele.pottie13 apr 2018, 10:45

 62
chicawah schreef:Ik wil wel een reddingspoging doen, maar ik vrees dat ik al meegesleurd ben door jou en Perro en nog enkele anderen :?
Er is bij deze proef ook al geopperd dat Katrien Channy en Baha naar voor schoof als muziekkenners, terwijl Joke dat veel beter gekund had.
Bij Rabid Joke heeft ze op een bepaald ogenblik in de pick-up tegen Lloyd gezegd "Die Baha, dat is zo een steenezel". Intussen vermoeden veel mensen dat Lloyd Baha verdenkt... Bij het afschieten van Joke, was zij het die "alles om zeep" hielp, maar dat verliep heel onopvallend.

Maar ook enkele bedenkingen bij Katrien:
- Waarom bleef ze in de kist liggen? Ze kon daarmee € 750 uit de pot houden, maar de proef in zijn geheel niet beïnvloeden. Natuurlijk was de kans groot dat Joke en Steve te laat gevonden werden.
- Waarom schoof ze zichzelf onmiddellijk naar voren voor de blindenproef? Ze kon zich daar wel heel onverdacht gedragen door niet in de molboekjes te willen kijken, maar op het baseballveld kon meer...
Voor mij zijn er genoeg redenen te bedenken bij uw in vraag stellingen.
- Ze bleef in de kist liggen omdat ze zelf wist dat de laatste 2 verder lagen begraven en dat de rest waarschijnlijk nog eventjes zou wachten op hen waardoor ze tijd en geld verloren.
- Bij de andere proef dacht ik direct al dat dit goed was om te saboteren. Maar ik denk ook dat toen Jeffrey de opdracht ook wou doen (en die 2 dus weer samen in een proef terecht kwamen) Dat ze dacht dat hij haar verdacht vond waardoor ze extra op haar hoede was en zichzelf niet te verdacht mocht opstellen. Bij de vragen die ze kregen was het toch telkens Jeffrey die het juiste antwoord aanduidde en zij die ermee (soms twijfelend) instemde. Bij de laatste vraag over de gids zag ze dat hij wat twijfelde waardoor ze nog geprobeerd heeft om een verkeerde man aan te duiden. Maar uiteindelijk was Jeffrey er te zeker van dat hij toch op de juiste zat waardoor Katrien dan ook maar ingestemd heeft.

Bij die proef heeft ze zich dus duidelijk minder verdacht gemaakt bij de rest van de groep (en toch ook eventjes bij mij). Maar toen ik er meer over begon te denken en haar denkwijze probeerde te achterhalen, hoe meer ik terug op haar spoor zat.

Oké misschien zit ik ook wat te diep in die 'Katrientunnel' maar voorlopig blijf ik er toch wel bij 😎 .
Gebruikersavatar

Klaartje13 apr 2018, 11:11

 2245  Uma
Wat is er eigenlijk gebeurd met het anagram dat je kan maken met alle letters die in de basketbalopdracht werden gebruikt? In plaats van zitten te zoeken achter ontbrekende letters ergens anders, staan alle letters die je nodig hebt in de drie woorden die ze moesten vinden + RAT (de overgebleven letters).

Iemand had dat hier al ergens geschreven: alle 18 letters van de basketproef vormen het anagram

LOPEN DUS, MOL KATRIEN

Dat kan een geweldig toeval zijn, maar toch.

Waarom zoeken naar verborgen letters in het straatbeeld of in dingen die Katrien zegt?
Gebruikersavatar

perro13 apr 2018, 11:47

 39  Bert
Klaartje schreef: LOPEN DUS, MOL KATRIEN
Nice! Ik heb zo zitten puzzelen met die letters, maar geraakte zonder omwegen niet verder dan MOL en KATRIEN 😂
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen13 apr 2018, 11:56

 182
eveline.vanhemel schreef:Ja hoor, helemaal waar... is ook de reden waarom ik de vorige afleveringen niet volledig overtuigd was, maar het kan misschien tactisch zijn dat ze in het begin nog niet te overdreven wou mollen. Ze zal misschien gedacht hebben: 750 € + het geld van de basket (weet niet meer hoeveel die proef opbracht voor de pot) is voldoende voor de eerste dag.
De blindenproef klopt ook, alhoewel ik de indruk had dat ze even geprobeerd heeft om een andere gids aan te duiden. En opnieuw was het Jeffrey die haar daar van weerhield.

Ik was er vrij zeker van dat Jeffrey, Katrien verdacht en toen hij er uitging vorige zondag, dacht ik even, het zal Katrien niet zijn. Achteraf bleek volgens de "Verdenkingen theorie" dat hij in eerste instantie Baha en Steve verdacht en daarna Pieter. Geen sprake van Katrien dus.

Ondertussen zijn er weer nieuwe aanwijzingen richting Katrien en zit ik dus weer terug in de tunnel. Het kan heel goed wishful thinking zijn hoor maar als ze het niet is, is volgen...
Hoe zeker zijn jullie ervan dat pieter in aflevering 3 Baha als mol heeft? Ik vind de verdenkingen theorie zeer dubbel omdat je nooit hoort welke vraag de programmamakers hebben gesteld
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8