Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

mollig1813 mei 2018, 12:24

 229  Bert
heb zelf geen tijd gehad om dit te onderzoeken...
en ga geen tijd meer hebben ook maar:

GDC zegt heel nadrukkelijk dat "het spoor" van de mol duidelijk zou worden door in de kamer te gaan.
vervolgens verschijnt dus dat telefoonnummer en wordt er naar gebeld en hoor je dat gefluit.
ik associeer gefluit niet echt met "een spoor"

wat bij het begin nog niet vast lag was wie welk boekje zou hebben, maar allicht doet dat er niet toe
wat wel al vast lag was de volgorde van de boekjes (en hun kleur)

Zou "het spoor" niet kunnen verwijzen naar kleuren die terugkwamen in bepaalde opdrachten of kledij van de eventuele mol?
het ging toch vaak over kleuren:
de kleuren van het graf
de kleuren van de maskers bij het vechten
de kleuren van de ontmijning van de bom en bijhorende raadsels
de kleuren van die hoeden bij die sombrero proef
de kleuren van de sjaaltjes van de geiten...

mss moeten we het spoor zo bekijken?
Heeft iemand de volgorde van de boekjes voor het telefoonnummer staan?
Gebruikersavatar

Cedric13 mei 2018, 12:30

 2834  Uma
nele.pottie schreef:Rond minuut 3:06. Wanneer Baha de kippen wil vangen. Hij zegt dan iets als ‘Allee maat’ en het is te horen op de ‘a’ van ‘allee’
Dus de allereerste biep was toen Lloyd belde => Hint naar een telefoonnummer.
De volgende biepjes vormden... dat telefoonnummer.
De laatste biep - die die jij hoorde - verwijst dan naar de persoon aan wie dat telefoonnummer toebehoort? => Bahador in beeld.

Past in mijn tunnelvisie! :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje13 mei 2018, 12:49

 2245  Uma
mollig18 schreef:heb zelf geen tijd gehad om dit te onderzoeken...
en ga geen tijd meer hebben ook maar:

GDC zegt heel nadrukkelijk dat "het spoor" van de mol duidelijk zou worden door in de kamer te gaan.
vervolgens verschijnt dus dat telefoonnummer en wordt er naar gebeld en hoor je dat gefluit.
ik associeer gefluit niet echt met "een spoor"

wat bij het begin nog niet vast lag was wie welk boekje zou hebben, maar allicht doet dat er niet toe
wat wel al vast lag was de volgorde van de boekjes (en hun kleur)

Zou "het spoor" niet kunnen verwijzen naar kleuren die terugkwamen in bepaalde opdrachten of kledij van de eventuele mol?
het ging toch vaak over kleuren:
de kleuren van het graf
de kleuren van de maskers bij het vechten
de kleuren van de ontmijning van de bom en bijhorende raadsels
de kleuren van die hoeden bij die sombrero proef
de kleuren van de sjaaltjes van de geiten...

mss moeten we het spoor zo bekijken?
Heeft iemand de volgorde van de boekjes voor het telef...
Dat laatste staat in dit topic, zie 4de post van boven (van Brecht): Afl 7 - Opdracht 3: Geheim in de molboekjes
Gebruikersavatar

talpa20.0113 mei 2018, 13:17

 2
Ik heb veel berichten gelezen in dit forum en ik volg in sommigen wel de logica.
Laat me even duidelijk zijn: ik ben zeker geen professional op vlak van 'de Mol zoeken', maar ik deel even me wat mij opviel:

Lloyd => 5 letters
Bahador => 7 letters
Pieter => 6 letters
Het aantal fluittonen = 7

Heeft dit misschien iets te betekenen?
Gebruikersavatar

matthias.degraeve13 mei 2018, 13:23

 1
Voor een muzikaal gehoor is het simpel, er wordt door de telefoon een melodie gefloten volgens de noten:
RE FA# LA SI LA SOL FA#
Ergens in een vorige aflevering (de escape room) kom je te weten dat in de muziek elke noot een letter van het alfabet heeft, zet je dus deze melodie om in deze letters krijg je:
D # A B A G #
De # stellen de Fa# voor, want dit kan je in letters vertalen als GIS of FIS.
Maar bij deze alleszins genoeg letters om Bahador te vormen?
Gebruikersavatar

lucu13 mei 2018, 13:41

 551  Sven
matthias.degraeve schreef:Voor een muzikaal gehoor is het simpel, er wordt door de telefoon een melodie gefloten volgens de noten:
RE FA# LA SI LA SOL FA#
Ergens in een vorige aflevering (de escape room) kom je te weten dat in de muziek elke noot een letter van het alfabet heeft, zet je dus deze melodie om in deze letters krijg je:
D # A B A G #
De # stellen de Fa# voor, want dit kan je in letters vertalen als GIS of FIS.
Maar bij deze alleszins genoeg letters om Bahador te vormen?
Dit is al ruim behandeld in een ander topic, zie lucu @ Afl 7 - Opdracht 3: Geheim in de molboekjes 😉
Gebruikersavatar

Moldedju13 mei 2018, 14:27

 507  Yens
Misschien al gezegd hier, maar de "moltune" die we horen is toch de "eindtune van de mol".
En het liedje dat gespeeld wordt bij "het einde van de mol" is eigenlijk de mol zijn begrafenisliedje.
Het einde van het telefoonnummer is dan weer 24, het begrafenisliedje van Bahador. (zoals reeds meerdere malen aangehaald)
En dit liedje is "Just a boy" van Angus & Julia Stone.
Staat Stone dan misschien voor (I)s t(he) one?

"He is the one" is trouwens ook het fragment van "Billy Jean" dat we horen tijdens de uitzending bij de mariachis en het is Bahador die de kip vangt met de naam Billy Jean. Als Billy Jean start loopt Bahador trouwens door de straat met een zwarte pet. De uitvoerder van het liedje is Blackstreet. En hints naar zwart hebben we al veel gehad (zwart logo, blacklights om het spoor van de mol te vinden, 9004 ral kleur zwart, zwarte blikken,...)

Ik zou dus zeggen: Baha is the one !!
Gebruikersavatar

Moldedju13 mei 2018, 15:31

 507  Yens
Om het volledig te maken: Angus en Julia zijn een tweeling. Het steerenbeeld van Bahador is tweeling.
Dat wordt dus: het begrafenisliedje van Bahador is gemaakt door Angus en Julia Stone. Twins (i)s t(he) one.
Gebruikersavatar

mollig1813 mei 2018, 21:03

 229  Bert
/
Laatst gewijzigd door mollig18 op 13 mei 2018, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

mollig1813 mei 2018, 21:03

 229  Bert
mollig18 schreef:als je bang bent in het donker moet je fluiten?
zou het :smurf: ?
Gebruikersavatar

ex-molinator13 mei 2018, 21:05

 3483  Uma
mollig18 schreef:zou het :smurf: ?
Straks weten we het.
Gebruikersavatar

Holmes13 mei 2018, 21:44

 395
Holmes schreef:In afl 7 (de volgende dus) is toevallig dit te zien :
Afbeelding
Dit was dus de link met het gsm nr.... en vandaar de bewuste keuze van de sleutel voor de kamer horend bij deze opdracht.
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57