Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Frolva03 mei 2018, 10:19

 2204
Je kan - nu we toch weten wie de mol is :mrgreen: - ook omgekeerd te werk gaan, en in de afleveringen 3 en volgende speuren naar de juiste toetsen, dus:

AFLEVERING 1: 7 (PQRS)
AFLEVERING 2: 4 (GHI)

AFLEVERING 3: 3 (DEF)
AFLEVERING 4: 8 (TUV)
AFLEVERING 5: 3 (DEF)
AFLEVERING 6: 7 (PQRS)

:mrgreen:
Gebruikersavatar

yevo03 mei 2018, 12:37

 281  Uma
Als ik het goed opheb (kan volledig verkeerd zijn hoor) heeft elke toets op een gsm zijn eigen muzieknoot.

Heeft er iemand nog een gsm die zo'n geluiden maakt? En eventueel de 2 noten die we al hebben probeert in te drukken en het geluid te matchen?
Gebruikersavatar

Klaartje03 mei 2018, 12:48

 2245  Uma
yevo schreef:Als ik het goed opheb (kan volledig verkeerd zijn hoor) heeft elke toets op een gsm zijn eigen muzieknoot.

Heeft er iemand nog een gsm die zo'n geluiden maakt? En eventueel de 2 noten die we al hebben probeert in te drukken en het geluid te matchen?
Ik heb nog een oude Nokia 1650 die zo'n geluiden maakt.

De toetsen hebben per kolom (i.e. van boven naar onder) dezelfde toon:
De kolom 1, 4, 7 en * heeft een lagere toon
De kolom 2; 5; 8 en 0 heeft een iets hogere toon
De kolom 3, 6, 9 en # heeft de hoogste toon

Spijtig genoeg ben ik totaal amuzikaal en kan ik niet zeggen welke noten die 3 verschillende toonhoogtes zijn.
Gebruikersavatar

JKpowned03 mei 2018, 13:11

 259
De letters komen sowieso niet overeen met eender welke kandidaat dus het moet iets anders zijn. Aangezien 7 dan een 4 zou PG zijn anders zou het 7444 moeten zijn bijvoorbeeld.
Frolva schreef:Je kan - nu we toch weten wie de mol is :mrgreen: - ook omgekeerd te werk gaan, en in de aflevheringen 3 en volgende speuren naar de juiste toetsen, dus:

AFLEVERING 1: 7 (PQRS)
AFLEVERING 2: 4 (GHI)

AFLEVERING 3: 3 (DEF)
AFLEVERING 4: 8 (TUV)
AFLEVERING 5: 3 (DEF)
AFLEVERING 6: 7 (PQRS)i

:mrgreen:
In 1 van de afleveringen was het getal 42 dus kan al niet.
Gebruikersavatar

Frolva03 mei 2018, 13:41

 2204
yevo schreef:Als ik het goed opheb (kan volledig verkeerd zijn hoor) heeft elke toets op een gsm zijn eigen muzieknoot.

Heeft er iemand nog een gsm die zo'n geluiden maakt? En eventueel de 2 noten die we al hebben probeert in te drukken en het geluid te matchen?
Volgens mij heeft elke telefoon dat, zowel vast als mobiel. Ook smartphones. 😉
Gebruikersavatar

Frolva03 mei 2018, 13:50

 2204
Klaartje schreef:De toetsen hebben per kolom (i.e. van boven naar onder) dezelfde toon:
Dat zou niet mogen. Elke toets heeft een eigen geluid. 😉

https://nl.wikipedia.org/wiki/DTMF
Gebruikersavatar

Klaartje03 mei 2018, 13:56

 2245  Uma
Frolva schreef:Dat zou niet mogen. Elke toets heeft een eigen geluid. 😉

https://nl.wikipedia.org/wiki/DTMF
Bij mijn gsm is dat nochtans niet zo. Of ik nu op de 1, de 4 of de 7 druk, ik hoor identiek hetzelfde geluid! Mijn gsm is geen piano! 🙂

Volgens die link zou het dus een mengeling van twee frequenties zijn, maar blijkbaar hoor ik helemaal geen verschil tussen het mengsel voor de 1 en de 4 en de 7.

Enfin, ik ga er mij niet meer mee bezig houden, ik hoor het toch niet. 🙂
Gebruikersavatar

masterveecee03 mei 2018, 14:01

 3547  Sven
Bij smartphones en gsm is die frequentie niet nodig. Dus hebben ze er iets ingestoken à la het origineel.
Bij oudere telefoons is dat wel nodig
Gebruikersavatar

Frolva03 mei 2018, 14:05

 2204
masterveecee schreef:Bij smartphones en gsm is die frequentie niet nodig. Dus hebben ze er iets ingestoken à la het origineel.
Bij oudere telefoons is dat wel nodig
Is dat niet omdat mensen (de niet meer zo jongeren onder ons :mrgreen: ) vertrouwd zijn met de geluiden die bij een bepaald nummer horen?
'k Heb het niet bij veel nummers, maar bij sommige kan ik horen als ik iets fout tik. 😉


Ik vind alleszins dat er potentieel zit in deze hint. 👍🏻
Gebruikersavatar

rolhad03 mei 2018, 16:21

 434
Frolva schreef: Ik vind alleszins dat er potentieel zit in deze hint. 👍🏻
Vind ik ook! Ben benieuwd naar het resultaat!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 57