Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

cara.debolle03 mei 2018, 20:51

 1
Ik vind het echt super goed gevonden!
Heinz schreef:Ik vind het overduidelijk de moltune. De eerste zeven tonen van de begingeneriek die al sinds de eerste serie bij het programma hoort. Verder komen we hier dus niet mee, het bevestigt enkel (net als het logo op WhatsApp) dat we hier het goede spoor te pakken hebben. (Tenzij het gegeven dat er gefloten wordt de hint is.) We zullen alleen nog even moeten wachten (tot volgende aflevering wellicht) tot we met het spoor verder kunnen.
En inderdaad, ik vind het ook herkenbaar, net zoals in de trailers,
vb deze: https://www.youtube.com/watch?v=5nHsnQaEJRk ongeveer om 0:23
Gebruikersavatar

Frolva03 mei 2018, 20:52

 2204
Klaartje schreef:Hola, wacht even. Mijn enige verdienste
Pom, pom, pom. Niet te bescheiden. :mrgreen:

Zoals ik schreef: met vereende krachten. 😉

Maar er is iemand nodig die al het noeste speur- en opzoekwerk omzet in iets tastbaars. In zoverre gefluit iets tastbaars is, natuurlijk. :mrgreen:


Nu nog iemand die kan uitleggen wat deze gouden hint te betekenen heeft.
Al vermoed ik dat er nog puzzelstukjes nodig zijn, die we de komende afleveringen kunnen vinden.
Gebruikersavatar

commisaris Witse03 mei 2018, 20:57

 260
commisaris Witse schreef:Ik vermoed dat dit een grapje is à la Zatte Rita (fotoshoptruukjes) maar ik kan er echt mee lachen...
😂 😂 😂
Ik neem mijn woorden terug... :oops: Wel knap dat Klaartje het gewoon geprobeerd heeft, dat nummer vormen !!
En alle anderen die geluidjes hoorden ! En de link legden met telefoontoetsen... Chapeau.
Gebruikersavatar

Jay-Lo03 mei 2018, 20:58

 1690  Sven
cara.debolle schreef:Ik vind het echt super goed gevonden!



En inderdaad, ik vind het ook herkenbaar, net zoals in de trailers,
vb deze: https://www.youtube.com/watch?v=5nHsnQaEJRk ongeveer om 0:23
Ja, nu hoor ik het ook.
Gebruikersavatar

james.waker03 mei 2018, 21:08

 417
hannes.bossuyt schreef:Moeten we dit nu linken aan Lloyd zijn blokfluit?
denk het wel, volgens mij wordt er zelfs afgesloten met een blokfuit terwijl de rest gewoon gefloten wordt 😉
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt03 mei 2018, 21:10

 84  Sven
Molloot 2.0 schreef:Kan iemand het gefluit misschien omgekeerd afspelen zoals bij de rad van fortuin-proef? Misschien worden we daar wijzer van.
Ik heb het omgedraaid maar volgens mij is dat een dood spoor: https://randomize.be/storage/Mol_Reversed.wav
Gebruikersavatar

JKpowned03 mei 2018, 21:13

 259
james.waker schreef:denk het wel, volgens mij wordt er zelfs afgesloten met een blokfuit terwijl de rest gewoon gefloten wordt 😉
Neen het laatste is precies een biep van een telefoon of gewoon een biep van als je net begint op te nemen (allesinds een elektronische biep). Het verband met fluiten lijkt me wel bestaande en naar Lloyd te wijzen als hint want een andere hint kan ik er niet in vinden. Verklaart ook waarom hij een blokfluit meenam en het in de Mol zelf maar 1x getoond werd voor de rest enkel via internet als hint. Naar iemand anders zie ik geen hint op dit moment.
Gebruikersavatar

Curio03 mei 2018, 21:16

 53
Ik vind dit echt super goed gevonden 😃 Chapeau aan iedereen die hier aan mee gedacht heeft! Het feit dat het een mannenstem is en dat we in de trailer van zondag een vrouw aan Pieter zijn telefoonnummer zien vragen, doet mij toch denken dat het Pieter zal zijn 🙂 Ook al zullen we het waarschijnlijk pas zondag zeker weten...
Gebruikersavatar

james.waker03 mei 2018, 21:24

 417
JKpowned schreef:Neen het laatste is precies een biep van een telefoon of gewoon een biep van als je net begint op te nemen (allesinds een elektronische biep). Het verband met fluiten lijkt me wel bestaande en naar Lloyd te wijzen als hint want een andere hint kan ik er niet in vinden. Verklaart ook waarom hij een blokfluit meenam en het in de Mol zelf maar 1x getoond werd voor de rest enkel via internet als hint. Naar iemand anders zie ik geen hint op dit moment.
volgens mij komt die laatste toon toch echt wel uit een blokfluit.... maar ik ben geen muziekkenner, dat zeg ik er meteen even bij 😉

maar ik beschouw die blokfluit van Lloyd toc h wel als een zeer belangrijke hint, gaande van Louis Lot over de Titanic, mollwaldorf, Familie Mol-de Mol etc er is al genoeg over geschreven in andere topics dus ik ga het hier niet meer herhalen...

maar als ik de mol bel en ik hoor hem fluiten dan verbaast me dat dus niet meteen 😉
Gebruikersavatar

Heinz03 mei 2018, 21:28

Forum veteraan  427  Uma
Er is ook een tik tussen het gefluit door te horen. Klinkt een beetje als een tik op een pan of zo. (Wie is te linken aan een panfluit? :roll: 😉 )
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 57