Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

walter.stroobant01 mei 2018, 01:20

 4
Ales wijst op pascale: alle antwoorden op de quizvragen, de naam van de cinema Coyote verwijst naar de marine (jane austen is ook een boot) de gevecht posities wijzen op scheepsnamen (lariat, tabla marina, la Lanza, pescado is vis). Woorden als pluim, tronco , 107, latinoamericana (de wolkenkrabber heeft te maken met seismisch onderzoek), de woorden van rad van fortuin ver wijzen naar Belgische defensie, pluim (woord uit eerste aflevering) wijst op zeemanspak, Genesis is een schip. Woorden uit basket spel wijzen op boten : sloep, dunk (tank : water tank). Vanille Ice is ook een boot. Sweet carolina ook. Net als vele andere namen! Veel verwijzingen naar de mijnen, boten, water en defensie !
Gebruikersavatar

walter.stroobant01 mei 2018, 02:57

 4
Enkele hints bij aflevering 1:
sessie begint met grote hint rond mijnen: iedereen ligt onder de grond.. en spel bevindt zich in Mineral de Pozos (Mineral = mijngebied). De eerste keer dat de presentator 'mol' uitspreekt, komt Pascale in beeld met een brede lach op haar gezicht. Twee spreuken die ook bij het onderwerp marine , mijnen en defensie aansluit: 'Wie in het duister durft tasten zal het licht zien' en 'Enkel de levenden zullen de verlossing brengen'. Het woord pluim die de kandidaten moeten zoeken hoort bij een zeemanspak. Pascale zegt ook 'Ik ben niet zo goed in anders zijn dan mezelf, behalve als ik moet toneel spelen'. Genesis is een schip. Ergens ook iets over Eendracht maakt macht..
Gebruikersavatar

walter.stroobant01 mei 2018, 03:21

 4
Hints laatste aflevering:

Woorden rad van fortuin: postzegel, gevechtspiloot, iemand het hof maken, Koning Filip (België - defensie).
Vanille Ice (schip), YMCA staat op cd CRUISING (schepen), Sweet Caroline. De vulkaan had iets met conquistadores (ook link met boten). Adele is ook een boot.

Andere afleveringen:

Underworld herinner ik me als film bij die filmvragen - underworld : verwijst naar mijnen. In één van de afleveringen ligt ze met een t-shirt van de marine in bed (Belgische vlag en zo): vind ik toch wat vreemd dat ze die op dat moment draagt, je kan het maar heel even zien! Ergens ook el tronco = de romp (van een boot 😉 ?! )
Gebruikersavatar

maarten.develde01 mei 2018, 08:41

 24
walter.stroobant schreef:Hints laatste aflevering:

Woorden rad van fortuin: postzegel, gevechtspiloot, iemand het hof maken, Koning Filip (België - defensie).
Vanille Ice (schip), YMCA staat op cd CRUISING (schepen), Sweet Caroline. De vulkaan had iets met conquistadores (ook link met boten). Adele is ook een boot.

Andere afleveringen:

Underworld herinner ik me als film bij die filmvragen - underworld : verwijst naar mijnen. In één van de afleveringen ligt ze met een t-shirt van de marine in bed (Belgische vlag en zo): vind ik toch wat vreemd dat ze die op dat moment draagt, je kan het maar heel even zien! Ergens ook el tronco = de romp (van een boot 😉 ?! )
Het is natuurlijk zo dat de meeste van die boten genoemd zijn naar de personen. Ik vermoed dat je weinig echt bekende mensen/plaatsen/dingen vindt waar geen boot naar vernoemt is 🙂
Gebruikersavatar

joran.steen01 mei 2018, 17:39

 16
Ik was de soundtrack van de mol aan het bekijken,
Daarin staat een liedje met de titel: supermarine

Het kan natuurlijk niets zijn, want er staan zo'n 200 liedjes in de playlist.
Gebruikersavatar

sandra.govers02 mei 2018, 17:25

 45
de letters die teveel waren bij basketspel: rat = combats laarzen voor de marine

Afbeelding
Gebruikersavatar

marc.roose02 mei 2018, 18:56

 193  Sven
'k ga er nog een schepje bovenop doen : op de kistjes (sombrero-spel en geel kistje met de molboekjes) staat het stuur van een schip .

ps. Pascale is niet mijn verdachte
Gebruikersavatar

james.waker02 mei 2018, 20:59

 417
sandra.govers schreef:de letters die teveel waren bij basketspel: rat = combats laarzen voor de marine

Afbeelding
denk niet dat ze die hebben bij ABL... maar goed gezocht 😉 RAT staat hier trouwens voor Rugged All Terrain