Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt03 mei 2018, 16:37

 84  Sven
masterveecee schreef:Bij smartphones en gsm is die frequentie niet nodig. Dus hebben ze er iets ingestoken à la het origineel.
Bij oudere telefoons is dat wel nodig
Je smartphone doet dat wel hoor. DTMF wordt gebruikt voor oa keuzemenu's (als je bijv. naar klantenservice belt: druk 1 voor NL, 2 voor FR etc...)
Gebruikersavatar

masterveecee03 mei 2018, 17:04

 3547  Sven
hannes.bossuyt schreef:Je smartphone doet dat wel hoor. DTMF wordt gebruikt voor oa keuzemenu's (als je bijv. naar klantenservice belt: druk 1 voor NL, 2 voor FR etc...)
Ik heb het geprobeerd bij mijn voicemail menu, 1 4 7 klonk allemaal hetzelfde 🙂 (net als de andere rijen)
Gebruikersavatar

Davy03 mei 2018, 17:09

Site Admin  1167  Uma
coole hint dit 😃

even samenvatten

AFLEVERING 1: 7 (PQRS)
AFLEVERING 2: 4 (GHI)
AFLEVERING 3: 7 (PQRS) + 4 (GHI)
AFLEVERING 4: ???
AFLEVERING 5: 4 (GHI) + 2 (ABC)
AFLEVERING 6: 4 (GHI)

Aflevering 4 nog 😃
En eventueel nog extra tonen in dezelfde afleveringen :roll:
Gebruikersavatar

Heinz03 mei 2018, 17:16

Forum veteraan  427  Uma
Prachtig hoe ver we (jullie) al gekomen zijn. Ik ben ook op zoek en dan pas merk je hoe vaak er cijfers en getallen voorbijkomen. Elke keer verwacht ik een bliepje, maar helaas nog niks...
Gebruikersavatar

Klaartje03 mei 2018, 17:21

 2245  Uma
molzoeker schreef:bij aflevering 3 zijn er ook twee toetsen te horen bij getal 74

Afbeelding
En nu aflevering 4 en dan zijn we er. Ik wacht in spanning op het cijfer of het getal uit aflevering 4.

Allez, dan hebben we een hoop getallen en geluidjes, maar wat dan? 7 4 74 ?? 42 4

Het lijkt een beetje op een gsm-nummer met die 474, maar meer zie ik er ook niet in. Datums? Lijkt me niet, wel 7/4/74 maar wat met die ?? 42 4, dat kan geen datum zijn.

Het is wel geen toeval meer dat die telefoongeluidjes telkens te horen zijn als er cijfers langskomen. Het hint-gehalte stijgt daardoor toch fel, maar hoe hem te interpreteren? Ik heb geen flauw idee. :mrgreen:
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt03 mei 2018, 17:33

 84  Sven
Davy schreef:coole hint dit 😃

even samenvatten

AFLEVERING 1: 7 (PQRS)
AFLEVERING 2: 4 (GHI)
AFLEVERING 3: 7 (PQRS) + 4 (GHI)
AFLEVERING 4: ???
AFLEVERING 5: 4 (GHI) + 2 (ABC)
AFLEVERING 6: 4 (GHI)


Aflevering 4 nog 😃
En eventueel nog extra tonen in dezelfde afleveringen :roll:
Zou het naar de leeftijd kunnen verwijzen? Momenteel zitten we aan 32. Pieter is 33...
Gebruikersavatar

Heinz03 mei 2018, 18:00

Forum veteraan  427  Uma
Op wieisdemol.com heeft Molzkovicz drie telefoonbliepjes in aflevering 4 gevonden op het moment dat Holy Pieter en Big Baha naar hun poster kijken. Het zal waarschijnlijk om het tijdstip van het gevecht gaan: 9:00.

Afbeelding

Het is te horen rond 25:00 minuten in aflevering 4.
molpaca schreef:klopt! ondertussen heb ik ze ook gevonden in aflevering 1 en 2

Afbeelding
gilles zegt "joke heeft haar eerste vier pasvragen" en we horen een biep. 4?
Wel gek deze omdat we geen cijfer in beeld zien op het moment van het bliepje.
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt03 mei 2018, 18:21

 84  Sven
Zoals het er nu naar uit ziet draait het eerder om de cijfers die in beeld zijn dan de geluiden zelf. Voor de volledigheid hier toch de audiotrack met alle biepen: https://randomize.be/storage/TelefoonTo ... 123456.wav

Btw, met 32 + 9 komen we in de buurt van de leeftijd van Pascale 🙂
Gebruikersavatar

jean.ryckebosch03 mei 2018, 18:48

 1
Als het verwijst naar een telefoonnummer (wat de DTMF tonen lijken te suggereren) dan komen we voorlopig uit op een telefoonnummer in Los Angeles: 7474900424.

Los Angeles zou kunnen verwijzen naar Pieter. Of misschien heeft een kandidaat een link met LA?

Maar vermoedelijk moet dit getal nog uitgebreid worden in de volgende aflevering. Maar de kans is groot dat dit DE hint is. Een hint die over afleveringen heen doorloopt en slechts druppelgewijs zijn geheim prijsgeeft: this has got to be it!
Gebruikersavatar

Jay-Lo03 mei 2018, 19:26

 1690  Sven
jean.ryckebosch schreef:Als het verwijst naar een telefoonnummer (wat de DTMF tonen lijken te suggereren) dan komen we voorlopig uit op een telefoonnummer in Los Angeles: 7474900424.

Los Angeles zou kunnen verwijzen naar Pieter. Of misschien heeft een kandidaat een link met LA?

Maar vermoedelijk moet dit getal nog uitgebreid worden in de volgende aflevering. Maar de kans is groot dat dit DE hint is. Een hint die over afleveringen heen doorloopt en slechts druppelgewijs zijn geheim prijsgeeft: this has got to be it!
Los angeles= de engelen. Playlist Pascale : Angels van Robbie Williams. Maar ik geloof nooit dat ze zo'n omweg gaan maken naar een nummer uit de playlist van een kandidaat.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 57