Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

dominic.aerts30 apr 2018, 15:14

 3
Ik zou graag even dieper ingaan op de opdracht van Lloyd bij het Rad van Fortuin.

Hij kiest een aantal letters (D B M K S E). Uit vorige opdrachten/tips zijn ook al een aantal letters verzameld. Bvb bij de basketproef bleven er 3 letters over (R A T), net als de nummerplaten aan de zijkant van de taxis (H 0 7 A F M & U 3 3 A S O).

Zijn er nog 'losse letters' geweest tijdens de afleveringen?

De tip voor Lloyd tijdens de proef was 'LINK', misschien kan er een link gezocht worden tussen alle losse letters die overblijven?
Gebruikersavatar

MannemOL30 apr 2018, 18:24

 16
Indien Lloyd de Mol is, zijn die letters een interessant gegeven... Een zoektocht waar deze letters zijn gepasseerd. Ik blijf erbij dat informatie opzoeken op het internet niet de intentie mag zijn voor het vinden van de Mol, anyway... ik kijk dus enkel binnen afleveringen, en daar vind ik (al is het niet 100 % sluitend)

DBMKS:
D: Dexy's Midnight Runners - Come on Eileen
B: Michael jackson - Billy Jean
M: Maria Maria - Santana
K: The Kinks - Lola
S: Neil Diamond -Sweet Caroline

En als ik de volgorde vergelijk, zijn enkel de M-K omgewisseld in aflevering 1... Ach ja, weer nutteloze minuten 😃
Gebruikersavatar

Frolva30 apr 2018, 20:02

 2204
MannemOL schreef:Ach ja, weer nutteloze minuten 😃
De seconden die ik heb besteed aan het lezen vind ik zeker niet nutteloos.

Knap gevonden. 👍🏻
Gebruikersavatar

jochen.rommelaere30 apr 2018, 21:23

 3
Dit was mij ook opgevallen tijdens de aflevering maar nog nergens gezien.Het kan ook de kamerletter zijn maar ik zie vooral BAHA en NO



Afbeelding
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 21:50

 3423  Yens
jochen.rommelaere schreef:Dit was mij ook opgevallen tijdens de aflevering maar nog nergens gezien.Het kan ook de kamerletter zijn maar ik zie vooral BAHA en NO
Afbeelding
N en O volgen op mekaar in het alfabet... de kamerverdeling in het hotel is waarschijnlijk alfabetisch ipv numeriek 🙂
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen30 apr 2018, 22:04

 182
jochen.rommelaere schreef:Dit was mij ook opgevallen tijdens de aflevering maar nog nergens gezien.Het kan ook de kamerletter zijn maar ik zie vooral BAHA en NO



Afbeelding
Denk dat Baha die ochtend een serieuze briefing heeft gehad. Al zo fris als hij de anderen gaat wekken, daar klopt iets niet 😉
Gebruikersavatar

ruben.lodewijckx01 mei 2018, 03:22

 65
H07 AFM
The Armed Forces of Malta is the name given to the combined armed services of Malta. The AFM is a brigade sized organisation consisting of a headquarters and three separate battalions, with minimal air and naval forces.

HMS(h07) Defender was a D-class destroyer built for the Royal Navy in the early 1930s. The ship was initially assigned to the Mediterranean Fleet before she was transferred to the China

U33 ASO
U-33 may refer to one of the following German submarines: SM U-33 (Germany), was a Type U 31 submarine launched in 1914 and that served in the First World Wa

ASO. advanced special operations; air support operations. Source: Dictionary of Military and Associated Terms (September 2007). Retrieved from "https://www.wikileaks.org/wiki/ASO_(military)". Category: Dictionary of Military and Associated Terms ...

T A R
TAR. tactical air request; Training and Administration of the Reserve. Source: Dictionary of Military and Associated Terms

muziek :
DMR :
The United States Marine Corps Designated Marksman Rifle is a semi-automatic, gas-operated rifle chambered for the 7.62×51mm NATO cartridge. It is a modified version of the M14 rifle formerly used by the United States Marine Corps. The DMR was issued with match-grade M118LR 175-grain Long Range ammunition.

MJ :
he Military Javelin (MJ) Solo System is designed for HAHO-HALO operations, allowing a single operator to carry full weapons and combat equipment.

Santana :
Carlos Santana

Army | Intelligence Analyst

Dates of Service: no date specified
VETERAN
Gebruikersavatar

james.waker01 mei 2018, 07:34

 417
sorry, maar ik vind het allemaal te ver gezocht.....
elke afkorting zal wel op één of andere manier aan iets militair te linken zijn blijkbaar

en ik heb al meer dan genoeg aanwijzingen dat Lloyd de mol is :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 mei 2018, 08:57

 1690  Sven
james.waker schreef:sorry, maar ik vind het allemaal te ver gezocht.....
elke afkorting zal wel op één of andere manier aan iets militair te linken zijn blijkbaar

en ik heb al meer dan genoeg aanwijzingen dat Lloyd de mol is :mrgreen:
Kan best ver gezocht zijn, maar wel mooi gevonden. En het past in dit topic.

Ruben: als ze dit als hint gaan aanhalen in de laatste aflevering, gaan er veel gewone kijkers met open mond en ongeloof zitten kijken. Misschien als extra hint voor ons, maar de gewone kijker gaat afhaken met zulke hints. Maar toch knap gevonden alweer!!
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mei 2018, 09:04

 3483  Uma
ruben.lodewijckx schreef:H07 AFM
...
U33 ASO
...
enz...
Ik vind het ook vergezocht maar anderzijds is het toch wel een wreed toeval (?) dat 2 nummerplaten in Mexico net naar de marine verwijzen.
Wat er ook van zij: goed gevonden en het vermelden waard!
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh01 mei 2018, 09:32

 344  Sven
pieter-jan.jorissen schreef:Denk dat Baha die ochtend een serieuze briefing heeft gehad. Al zo fris als hij de anderen gaat wekken, daar klopt iets niet 😉
Precies dit, waarom slaapt hij alleen en is hij al vroeg fris en fruitig? Kan natuurlijk ook gewoon een ochtendmens zijn.
Gebruikersavatar

Moleskine01 mei 2018, 10:04

 88
jochen.rommelaere schreef:Dit was mij ook opgevallen tijdens de aflevering maar nog nergens gezien.Het kan ook de kamerletter zijn maar ik zie vooral BAHA en NO



Afbeelding
Ik vermoed (na de vorige aflevering) misschien een droedel... Wil iemand meehelpen zoeken?

Ik zie bv. Baha - in - 0 -n (Baha in nullen -> weinig verdiend?)
kan bv. ook iets met kloppen/deur/mol zijn.
Ik zie het nog niet maar ik denk wel een potentiële tip! 🙂