Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Moldedju10 mei 2018, 22:55

 507  Yens
zwartemol schreef:Afbeelding

@ Ex - Molinator , toevallig kwam ik deze tegen van vorig jaar ...
heb jij nog enig idee waarover dat ging met dat vals deuntje, de moltune???
Ging over dezelfde moltune die gespeeld werd terwijl dat de kandidaten werden getoond. Bij 1 kandidaat, ik veronderstel Eline was de toonhoogte echter niet correct in vergelijking met de echte noten
Gebruikersavatar

Moldedju10 mei 2018, 23:10

 507  Yens
Klaartje schreef:Ik heb het nummer van Trenet net beluisterd en dat is toch heel iets anders dan het gefloten melodietje dat we horen in de auto bij Pascale. In Trenets liedje wordt niet gefloten en de melodie is ook heel anders.

Bij Katrien haar filmpje hoor je gewoon een stukje op piano, maar dat komt ook van geen kanten overeen met haar begrafenisliedje, want dat was liedje nummer 9, "You make me feel like a natural woman" van Aretha Franklin.

Bij Joke is er een Engelstalig liedje dat speelt, maar ik herken het niet. Spijtig genoeg heb ik nergens kunnen achterhalen wat Jokes begrafenisliedje was, want het nummer van haar liedje maakte geen deel uit van het telefoonnummer dat de kandidaten moesten vinden in aflevering 1.
Eens. Misschien dat ereen link zit met de andere gefloten liedjes tijdens de afleveringen die ondertussen gevonden zijn (verborgen camera Pieter, geitenopdracht, lucha libre)(zie topic 50 symbolen memory)
Gebruikersavatar

arne.vanheck10 mei 2018, 23:54

 13
Moldedju schreef:Ging over dezelfde moltune die gespeeld werd terwijl dat de kandidaten werden getoond. Bij 1 kandidaat, ik veronderstel Eline was de toonhoogte echter niet correct in vergelijking met de echte noten
Ik geloof dat dat met die E(line)-MOL te maken had.
Gebruikersavatar

rolhad11 mei 2018, 15:36

 434
We hebben nog steeds niet echt een verklaring waarom het eerste toetsgeluid in de allereerste eerste opdracht te horen was, niet?

Deze werd trouwens "wat logisch is" ook niet vermeld in CDM.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 15:47

 8153
rolhad schreef:We hebben nog steeds niet echt een verklaring waarom het eerste toetsgeluid in de allereerste eerste opdracht te horen was, niet?

Deze werd trouwens "wat logisch is" ook niet vermeld in CDM.
Een echte, waterdichte verklaring nog niet, maar zoals iemand suggereerde: het eerste geluidje kregen we op het moment dat Lloyd belde en was misschien een tip naar de hint: let goed op bij deze geluidjes, want er zit een hint in verscholen (die met telefoneren te maken heeft).
Niet echt een 100% bevredigend antwoord op de vraag, maar voorlopig beter dan dan niets zeker?
Gebruikersavatar

rolhad11 mei 2018, 15:53

 434
chicawah schreef: Niet echt een 100% bevredigend antwoord op de vraag, maar voorlopig beter dan dan niets zeker?
Inderdaad.. zeker omdat sowieso iemand ging proberen te bellen bij een 0474 nummer dat even lang is als een gsm nummer. 😃

En waarom dan ook nog gewoon hinten naar de nummers van de gsm(in 't algemeen) als je die toch gaat tonen in afl 7?
Gebruikersavatar

Cedric11 mei 2018, 15:56

 2834  Uma
rolhad schreef:En waarom dan ook nog gewoon hinten naar de nummers van de gsm(in 't algemeen) als je die toch gaat tonen in afl 7?
Dat vraag ik me dus ook nog steeds af. Het hinten was voor niets nodig, want het nummer zou toch nog getoond worden.
Waarom dan? Zat er nog iets anders achter?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 15:57

 8153
rolhad schreef:waarom dan ook nog gewoon hinten naar de nummers van de gsm(in 't algemeen) als je die toch gaat tonen in afl 7?
Waarom niet? Ik vind het geniaal! Wij wisten al wat Pascale te horen zou krijgen. Dat is toch de max?
Komt nog bij dat ze in de aflevering nog eens extra de nadruk leggen op 9004, wat voor ons weer een hint is.
Gebruikersavatar

rolhad11 mei 2018, 16:03

 434
chicawah schreef: Komt nog bij dat ze in de aflevering nog eens extra de nadruk leggen op 9004, wat voor ons weer een hint is.
Ah het zwarte molboekje? :p

Nee ik ben nog niet overtuigd dat het puur was om ons een weekje (kans was zelfs dat dit niet ontdekt werd) zoek plezier te geven om daarna het aan iedereen mee te geven.
Gebruikersavatar

Jansen11 mei 2018, 23:28

 3423  Yens
rolhad schreef:Ah het zwarte molboekje? :p

Nee ik ben nog niet overtuigd dat het puur was om ons een weekje (kans was zelfs dat dit niet ontdekt werd) zoek plezier te geven om daarna het aan iedereen mee te geven.
Sorry, maar ik denk dat je beide dingen apart moet bekijken. Aan de ene kant steken ze een rode draad in het programma waar (zeer) oplettende kijkers het telefoonnummer kunnen ontdekken, maar anderzijds staat dat los van het feit dat het nummer getoond wordt aan Pascale in de laatste proef en dat ze daarna (net als wij vorige week) het nummer belde en dezelfde fluittoon hoorde. De kandidaten hebben natuurlijk nooit de toontjes in de verschillende afleveringen gehoord. In mijn ogen, zit die rode draad erin om extra te beklemtonen dat dit een heel belangrijke hint is. Nu nog de ultieme hint vinden 😲 .
Gebruikersavatar

rolhad11 mei 2018, 23:58

 434
eveline.vanhemel schreef:Sorry, maar ik denk dat je beide dingen apart moet bekijken.
Moet geen sorry zeggen hoor! Iedereen zijn mening. 🙂

Die van mij (hoe ik het zie) staat op de vorige pagina.
Gebruikersavatar

skred12 mei 2018, 08:08

 110  Uma
Of de 9004 kan wijzen op

9lll04: 4 heeft d op het tekefoon, 9 y . Als je LL en 0 houdt, kan je Lloyd maken ( met een bonus l, katsching... Of nog eens aan het rad draaien misschien....)
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 57